Zakaj je ločevanje pomembno?

Zgodba z odpadki se ne konča pri tem, ko jih vržemo v zabojnik. Pravzaprav se tam šele dobro začne. Ločevanje odpadkov je pomembno zato, ker so le ločeno zbrani odpadki primerni za nadaljnjo uporabo.Ko so vsi odpadki odloženi v istem košu, je ravnanje z njimi oteženo in drago. Da zmanjšamo stroške ravnanja z odpadki jih je potrebno ločevati že na izvoru, saj odloženi odpadki izjemno negativno vplivajo na okolje. Če odpadke pravilno ločujemo, tako zmanjšamo vplive na okolje. Hkrati so pravilno ločeni odpadki tudi »nov« vir surovin v industrij. Z reciklažo odpadkov tako porabimo manj naravnih virov.

Predmet in razred: Spoznavanje okolja, 3. razred

Učni cilji: Učenci vedo, da ob proizvodnji in v vsakdanjem življenju nastajajo odpadki. Polega tega pa znajo opisati ustrezna ravnanja z odpadki, za varovanje in vzdrževanje okolja.

Kako ločevati?

Najbolj učinkovito je, da se ločevanja odpadkov lotimo že na njihovem izvoru – torej v domači kuhinji oziroma drugih prostorih. Že doma moramo organizirati ločevanje posameznih vrst odpadkov. Ločene in sortirane smeti nato oddamo v individualne zabojnike, odnesemo na ekološki otok ali na zbirne centre.

Ločevanje odpadkov v domači kuhinji by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Kompostnik by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ekološki otok by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Manjši ekološki otoki ob cestah by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Kaj sodi kam ?

Razvrsti odpadke by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Pomembno je, da na samem ekološkem otoku odpadke pravilno sortiramo, in sicer odpadke ločujemo po naslednjih skupinah:

  • Rumena (embalaža)

Embalaža by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Pazimo na sortiranje znotraj odpadka. by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Če se le da zmanjšamo prostornino odpadku že sami. by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

  • Rdeča ali modra (papir in karton)

Papir by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

  • Bela ali zelena (steklo)

Steklo by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

  • Črna (mešani komunalni odpadki)
  • Rjava (organski odpadki)
  • Sivo-zelena (poseben zaboljnik za e-odpadke)

E-odpadki ali elektronski odpadki by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Uporaba e-zabojnika by dinarček🦖 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

  • Nevarne odpadke pa nesemo večinoma, kar na zbreni center.

Kot posamezniki in kot družba smo odgovorni za naše okolje. Že z majnimi prilagoditvami lahko vsako gospodinjstvo veliko pripomore k ohranjanju naravnih virov, zmanjšanju porabe energije in čistejšemu okolju.

Uporabljena programska oprema: PhotoScape X, Beta Chooser – creative commons

REFLEKSIJA

Naučila sem se veliko novega, predvsem o pomembnosti pravilnega ločevanja odpadkov in o tem, kako zelo lahko s pravilnim ravnanjem prispevamo k čistejšemu okolju. Bolje sem razumela, kako delujejo ekološki otoki, zakaj je sortiranje že doma ključno in kako lahko s tem zmanjšamo porabo naravnih virov.

Največ časa sem posvetila izbiri in pripravi slikovnega gradiva, saj sem želela, da bodo fotografije zabojnikov in odpadkov res nazorne in učencem v pomoč pri učenju. Znjimi sem kar zadovoljna. Mogoče če bi projektno nalogo ponovila, bi bila še bolj pozorna na sence, ki nastanejo na slikah, kot posledica lepega in sončnega vremena.

Sledila sem podanim točkam v navodilih in menim, da sem jih ustrezno vključila. V projekt sem poskušala vključiti tudi konkretne in uporabne informacije za učence, saj želim, da si znanje o ločevanju res zapomnijo in ga uporabijo v vsakdanjem življenju.

Novo znanje mi bo prav prišlo pri pripravi učnih vsebin v prihodnosti – na poklicni poti, saj so okoljske teme vedno bolj pomembne v šolskem prostoru.

Delo na projektu mi je bilo zabavno, saj je bila vsebina zanimiva in uporabna. Všeč mi je bilo tudi ustvarjalno oblikovanje vsebine in iskanje primerov iz vsakdanjega življenja. Urejanje slik je bil meni manj všečen del, saj mi je to vzelo veliko časa.

Če bi kaj spremenila v definiciji projekta, bi dodala možnost, da bi si učenci lahko ogledali ekološki otok in zbirni center v živo. To bi jim pomagalo, da bi še bolje razumeli, kako pomembno je ločevanje v praksi.

(Skupno 17 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost