1. KREIRAM SPLET

Pozdravljeni!

Sem študentka drugega letnika razrednega pouka Pedagoške fakultete, Univerze v Ljubljani.

V prostem času zelo rada ustvarjam; rišem, slikam, fotografiram, izdelujem manjše predmete, najraje pa šivam in klekljam. Ustvarila sem že veliko izdelkov, kot so torbe, toaletne torbice, kakšen kos obleke, uhane itd.

Klekljani uhani © 2022 by Zmajček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ukvarjam se s športnim in balvanskim plezanjem, velikokrat pa pride v poštev tudi kakšno drevo.

Plezalka © 2022 by Zmajček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

 

Dosedanja raba IKT

Z informacijsko-komunikacijskimi tehnologijami sem se prvič pobliže srečala v nižjih razredih osnovne šole, ko me je mami naučila oblikovanja besedil v Microsoft Wordu. V 5. razredu osnovne šole sem obiskovala krožek računalništvo, kjer smo se učili nekoliko zahtevnejših funkcij v Microsoft Wordu, kot je oblikovanje tabel, oštevilčevanje, dodajanje slikovnega gradiva itd. Pri isti učiteljici sem kasneje obiskovala tudi izbirni predmet računalništvo, tam pa smo se spoznali še s PowerPointom in nekaj računalniške teorije. V osnovni šoli smo se naučili uporabljati tudi program Movie Maker, saj smo pri likovnem pouku pripravili stop motion animacijo s poljubno tematiko. Informacijsko-komunikacijske tehnologije so se v srednji šoli le še bolj prepletle z mojim vsakdanjim življenjem, saj sem vedno bolj uporabljala socialne platforme, poleg tega pa sem začela z urejanjem fotografij v aplikacijah PicsArt in Pixlr ter njihovim objavljanjem v spletu. V prvem letniku srednje šole smo se pri obveznem predmetu informatika učili uporabe Worda in PowerPointa za seminarske naloge in predstavitve ter pravilen način navajanja virov. V četrtem letniku pa sem se naučila uporabe Microsoft Excela, ki sem ga potrebovala za obdelavo podatkov in risanje grafov pri maturitetnih vajah za fiziko.

V času študija na univerziteti sem se naučila uporabe še nekaj programov, največ pri predmetu IKT; naučila sem se urejanja slik v programu PhotoScape X, ustvarjanja vektorske grafike v programu Inkscape, urejanja zvočnih posnetkov v programu Audacity in urejanja videoposnetkov v programu Olive. Pri drugih predmetih pa sem se pri izdelavi seminarskih nalog večinoma posluževala še uporabe spletnih orodij za ankete, kot so Doodle ankete, 1ka in Google obrazci. Ko se je študij preselil na daljavo, pa se nihče od nas ni mogel izogniti uporabi vsaj nekaterih osnovnih programov za komunikacijo na daljavo. V vsakodnevni študij sta bila vpeljana programa za videoklice Zoom in Microsoft Teams.

V prostem času sem se naučila ustvarjanja v Canvi, ko sem naredila etiketo za domače izdelke. Pogosto pa program uporabljam za oblikovanje koncertnih listov, citatov ali plakatov. Lansko leto sem si kupila tudi tablični računalnik, ki ga večinoma uporabljam za pisanje zapiskov, pa tudi za risanje.

 

Pomen IKT v mojem bodočem poklicu

V mojem bodočem učiteljskem poklicu se mi zdi ne le dobro, ampak tudi smiselno učne ure obogatiti z IKT. Na tak način lahko pouk popestrim z raznoraznimi ponazorili, ki so za učence privlačni, hkrati pa jim pomagajo pri boljšem razumevanju snovi. Tako bi v učne ure vključila razne slike, videoposnetke, glasbo, interaktivne naloge, igre, pomagala pa bi si tudi s PowerPoint predstavitvami. Možnosti se mi zdijo skoraj neskončne. Vseeno pa menim, da pri uporabi nekaterih IKT pri pouku moraš paziti, da le-teh ni preveč. Če bi na primer z učenci pri vsaki uri gledali videoposnetke, bi se jih sčasoma naveličali. Tako pa lahko z manjšo količino videoposnetkov ohranjamo navdušenje, ki se pri učencih pojavi vsakič, ko jih uporabimo v razredu.

IKT je v današnjem času postala nepogrešljivo orodje, tako v šoli, kot na delovnem mestu in vsakdanu vsakega posameznika. Naše življenje je vedno bolj prepleteno z elektronskimi napravami, ki nam lajšajo in popestrijo življenje na mnogo različnih načinov, tehnologija pa se iz dneva v dan razvija in izboljšuje. Računalniška pismenost pridobiva vedno večji pomen tudi v šoli, zato menim, da je izobraževanje na tem področju skoraj nujno. V nižjih razredih osnovne šole obstajajo krožki, ki so temu namenjeni, zdi pa se mi smiselno računalništvo vpeljati tudi v redni pouk. Učenci se bodo s tehnologijo srečevali celo življenje; v šoli, na delovnem mestu in pri najmanjših vsakodnevnih opravilih, zato se mi zdi nesmiselno učence omejevati na tem področju. Seveda pa je pomembno, da jih poleg vsega seznanimo tudi s spletnim bontonom in varnostjo na spletu.

Kot bodoča učiteljica razrednega pouka pa se mi zdi pomembno, da ostanem na tekočem z razvojem IKT, saj le tako lahko v razred vedno prinesem nekaj novega, boljšega. Menim, da mi to ne bo povzročalo težav, saj sem že zdaj navdušena nad tehnologijo in njenimi možnostmi, poleg tega pa se rada učim novih računalniških veščin.

 

Refleksija in samovrednotenje

V tem projektu sem še bolj ozavestila, kako močno je pravzaprav IKT prepleten z našim življenjem. Vsega zagotovo nisem vključila, saj bi bil potem prispevek veliko daljši, tako pa menim, da sem zajela glavne stvari. Če bi imela več časa, bi mogoče dodala še kakšen primer rabe IKT v svojem življenju, prav tako pa bi napisala bolj poglobljen razmislek o pomenu IKT v mojem bodočem poklicu.

Znanje iz tega projekta me je še bolj motiviralo za raziskovanje na področju računalništva, še posebej pa o stvareh, ki jih lahko uporabim pri učnih urah.

Največ časa sem posvetila zadnjem delu, torej zapisu o pomenu IKT. Pisanja sem se lotila drugače; najprej sem naredila osnutek, nato pa besedilo zapisala na način, da sem čimbolje izrazila svoje razmišljanje in mnenje.

Zdi se mi, da sem v prispevek vložila veliko časa in se zanj potrudila, sploh glede na to, da je kriterij le opravil/ni opravil. S svojim izdelkom sem zadovoljna, vedno pa bi bil lahko še boljši.

Pri projektu mi je bilo najljubše pisanje moje predstavitve, čeprav je kratka, in urejanje samega prispevka. Vedno se rada potrudim za izgled svojih izdelkov. Najmanj mi je bilo všeč pisanje dela o dosedanji rabi IKT, saj sem morala razmisliti za nazaj, poleg tega pa mi je težave povzročalo pisanje povedi na različen način – tiste, ki bi jih lahko zapisala enako.

V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar.


Avtorica: Zmajček

Mentorici: as. dr. Alenka Žerovnik, doc. dr. Irena Nančovska Šerbec

Študijska smer: Oddelek za razredni pouk

Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije

Letnik študija: 2. letnik

Pripadnost univerzi in članici: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Datum nastanka: 11. 8. 2022

Licenca: 1. KREIRAM SPLET © 2022 by Zmajček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 22 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost