KREIRAM SPLET

Pozdravljeni! 

Sem Lara Dekleva, študentka razrednega pouka na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Sem iz Ljubljane in sem stara 21 let. 

Večino svojih dni preživim za mizo, kjer ustvarjam – veliko rišem, saj je moja prva in največja ljubezen umetnost. Ukvarjam se tudi s plesom, ki mi je v zadnjih šestih letih zelo prirasel k srcu. Na splošno sem zelo ustvarjalna oseba in se zato tudi iskreno veselim dela kot učiteljica razrednega pouka, saj bom lahko to kreativnost prenesla tudi na svoje bodoče učence. 

Oil Portrait by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

DOSEDANJA RABA IKT

Do sedaj sem IKT tehnologijo uporabljala veliko pri projektih za šolo (v izobraževalne namene), prav tako pa sem jo uporabljala v prostem času. Z informacijsko-komunikacijskimi tehnologijami sem se prvič boljše spoznala v nižjih razredih osnovne šole, kjer sem jih začela uporabljati za izobraževalne namene. Dobro sem spoznala programa Microsoft Word in Microsoft PowerPoint, ki sem ju večinsko uporabljala za pisanje in predstavljanje govornih nastopov. Še bolje pa sem IKT tehnologijo spoznala v srednji šoli in na faksu, saj je postala večji del tako mojega osebnega življenja in tudi študijskega dela življenja. Na fakulteti sem dodobra spoznala tudi aplikacijo Canva, saj sem ugotovila, da mi omogoča več možnosti in kreativnosti pri ustvarjanju predstavitev. V zadnjih letih pa veliko tudi uporabljam programe Google documents, Google Sheets in Google Slides, ki mi omogočajo, da isti dokument urejam na več različnih napravah, brez prenašanja omenjenega dokumenta. 

Prav tako sem dobro seznanjena z aplikacijama Krita in DaVinci Resolve. Kot sem že omenila, v prostem času rada rišem in slikam. Lotila sem se tudi digitalnega slikanja, ki ga ustvarjam s programom Krita, ki je temu tudi namenjen. DaVinci Resolve pa je program namenjen predvsem obdelovanju videoposnetkov. Uporabljala sem ga že, ko sem v prostem času s skupino prijateljev za družabna omrežja snemala različne dogodke in jih nato tudi obdelala, da sem dobila želeni rezultat. 

Naknadno sem se v času študija seznanila tudi s programi kot so Photoscape X, Inkscape in Audacity

Za izobraževalne namene sem veliko uporabljala tudi program 1ka in Google obrazci, s katerimi sem ustvarjala ankete za namen različnih seminarskih nalog. 

Ker živimo v svetu družabnih omrežij, jim tudi sama nisem pobegnila, zato sem s spletom in družabnimi omrežji tudi sama dobro seznanjena. Tudi z varnostjo na spletu sem že seznanjena, saj sem bila prisotna na mnogih izobraževanjih in predavanjih, katerih tema je bila varnost na spletu. 

POMEN IKT V MOJEM BODOČEM POKLICU

Zdi se mi, da je informacijsko-komunikacijska tehnologija v poklicu učitelja zelo pomembna, še posebej na razredni ravni osnovne šole. Menim, da mora biti raba IKT v prvi triadi osnovne šole zelo selektivno in premišljeno uporabljena, saj se otroci verjetno lažje in bolje učijo, če sledijo učiteljevim zapiskom na tabli. Vseeno pa pride prav, če na vsake toliko časa učitelj naredi kakšno predstavitev, ki pa mora biti prilagojena starosti učencev. V nižjih razredih je bolje, če so predstavitve sestavljene večinsko iz slik in fotografij, saj učenci še ne znajo brati. Menim pa, da bi morale biti vse predstavitve v razredni stopnji popestrene z animacijami in fotografijami, saj to bolje privlači učenčevo pozornost.

Pomen IKT tehnologije pri pouku pa se je še povečal v času epidemije Covid-19, ko je pouk potekal preko interneta. Ker učenci niso bili v učilnici, je bilo verjetno težje nadzorovati in obvladovati njihovo zanimanje ter koncentracijo. S tem v mislih so morale biti tudi spletne strani (kot so na primer spletne učilnice) in predstavitve bolje zasnovane, z več animacijami, zvočnimi posnetki (še povsem za nižje razrede) in podobno. 

Zdi se mi pomembno tudi, da učitelji že v nižjih razredih osnovne šole začnemo otroke izobraževati o spletu, spletnem bontonu in seveda tudi o spletni varnosti, saj se učenci vedno bolj zgodaj spoznavajo s tehnologijo in družabnimi omrežji. 

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:

Pri tem projektu sem lahko več razmišljala o pomembnosti informacijsko-komunikacijske tehnologije. Nikoli se nisem zares poglobila kako pomembna je v dandanašnjem času, še posebej s tako hitrim razvojem tehnologije, tako v vsakdanjem življenju kot tudi v izobraževalnih procesih. 

Tudi, če bi imela za projekt več časa, ne bi spremenila ničesar, saj se mi zdi, da sem dobro zajela vse točke tega projekta. Največ časa sem namenila razmisleku in zapisovanju pomena informacijsko-komunikacijske tehnologije v bodočem poklicu. Svoje mnenje sem namreč lahko povezala tudi z znanjem, ki sem ga pridobila na praksi. Tam sem namreč veliko časa namenila raziskovanju poteka pouka v času pouka na daljavo, kjer je bil zelo velik pomen tudi na IKT tehnologiji.

Svoje delo bi ocenila zelo dobro, saj se mi zdi, da sem vključila vse, kar se je od mene zahtevalo, prav tako pa sem dobro razmislila o čemer sem pisala. Vključila sem tudi več povezav, slikovno gradivo in njemu primerne licence. 

Svoje znanje bom lahko uporabila pri pouku, saj bom lahko več pozornosti in časa namenila pomembnosti IKT tehnologije. Skušala jo bom uporabljati primerno razredu in starosti otrok, tako da si bodo z njo lahko pomagali. Prav tako bom lahko več pozornosti namenila izobraževanju otrok glede varne in pravilne uporabe spleta. 

Pri projektu mi je bilo najljubše povezovanje že pridobljenega znanja z mnenjem, ki sem ga ustvarila. Najmanj pa mi je bilo všeč zapisovanje, kje sem informacijsko-komunikacijsko tehnologijo že uporabljala, saj sem veliko časa porabila za razmislek, kako bi lahko svoje smiselno to zapisala. 

V definiciji projekta ne bi nič spremenila. 

IME IN PRIIMEK AVTORJA: Lara Dekleva

IME IN PRIIMEK MENTORJA: asist. dr. Alenka Žerovnik, doc. dr. Irena Nančovska Šerbec

ŠTUDIJSKA SMER, PREDMET IN LETNIK ŠTUDIJA: Razredni pouk, IKT v izobraževanju, 1. letnik

PRIPADNOST UNIVERZI IN ČLANICI: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani

DATUM NASTANKA: 10. 8. 2022

(Skupno 19 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost