2. Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike
Na temo varnosti na spletu sem ustvarila dve fotografiji in ju uredila s programom Photoscape. V programu Inkscape sem ustvarila vektorsko sliko, prav tako na temo varnosti na spletu.
POSTOPEK OBDELAVE 1. FOTOGRAFIJE
1. KORAK: v razdelku ‘editor’ sem med svojimi datotekami izbrala fotografijo, ki sem jo želela urediti.
2. KORAK: v orodju ‘color’ sem spremenila nastavitve svetlobe in barve, dokler mi fotografija ni bila všeč.
3. KORAK: z orodjem ‘insert –> text’ sem dodala besedilo in ga uredila, spremenila velikost in pozicijo, za konec pa sem mu dodala še efekt sence.
OBDELANA FOTOGRAFIJA
POSTOPEK OBDELAVE 2. FOTOGRAFIJE
1. KORAK: v razdelku ‘editor’ sem med svojimi datotekami izbrala fotografijo, ki sem jo želela urediti.
2. KORAK: v razdelku ‘color’ sem ustvarila masko, s katero sem označila del slike, ki sem ga želela urediti.
3. KORAK: temu delu sem nato spremenila svetlobo in barvo.
4. KORAK: z orodjem ‘insert –> text’ sem dodala besedilo in ga uredila, spremenila velikost in pozicijo, za konec pa sem mu dodala še efekt sence.
5. KORAK: za konec sem v razdelku ‘tools’ poiskala orodje ‘blur’, s katerimi sem zameglila podatke na sliki.
OBDELANA FOTOGRAFIJA
POSTOPEK IZDELAVE VEKTORSKE GRAFIKE
1. KORAK: najprej sem z orodjem za risanje pravokotnikov in kvadratom ustvarila osnovno obliko.
2. KORAK: dodala sem še dve obliki, ki sem ju prilagodila in premaknila tako, da skupaj oblikujejo obliko računalniškega zaslona.
3. KORAK: na enak način sem dodala še oblike za detajle in jim uredila barvo poteze ter polnila.
4. KORAK: z orodjem za risanje oblik sem narisala dva kroga in ju v razdelku ‘pot’ združila z unijo, da je nastala ena oblika. Obliko sem prilagodila obliki obraza z orodjem za urejanje poti po vozliščih, nato pa še spremenila barvo polnila.
5. KORAK: z orodjem za risanje krivulj sem ustvarila še kapo in ostale obrazne poteze, jim spremenila barvo, združila, nato pa jih spustila za eno plast nižje.
6. KORAK: z oblikami sem ustvarila pojavno okence, prilagodila barve in plasti.
7. KORAK: tako kot prej sem narisala še krivulje za roke ter prilagodila plasti.
8. KORAK: zaradi kontrasta sem obliki zaslona spremenila barvo.
9. KORAK: z oblikami sem oblikovala tipkovnico, miško ter senco pod računalnikom. Z orodjem za dodajanje besedila sem dodala tekst.
10. KORAK: s krivuljami in oblikami sem dodala še nekaj detajlov in jih barvno uskladila.
KONČNI IZDELEK
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Ustvarjanje grafike, tako rastrske kot vektorske, me je že od nekdaj veselilo, zato mi ta naloga ni predstavljala nekakšnega bremena. Vesela sem, da sem se lahko naučila uporabe drugih programov, kot sem jih navajena, raziskala njihove zmožnosti in funkcije. Z obdelavo rastrskih fotografij sem poskušala čim bolje spoznati program Photoscape, z ustvarjanjem vektorske grafike pa sem se v postopku ustvarjanja veliko naučila predvsem iz lastnih napak, za katere sem v programu Inkscape poskušala najti rešitve.
Osvojeno znanje, še posebaj iz področja vektorske grafike mi bo v prihodnosti pogosto prišlo prav, saj je to eden izmed odličnih načinov za ustvarjanje gradiv, ki popestrijo učilnice, plakate, delovne liste itd.
Največ časa mi je vzelo ustvarjanje vektorske grafike, saj mi je bil program do sedaj nepoznan, poleg tega pa sem si zamislila precej kompleksen motiv (kar pa sem, kot oseba, ki ima rada izzive, seveda morala izpeljati do konca). Vseeno pa je bil to moj najljubši del naloge, saj mi je dopuščal precej svobode, tako na idejnem nivoju, kot tudi pri sami izvedbi.
Dokumentiranje postopka izdelave vektorske grafike in obdelave fotografij mi je predstavljalo oviro pri kreativnem procesu, saj vmes večkrat pozabim na posnetke zaslona, se kasneje še premislim … zato lahko rečem, da mi je bil ta del naloge najmanj všeč.
Če bi imela več časa, bi ga definitivno namenila iskanju boljših motivov in pogojev za fotografije, saj sem mnenja, da dobro zajeta fotografija s tehničnega in motivnega vidika ne potrebuje veliko obdelav in komentarjev.
Vendar pa nam je bila tema v naprej določena in s tem pogojena količina in kvaliteta naših idej. Čeprav je res, da nam to predstavlja izziv in nas spodbuja k učenju o tematikah, ki so določene, sem mnenja, da bi bilo mogoče pri takšnih nalogah bolje pustiti študentom proste roke, saj so izdelki tako lahko precej bolj edinstveni in izvirni. To je v mojem mnenju stvar, ki bi jo lahko izboljšali pri definiciji projekta.
Sicer pa sem s svojim delom načeloma zadovoljna in menim, da je dokaj izvirno, smiselno in izpolnjuje vse določene kriterije,
Avtorica: EJ
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 24. 5. 2021