Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike
Pri tej projektni nalogi sem obdelala dve fotografiji v programu PhotoScape. Tretjo fotografijo pa sem oblikovala z programom Inkscape.
Vse fotografije so na temo: varnost na spletu.
RASTRSKA GRAFIKA
1. FOTOGRAFIJA
Pred obdelavo:
Po obdelavi:
POSTOPEK OBDELAVE 1. FOTOGRAFIJE:
1. Fotografiji v programu Photoscape najprej izberemo filter oziroma efekt. Kliknemo na Film effect, kjer se nam izpišejo različni efekti. Jaz sem za svojo fotografijo izbrala Provia-middle.
2. Nato sem dodala pravokotnik na fotografijo. Najprej izberemo Object in nato kliknemo na kvadrat. Potem sem narisala pravokotnik in ga pobarvala z roza barvo.
3. V naslednjem koraku sem ta pravokotnik zasukala, da sem ga postavila tako kot sem si zamislila.
4. Potem sem znotraj pravokotnika dodala besedila. Kliknemo na črko T (označeno na sliki), odpre se nam okence kamor vpišemo besedilo in ga nato postavimo po svoji želji.
5. Nato sem vstavila balonček z besedilom (Speech Ballon).
6. V balonček sem potem dodala še besedilo, po istem postopku kot je bil opisan v 4. koraku.
7. Nato sem še spremenila besedilo in barvo besedila, da je bilo bolj nazorno kaj hočem prikazati. Spremenila sem tudi obliko balončka – in sicer tako, da sem kliknila na speech ballon, kjer se mi je odprlo okno. V tem okencu sem v spodnjem levem kotu lahko izbrala različne oblike.
8. Dodati sem morala še licenco na fotografijo. Odločila sem se, da jo bom prilepila kot fotografijo. Zato izberemo ikono z sličico. Tam dobimo možnost da izberemo fotografijo in naše galerije.
9. Izbrala sem sliko licence v moji galeriji.
10. In jo prilepila v spodnji desni kot. Tako je obdelava prve fotografije končana.
2. FOTOGRAFIJA
Pred obdelavo:
Po obdelavi:
POSTOPEK OBDELAVE:
1. Na začetku sem izbrala efekt, ki mi je bil všeč.
2. Nato sem izbrala funkcijo Line Mode s katero lahko narišemo poljubne oblike. Nato sem narisala križec z rdečo barvo in kljukico z zeleno barvo čez že napisano besedilo.
3. Potem sem dodala še dva kvadrata z besedilom.
4. Nato sem izbrala funkcijo za risanje ravnih črt; puščico. Narisala sem dve puščici, ki sta kazali od besedila k primeroma. In dodala sem še licenco po istem postopku kot pri prvi fotografiji.
VEKTORSKA GRAFIKA
POSTOPEK:
1. Na začetku sem narisala nekaj krogov svetlo modre barve. To sem naredila tako, da sem izbrala ikono krog ob levem robu.
2. Kroge sem potem sestavila skupaj tako, da bom dobila obliko oblaka.
3. Tako zgleda končna oblika oblaka.
4. Nato sem na levem robu izbrala ikono s črko A in v svoj oblak vstavila besedilo. Besedilo sem obarvala temno modro.
5. Potem sem s čopičem narisala puščico, ki kaže ven iz oblaka. Obarvala sem jo temno modro.
6. Puščico sem kopirala tako, da sem celo označila in pritisnila Ctrl+D na tipkovnici. Kopirala sem jo dvakrat, tako da sem na koncu imela tri puščice.
7. Puščice sem razporedila okoli oblaka in tako dobila obliko miselnega vzorca.
8. Z izbiro ikone kvadrat ob levem robu sem narisala tri različno veliko pravokotnike.
9. Potem sem znotraj teh pravokotnikov dodala še tri manjše pravokotnike, da sem dobila obliko telefona, računalnika in tablice.
10. Pod računalnik sem dodala še tri pravokotnike, da je le ta dobil pravo obliko.
11. Ko sem končala sem celotno sliko premaknila v bel okvir (na sliki), da sem lahko shranila svoj izdelek.
12. Na koncu sem dodala še licenco v programu Photoscape.
Končni izdelek:
REFLEKSIJA:
Pri tej nalogi sem se še bolj poglobila v vse funkcije, ki jih imata programa Inkscape in Photoscape. Naučila sem se kako ustvarjalno lahko predelamo fotografijo in kako lahko z vektorsko grafiko ustvarim svoj lastni izdelek. Menim pa, da bi se lahko še bolj poglobila v podrobnosti pri izdelavi vektorske slike, če bi imela več časa. Največ dela mi je vzelo opisovanje postopka, ker sem mogla opisati čisto vsak korak in zraven še dodati fotografije, kar traja precej veliko časa. Zdi se mi, da sem nalogo opravila dobro in v skladu s kriteriji. Znanje, ki sem ga pridobila bi kot bodoča učiteljica lahko uporabila pri obdelavi fotografij, da bi bile bolj nazorne za otroke ali pa za izdelavo svoje slike, ki bi mi pomagala pri razlagi snovi. Pri projektu mi je bilo najljubše izdelovanje vektorske slike (izdelka), saj sem se lahko poigrala s programom. Najmanj pa mi je bilo všeč to opisovanje postopka, kot sem že prej omenila. Projekta ne bi spreminjala, ker se mi zdi primeren za študij razrednega pouka.
Mentor: Alenka Žerovnik
Nosilec predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Študijska smer, predmet in letnik študija: Razredni pouk, Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju, 1. letnik
Fakulteta: Pedagoška Fakulteta
Datum: 13. 5. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna