Kreiram splet
Pozdravljen/a bralec/ka!
Sem Lila I., študentka razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Za to smer študija sem se odločila, ker zelo rada delam z otroki in ker bi rada za bodoče učence znala ustvariti sprejemajoč, topel prostor, kamor lahko pridejo, da se učijo, spoznavajo in zabavajo.
Že odkar sem bila majhna sem si želela postati učiteljica. Imam namreč tri mlajše bratce, s katerimi smo se velikokrat igrali “šolo”, kjer sem bila jaz v vlogi učiteljice. Prvotno sem si sicer želela biti učiteljica angleščine na predmetni stopnji, ampak sem si pred nekaj leti premislila, saj mislim, da je v poučevanju razrednega pouka več svobode. Rada bi imela večji vpliv na dobro počutje mladih učencev in rada bi jih učila vrednote, ki so pomembne za bolj prijazno okolje, kjer se vsi dobro počutijo.
V prostem času sem rada v naravi, predvsem imam rada zimo in zimske športe. Kjer živim imamo vsako leto obilo snega in takrat ga res dobro izkoristim – s sprehodi, sankanjem in podobno. Med poletjem ponavadi vsako leto delam, letošnjega pa se še posebej veselim, saj bom prvič delala v vrtcu. Komaj čakam na nove izkušnje, prav tako pa se veselim tudi novega šolskega leta, med katerim upam, da se bomo lahko končno boljše spoznali z novimi sošolci.
This work is marked with CC0 1.0
Uporaba IKT do sedaj
Zelo živo se spomnim, da na začetku mojega izobraževanja v osnovni šoli, uporaba IKT še ni bila tako pogosta kot dandanes. Hodila sem namreč na majhno podružnično šolo, kjer nas je bilo v razredu le 8, zato šola ni kupovala računalnikov posebej za nas. V tistem času so učitelji zapisovali ocene v fizično redovalnico, prisotnost pa v dnevnik – oboje so shranjevali v sefu. To pa se je spremenilo, ko sem v 6. razredu vstopila skozi vrata matične šole, ki je bila že precej opremljena z računalniki, projektorji in imela je celo računalniško učilnico. Takrat sem prvič spoznala PowerPoint in se ga tudi naučila uporabljati.
Ko sem prišla na gimnazijo je bila uporaba PowerPointa že znano pravilo pri izdelovanju predstavitev, zato ga sedaj znam dobro uporabljati. Prav tako je bilo potrebno besedilo predstavitev napisati v Word-u. V prvem letniku gimnazije smo imeli predmet Informatiko, kjer smo se naučili uporabljati tudi Excel. V tistem obdobju pa sem se naučila uporabljati tudi socialna omrežja, za katera se je predvsem v prejšnjem letu izkazalo, da so zelo uporabna.
Ko sem se začela izobraževati na Pedagoški fakulteti pa sem pogosteje prišla v stik tudi z drugimi aplikacijami, ki se mi zdijo precej zanimive za uporabo v šolanju – to sta Kahoot in Mentimeter. Zdi se mi, da koristno popestrita učne ure in utrdita znanje učencev.
This work is marked with CC0 1.0
Uporaba IKT v bodočem poklicu
V zadnjem letu smo vsi ljudje – predvsem pa tudi bodoči učitelji – še bolj dobro dojeli, kako pomembna je uporaba IKT v vsakdanjem življenju in šolanju. Kot učiteljica bi seveda rada prvotno uporabila starejše tehnike poučevanja – pisanje na tablo, delo z učbeniki in delovnimi zvezki ter pogovor. Rada pa bi tudi, da se otroci že pri nižji starosti spoznajo z uporabo IKT, ker mislim, da jim bo bolj zgodnja izpostavljenost pomagala pri uporabi, ko bodo starejši.
Mislim, da je učiteljem IKT prišla predvsem prav pri uporabi eAsistenta, saj imajo sedaj vse podatke na enem mestu, prav tako pa je lažja in hitrejša komunikacija s starši. Prav tako menim, da je IKT uporabna za učitelja v času priprave na pouk – letos smo se na primer naučili uporabljati vektorsko grafiko, ki bi učitelju pomagala pri izdelovanju učnih listov in nalog.
Po mojem mnenju je uporaba IKT v šolanju ključnega pomena, saj bo otroke obkrožala celo življenje. Mislim, da z uporabo IKT omogočamo učencem bolj zanimivo in pestro učenje učne snovi, ampak jim moramo nujno razložiti njen pomen in način uporabe, opozoriti na nevarnosti in podobno.
This work is marked with CC0 1.0
Refleksija in samovrednotenje
Pri tem projektu sem se naučila oziroma bolje zavedela kako pomembna je uporaba IKT v mojem bodočem poklicu in kako je vplivala njena uporaba name kot učenko. Spomnila sem se na to, kako je bilo meni, ko smo s sošolci kar naenkrat doživeli poplavo novih informacij, in zato se zavedam kako pomembno je postopno uvajanje IKT v človekovo/učenčevo življenje. Če bi imela več časa bi poskusila poiskati in se spomniti še več načinov uporabe IKT v mojem življenju in v mojem bodočem poklicu. Kljub temu menim, da sem delo precej dobro opravila in upoštevala zahtevane kriterije. Največ časa sem posvetila uporabi IKT do sedaj in uporabi IKT v bodočem poklicu, saj se to dvoje med seboj povezuje in črpam znanje iz svojih izkušenj. Pridobljeno znanje bom pogosto uporabila pri študiju – predvsem pri predstavitvah seminarskih nalog, kamor bom poskušala vključiti več interaktivnih nalog za sošolce. Pri svojem bodočem poklicu bom uporabljala svoje znanje o IKT, za katerega pa upam da se bo v bodočih letih študija še razširilo. Pri projektu mi je bilo najljubše brskanje po spominu, najmanj ljubo pa ubeseditev mojih misli. Definicije projekta ne bi spreminjala, saj menim da sem z odgovarjanjem na ta vprašanja dobro razmislila o uporabi IKT.
Avtorica: Lila I.
Mentorica: ast. mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Študijska smer, predmet, letnik študija: razredni pouk, Informacijsko – komunikacijske tehnologije v izobraževanju, 2020/21
Pripadnost univerzi in članici: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Datum: 26.6.2021
Kreiram splet by Lila I. is licensed under CC BY-NC 4.0