Kreiram splet
Pozdravljeni!
Sem Nuša in sem študentka prvega letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Poleg tega, da me veseli delo z otroki, imam še veliko drugih hobijev iz različnih področji. Živali, šport, fotografija, šivanje in še bi se kaj našlo. Neizmerno uživam v daljših potovanjih, jutranji kavi in dobri glasbi.
DOSEDANJA RABA IKT
Z rabo IKT sem se prvič seznanila v osnovnošolskih letih, ko smo pri računalniškem krožku spoznavali različne programe, računalniške igre in pasti interneta. V višjih razredih, kjer smo imeli v skoraj vsaki učilnici i-tablo, pa smo tako rekoč bili primorani vse predstavitve s papirja prenesti na Power Point, saj smo takrat poznali le to orodje za izdelavo predstavitev. Izdelali smo tudi svoj filmček v s pomočjo programa Movie Maker. Ker sem bila članica novinarskega krožka sem tam velikokrat uporabljala Microsoft Word. Podrobneje smo orodja, ki sodijo v Microsoft Office, spoznali v gimnaziji pri predmetu informatika. Prav tako sem izdelala anketo v programu 1KA za namen maturitetne seminarske naloge pri predmetu sociologija. V srednji šoli so nekateri profesorji uporabljali tudi Kahoot in s tem popestrili vsakdanje šolske ure. Ker me področje računalništva zanima, sem že prej poznala Prezi, Gimp, Photoscape in nekatere druge programe. Programe kot so Canva in Inkscape, pa sem spoznala letos in jih bo pri nadaljnjem delu z veseljem uporabljala.
POMEN IKT V BODOČEM POKLICU
Ker smo s sodobno tehnologijo obdani na vsakem koraku, je tudi v našem poklicu pomemben dejavnik. Zavedam se, da z napredovanjem le-te moramo tudi bodoči učitelji slediti novostim, jih predstaviti učencem in uporabljati v času učenja. Vemo, da tehnologija ne služi le izobraževalnemu namenu ampak tudi zabavi, zato je potrebno učence opozoriti na nevarnosti, ki se lahko pojavijo. Pomembno je, da poznamo orodja za izdelavo predstavitev, izročkov in vprašalnikov, saj tudi tako lahko popestrimo šolske ure, hkrati pa učence seznanimo z novostmi. Prav tako učitelj uporablja aplikacije, ki so nujne za normalno poučevanje (npr. eAsistent, g-mail, arnes, Lopolis). Omembe vredno je tudi to, da dandanes že majhni otroci znajo upravljati pametne telefone in računalnike, zato je pomembno, da jih seznanimo s pastmi interneta in pametnih naprav.
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
Pri tem projektu sem se naučila, kako pomembna je tehnologija v današnjem času in kako pomembno je, da se učenci spoznajo z njo. Prav tako sem imela možnost razmisliti o svojem tehnološkem znanju, za katerega menim, da je dokaj dobro.
Če bi imela več časa, bi se podrobneje lotila obravnave teme o pomembnosti tehnologije v poklicu učitelja. Poiskala bi dodatne vire in skušala razbrati bistvo, prebrala bi raziskave in skušala najti nova orodja in programe, ki niso širše poznana.
Največ časa sem posvetila zbiranju idej za projekt, smiselnemu urejanju naloge in razmisleku o pomenu rabe IKT v bodočem poklicu.
Svoje delo ocenjujem kot uspešno opravljeno, saj sem zajela vse bistvene komponente, ki so bile zahtevane. Na kratko sem predstavila sebe, opredelila svoje znanje z IKT področja, razmislila o pomenu tehnologije v bodočem učiteljskem poklicu ter napisala refleksijo.
Vsekakor mi bo pridobljeno znanje koristilo pri nadaljnjem izobraževanju pa tudi kasneje v življenju. Pazljiva bom pri navajanju licenc, pri načinu podajanja snovi učencem, verjetno pa bom skušala katerega izmed programov vnesti že v praksi v drugem letniku.
Pri projektu mi je bilo najljubše razmisliti o dosedanji rabi, pa tudi poglobiti se o tem, kako pomembna je IKT pri poklicu učitelja. Najtežje pa mi je bilo samovrednotenje in refleksija, čeprav se zavedam, da je tudi samorefleksija pomembna v poklicu, saj tako lahko marsikaj izboljšamo in spremenimo.
Pri definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj so bili koraki zelo jasno napisani in nisem imela težav. Morda bi dodala kriterije znanja, saj tako nisem imela občutka, kako podrobno moram predstaviti vsako temo in katere vire naj uporabim.
Avtorica: Nuša Valenčič, 1. letnik razrednega pouka (Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani)
Mentorica: as. mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT)
Študijsko leto: 2019/20
Ilirska Bistrica, 28. 6. 2020