Kreiram splet – varnost na spletu
Pozdravljeni,
sem študentka prvega letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Za to poklicno pot sem se odločila, saj me delo z otroki navdušuje že od nekdaj. pri poklicu učitelja mi je všeč organizacija, ustvarjalnost in mobilnost. Svoj prosti čas rada preživljam z družino in prijatelji. rada ustvarjam, hodim na dolge sprehode v naravo in pojem. V primeru slabega vremena rada poslušam glasbo in si ogledam kakšen dober film. To je le nekaj načinov, s katerimi sem se do sedaj srečevala s spletom.
Do sedaj sem IKT uporabljala predvsem v šoli. Pogosto sem zahajala v računalniško učilnico, delala sem predstavitve pri raznih predmetih. Veliko smo imeli interaktivnega gradiva in vaj ter e-učbenikov. Splet sem uporabljala za iskanje informacij ter podatkov, proti koncu osnovne šole pa tudi za zabavo in pisanje sporočil prek družabnih omrežij. V srednji šoli smo imeli tudi informatiko pri kateri smo se med drugim učili tudi programirati.
Pomen tehnologije v bodočem poklicu
Kot bodoči učiteljici razrednega pouka je znanje o IKT izrednega pomena. Otroci se z njo srečujejo že od malih nog in dobro jo je vklučiti v pouk. Mnogo šol uporablja interaktivne table, e-asistenta in interaktivne vaje na računalnikih ali tablici. Pomembno je da jih kot učitelji znamo izkoristiti in jih uporabljati. Sama bi jo uporabljala predvsem kot popestritev vsakdanjega rutinskega pouka. Kvizi, poučni videi in vaje ki jih lahko najdemo na spletu ali pa jih sami naredimo imajo veliko učno vrednost. Tako otroke priučimo na njihovo bodoče vsakdanje življenje s tehnologijo, hkrati pa jim pokažemo njihovo intelektualno vrednost. Uporaba mora biti seveda tudi premišljena, saj otroci vedno več časa preživijo za ekrani. Nekaj o tem kako IKT uvajajo v nekaterih šolah si lahko preberemo na tej povezavi.
Refleksija in samovrednotenje
- Pri tem projektu sem spoznala obsežnost IKT-ja na moji dosedanji šolski poti. Pri izdelovanju projekta sem se naučila navajati licence, vključiti slikovno gradivo in kje ga najti. To mi bo pomagalo pri nadaljnji uporabi slikovnega gradiva pri delovnih listih in predstavitvah.
- Če bi imela več časa bi dodala več člankov o uporabi IKT v različnih šolah. Sama bi izdelala sliko in jo obdelala.
- Največ časa sem posvetila pisanju o moji dosedanji rabi IKT tehnologije, saj mi je postala raba IKT vsakdanja. Morala sam se potruditi in pomisliti pri čem vsem smo jo v šoli uporabljali.
- Sama bi svoje delo ocenila kot uspešno. Sledila sem navodilom izdelave projekta in potrudila sem se vključiti vse komponente.
- Znanje, ki sem ga pridobila pri projektu mi bo pomagal pri nadaljnjem pravilnem vključevanju slikovnega gradiva v predstavitve. Obenem pa bom otrokom lahko pri bodočem poklicu otrokom popestrila pouk z pravkar odkritimi prednostmi IKT-ja.
- Pri projektu mi je bil najljubši ustvarjalni del z vpisavami povezav in iskanjem slikovnega gradiva. Najmanj mi je bilo všeč pisanje o rabi IKT, saj mi je vzelo čisto preveč časa.
- V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar saj so bila navodila podana razumljivo in natančno. Z njimi nisem imela nobenih težav.
Avtorica: Sončnica
Študijska smer in letnik: Razredni pouk, 1. letnik
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska-Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
Datum: 19. 8. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.