Kreiram splet
Pozdravljeni!
Sem študentka 1. letnika razrednega pouka Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani. Za ta študij sem se odločila, ker me pri poklicu učiteljice delo z otroki neizmerno veseli in hkrati motivira, da dam otrokom nekaj kar jim nihče ne more vzeti – znanje. Predvsem mi je pomembna vzgoja otrok v dobre in vedoželjne ljudi. Želja po delu z otroki se je v meni prebudila na začetku srednje šole, ko sem pri tabornikih dobila svoj prvi vod prvošolčkov in postala njihova vodnica. Skozi leta sem spoznala, kako zelo otroci in njihova razmišljanja vplivajo name in kako neverjeten občutek je, ko otroci uporabijo tisto znanje, ki jim ga predam. Od takrat naprej sem se odločila, da si želim poučevati. V prostem času poleg taborništva rada berem, igram kitaro, se družim s svojimi prijatelji ali pa crkljam svojega psa. Sem dobrosrčna in radovedna oseba, ki ji vsak dan predstavlja nov začetek poln raznoraznih izzivov.
Tabor by Pavlina is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Moja uporaba IKT do sedaj
Z IKT tehnologijo sem se prvič srečala v 4. razredu osnovne šole, ko smo doma dobili prvi skupni družinski računalnik. Večinoma sem ga uporabljala za igranje različnih igric na spletni strani Igre 123. V 5. razredu smo se z razredom prvič usedli v šolsko računalniško učilnico, kjer smo s pomočjo računalnikov opravljali kolesarski izpit. Tisto leto smo se prvič učili osnov v programu Microsoft Word za pisanje seminarskih nalog, kasneje pa smo se seznanili tudi s programom Microsoft PowerPoint, ki smo ga uporabljali za ustvarjanje naše prve digitalne predstavitve. Nekaj let kasneje sem dobila svoj prvi pametni telefon in tako sem tudi stopila v prvi stik s socialnimi omrežji. Uporaba tehnologije se je še povečala v gimnaziji, ker smo morali izdelati veliko seminarskih nalog in predstavitev, in moje znanje o uporabi tehnologije se je še poglobilo. Pri predmetu informatike sem se srečala tudi s programom Microsoft Excel, kjer smo se učili izdelovanja tabel in grafov. Tehnologija pa je postala tudi velik del mojega prostega časa. S prijatelji komuniciram preko različnih socialnih omrežjih, glasbo pa poslušam preko aplikacije YouTube. V zadnjem letu pa smo bili vsi postavljeni pred velik izziv, saj je šolanje potekalo na daljavo in se morali zaradi tega morali naučiti tudi uporabe aplikacij Zoom in Microsoft Teams, preko katerih je potekal pouk.
This work by mohamed_hassan is marked with CC0 1.0
Pomen IKT tehnologije v svojem bodočem poklicu
V današnjem času je uporaba IKT pri pouku zelo pomembna. Učitelji uporabljajo različne elektronske naprave (računalnik, interaktivna tabla, projektor), pri pouku za ponazarjanje snovi si pomagajo s programom Microsoft PowerPoint, s katerim oblikujejo svoje predstavitve, Microsoft Word pa služi za pisanje besedil, učnih listov, testov, itd.. E-pošta in eAsistent igrata precej pomembno vlogo za komunikacijo s starši, saj obveščanje učencev o njihovih ocenah in ostalih obveznostih v šoli poteka tudi za računalnikom. Za popestritev pouka pa učitelj uporabi različne interaktivne videoposnetke ali aplikacije kot so na primer Kahoot, Mentimeter, Quizizz, itd., s pomočjo katerih se skozi igro preverja znanje učencev. Menim, da se bo tehnologija vedno bolj razvijala in bo delo z računalniki in ostalimi elektronskimi napravami neizogibno. Otroci se z IKT tehnologijo srečujejo že zelo zgodaj in zato je pomembno, da bi učitelji učence že zgodaj malo bolj pripravili na pasti in uporabne vrednosti spleta in tehnologije.
Refleksija in samovrednotenje
V tem projektu sem obnovila moje znanje o objavljanju vsebin, dodajanju slikovnega gradiva in licenc. Zdi se mi, da so to področja, ki jih mora učitelj dobro obvladati, saj jih potrebuje tudi kasneje pri svojem poklicu. Če bi imela več časa, bi se bolj poglobila v uporabe tehnologije v šoli, da bi bolje spoznala uporabo tehnologije pri pouku. Največ časa sem posvetila pisanju besedila, kar se mi zdi pomembno v zvezi s predstavitvijo sebe, uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije do sedaj ter pomembnosti uporabe tehnologije v bodočem poklicu. Nekaj časa mi je vzelo tudi iskanje slikovnega gradiva, označevanje z licencami ter dodajanje ustrezne povezave. Menim, da moja projektna naloga ustreza kriterijem ocenjevanja, saj sem jih večkrat prebrala in jim skušala čim bolj slediti. Mislim, da mi bo to znanje v svojem poklicu prišlo prav, saj moramo biti vešči uporabe tehnologije. Še posebej pomembno se mi tekom študija in kasneje poučevanja zdi označevanje licenc, saj je vsako delo lahko avtorsko zaščiteno, zato moramo to spoštovati in uporabljati le tisto, kar nam je dovoljeno s strani avtorja. Najljubši del projekta mi je bil to, da sem ponovno razmislila, zakaj sem se odločila za ta poklic, kar mi je, med drugim, dalo dodatno motivacijo v izpitnem obdobju. Všeč mi je bilo tudi izražanje svojega mnenja glede uporabe tehnologije do sedaj in v bodočem poklicu. Pri sami definiciji projekta ne bi spremenila ničesar. Navodila so jasno podana, pomembne stvari pa so še poudarjene s krepkejšo pisavo. Res nisem imela nobenih težav z razumevanji navodil.
- Avtorica: Pavlina
- Mentorica: mag. Alenka Žirovnik
- Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
- Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
- Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
- Razredni pouk, 1. letnik
- Datum: 17. 8. 2021
Kreiram splet by Pavlina is licensed under CC BY-NC-SA 4.0