Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike
RASTRSKA GRAFIKA
Program: PhotoScape
-
FOTOGRAFIJA PRED OBDELAVO:
2. FOTOGRAFIJA PRED OBDELAVO:
POTEK OBDELAVE 1. FOTOGRAFIJE:
- Najprej sem sliko pomanjšala v zavihku Resize, in sicer na 600 x 800 px.
2. Povečala sem kontrast, da so prstni odtisi bolj vidni.
3. V zavihku Tools – Effect Brush sem uporabila funkcijo Smart Blur (Clear Skin)-High za zaslon računalnika, da bi zmanjšala vidnost pik.
4. Vzavihku Home sem izbrala črn okvir.
5. Okvir sem odebelila na 200%, da bi prišel bolj do izraza.
6. Pod zavihkom Film Effect sem izbrala efekt CP4.
7. Pod zavihkom Object sem izbrala funkcijo Text in zapisala želeno besedilo.
8. Besedilu sem spremenila barvo in pisavo, da bo napis bolj vpadljiv in napis premaknila na želeno mesto.
9. V spodnjem desnem kotu sem kliknila Save – Save As in sliko shranila.
-
FOTOGRAFIJA PO OBDELAVI:
POTEK OBDELAVE 2. FOTOGRAFIJE:
- V PhotoScape sem uvozila želeno fotografijo.
2. Sliko sem v zavihku Resize zmanjšala na 600 x 800 px.
3. V zavihku Bright, Color – Contrast Enhancement sem povečala kontrast, da je maska prišla bolj do izraza.
4. Sliko sem rahlo potemnila s sivim odtenkom.
5. V zavihku Film Effect sem izbrala efekt AF2.
6. Sliko sem naredila črno-belo, da izgleda bolj dramatično.
7. Z Luminance Curve sem dosegla, da je sredinski del še bolj izrazit.
8. Na koncu sem sliko še shranila s klikom na Save – Save As.
2. FOTOGRAFIJA PO OBDELAVI
VEKTORSKA GRAFIKA
Program: Inkscape
- Riši kvadrate in pravokotnike – narisala sem pravokotnik, ki bo predstavljal del daljnogleda.
2. Uredi poti po vozliščih – preoblikovala sem pravokotnik tako, da sem mu dodala novo vozlišče.
3. Riši kroge, elipse, loke – narisala sem krog, ki bo prispeval k izgledu daljnogleda, mu spremenila barvo na rumeno in ga dala na želeno mesto.
4. Narisala sem še en krog, ki bo nosil lečo, lik podvojila s tipkama ctrl + c in ctrl + v na tipkovnici.
5. Likoma sem spremenila barvo in ju prestavila.
6. Spremenila sem barvo prečke, da se bodo barve ujemale.
7. Riši kvadrate in pravokotnike – narisala sem pravokotnik, ki bo prispeval k izgledu.
8. Pravokotnik sem dala na želeno mesto.
9. Narisala sem krog (lečo) in mu spremenila barvo.
10. Krog sem podvojila in ju prestavila.
11. Narisala sem še 2 bela kroga, ki predstavljata oči in ju prestavila.
12. Narisala sem 2 črni elipsi in 2 bela kroga, ki prispevajo k izgledu oči.
13. Narisala sem elipso, ki bo predstavljala oblaček, in ji poširila potezo.
14. Elipso sem namnožila še 3x in spremenila njihove velikosti.
15. S funkcijo Ustvari in urejaj besedilo sem dodala želeno besedilo.
16. Na koncu sem izdelek izvozila kot risbo.
KONČEN IZDELEK:
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
- Kaj sem se novega naučila v tem projektu?
V tem projektu sem se naučila dela s programoma, ki ju prej nisem poznala, zato sem rabila kar nekaj časa, da sem programa spoznala.
- Če bi imela več časa, bi dodala, spremenila, izboljšala …?
Če bi imela več časa, bi poskusila biti še bolj izvirna, še bolj bi se poglobila v oba programa.
- Kateremu delu si posvetila največ časa in zakaj?
Največ časa sem posvetila vektorski grafiki, saj na začetku nisem vedela, kaj bi naredila, vmes pa sem si tudi nekajkrat premislila.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
Svoje delo bi ocenila s pozitivno, saj sem naredila vse, kar sem morala, in ker sem se pri delu res trudila.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
Tekom študija bom lahko za raznorazne predstavitve uporabila svoje obdelane fotografije in vektorsko grafiko, ki sem jo sama izdelala, na svoji poklicni poti pa bi znanje lahko uporabila pri izdela vi učnih listov in različnih nalog za učence.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
Pri projektu mi je najljubše bilo to, da sem lahko fotografirala, saj to v prostem času rada počnem, najmanj pa ustvarjanje vektorske grafike, saj se mi je zdelo delo res težko.
- Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?
Ogromno časa mi je vzelo pisanje postopka in tudi med delom sem večkrat pozabila narediti posnetek zaslona, zato bi bilo morda bolj, da postopka ne bi pisali pri vseh delih, ampak samo pri enem ali dveh.
Avtorica: Tjaša Sedlar, 1. letnik razrednega pouka
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
16. 6. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.