KREIRAM SPLET
Pozdravljeni,
sem študentka prvega letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti. Že od nekdaj se rada ukvarjam z otroki, saj mi je fascinanta njihova navdušenost nad življenjem in znanjem. Tako da mi pri odločitvi za fakulteto ni bilo težko izbrati pedagoške fakultete, saj je bil študij razrednega pouka najbolj jasna pot.
V okviru projektne naloge vam bom v nadaljevanju predstavila kje, kako in s kakšnim namenom sem do sedaj uporabljala IKT tehnologije in kako vidim pomen IKT tehnologij v poklicu učitelja razrednega pouka.
KJE, KAKO IN S KAKŠNIM NAMENOM SEM DO SEDAJ UPORABLJALA IKT TEHNOLOGIJO?
Z IKT tehnologijo sem se prvič srečala že v vrtcu, kjer smo se prvič začeli spoznavati z računalniki. Tekom osnovne šole sem se naučila uporabljati Microsoftove programe.
Največ sem uporabljala programa Word in pa PowerPoint. Od začetka pandemije pa sem se spoznala še z Zoomom in MS Teamsi. V prostem času se vsakodnevno srečujem s socialnimi omrežij, kot sta Instagram in Facebook.
Največ IKT tehnologije uporabljam pri študiju (odkar je študij na daljavo, imam vse kar na računalniku) in za zabavo (socialna omrežja).
POMEN IKT V MOJEM BODOČEM POKLICU
Pomen IKT tehnologij v poklicu razrednega učitelja je velik. Že pred pandemijo, so jih učitelji veliko uporabljali. Prav jim je prišel npr. Google, saj so lahko učencem s pomočjo fotografij, videov vizualno in slušno dopolnili podano učno snov. Le-to pa so lažje posredovali učencem s pomočjo PowerPointov in različnoih podobnih pripomočkov. Menim, da je neprecenljiv pripomoček tudi spletna učilnica, ki na enostaven način omogoča učencem in učiteljem medsebojno komunikacijo in podajanje snovi.
Pomembnost IKT tehnologij pa se je v obdobju šolanja na daljavo le še povečala. Brez računalnikov in vsaj osnovnih znanj o njih, bi bilo šolanje online nemogoče. Na začetku je to učiteljem povzročalo velike težave, s tem pa so imeli težave tudi otroci, a po nekaj časa, so se vsi skupaj uskladili in našli načine, ki so optimalno (za razmere) delovali za njih. Tako je šolanje steklo le zaradi IKT tehnologij. Po mojem mnenju so učitelji in učenci največ uporabljali Zoom, Teamse in spletne učilnice, opazila pa sem porast Kahootov in podobnih spletnih strani, ki šolanje naredile zanimivejše in bolj interaktivne.
Če povzamem, menim, da so IKT tehnologije v današnjem času nepogrešljiv spremljevalec poučevanja. Tudi sama jih bom pri poučevanju, kar se da smiselno uporabila za podajanje snovi in preverjanja znanja.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
V tem projektu sem se malo zamislila, kje vse uporabljam IKT tehnologije in kako so velik del mojega življenja. Če bi imela več časa, bi se še bolj podrobno poglobila in raziskala nove načine poučevanja in uporabo IKT tehnologij v času online šole, temu pa sem v resnici posvetila tudi največ časa. Poglobila sem se v zapiske iz prakse, ki smo jo imeli decembra in se spomnila, kako je učiteljica podajala snov učencem, pri tem pa sem se veliko naučila tudi o IKT tehnologiji.
Moje delo, glede na kriterij ocenjevanja, se mi zdi ustrezno.
Pridobljeno znanje bom v svojem poklicu neprestano uporabljala, saj menim, da bodo s časom IKT tehnologije le še večji del izobraževalnega sistema.
Pri tem projektu mi je bilo najbolj všeč raziskovanje IKT tehnologij v izobraževanju, najmanj pa samovrednotenje, saj se mi zdi ta del projekta zahteven.
V definiciji projekta bi spremenila to, da je kreiram splet samostojen projekt, saj menim, da bi bil lahko združen z npr. grafiko, drugače pa se mi je zdel projekt zanimiv.
Avtor: Arašid
Mentorica: asist. mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Serbec
Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
Ljubljana, avgust 2021
Kreiram splet by Arašid is marked with CC0 1.0