Katera gora je to?
Neverjetno je, kakšne poglede nam omogoča narava. Zelo me prevzema, ampak posebno se čudim nad njeno sposobnostjo, kako z lahkoto me zmede; namreč ob gledanju iste gore iz različnih smeri ne vem, ali je ista. Da jo dešifriram, moram najprej poznati njene sosede, ki jih lahko spoznam preko zemljevida, nato pa sklepam iz videza okolice, pomagam pa si tudi s fotografijami.
Katera gora je to? by Klara is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Sem Klara in sem hribolazka. Ugotovila sem, da zame velja, da odličnost izleta na goro ne določa izbrani vrh sam po sebi, ampak družba, ki ga z mano doživi. Rada imam mladost, adrenalin, svobodo, gorski zrak in vizualno darilo, ki mi ga podarjajo slovenske gore.
Do zdaj sem tehnologijo uporabljala pri načrtovanju vsakega pohodniškega izleta z družbo: z Google Maps sem načrtovala pot do izhodišča, na spletni strani hribi.net prebrala opis poti in priporočila planincem, za pregled vremenske napovedi pa sem uporabila meteo.arso.gov.si. Že v otroštvu sem pogosto fotografirala z digitalnim fotoaparatom na izletih z družino, kasneje pa s svojim pametnim telefonom. Eden izmed mojih hobijev otroštva je bil risanje z aplikacijo Slikar na družinskem stacionarnem računalniku in tiskanje izdelka s hišnim tiskalnikom. Namen tega je bil preprosto užitek ob tem, da sem osvojila ta postopek. Poleg tega sem se doma učila kuhanja na steklokeramičnem štedilniku na dotik, peke kruha z aparatom za peko kruha, uporabljati pečico in druge gospodinjske pripomočke. Vsak večer pa sem na televizorju gledala otroški večerni program, tako da sem z daljincem postala res spretna, kar me je še bolj motiviralo za uporabljanje tovrstne tehnologije. Z veseljem sem si šla ogledat filme tudi v Kolosej Ljubljana.
Menim, da mi bo tehnologija v poklicu učiteljice razrednega pouka zelo olajša delo. Najprej bo uporabna pri izpolnjevanju dokumentacije, dnevnikov in redovalnice, nato pri obveščanju staršev in dopisovanju preko elektronske pošte. Poleg tega je uporabno digitalno oblikovati tudi pripravo učnih ur in učnih pripomočkov, kot so PowerPoint predstavitve, učni listi, didaktične aplikacije (kahoot.it, mentimeter ipd.) in dodatno učno gradivo. Za slednje bo neizogibna uporaba tiskalnikov, fotokopirnih strojev, stacionarnih računalnikov itd. ter programske opreme in aplikacij, ki jih omogočajo. Kot učiteljica bom gotovo kdaj objavila obvestilo na šolsko spletno stran ali pa oblikovala poročilo o dogodku, kateremu bom priložila fotografije.
V tem projektu sem se na novo naučila označiti gradivo z ustrezno licenco in v prispevek dodati smiselno povezavo do spletne strani. Izvedela sem, da lahko ustvariš odprto ali zaprto povezavo, ki ob kliku nanjo odpre spletno stran v novem zavihku ali pa uporabnika nanjo preusmeri v istem zavihku. Poleg tega sem ob ustvarjanju tega prispevka naredila refleksijo lastne uporabe tehnologije do sedaj in razmislila, kako jo bom uporabljala v poklicu. Opisu pričakovanja uporabe tehnologije v učiteljskem poklicu bi lahko dodala konkretne primere učne snovi, za katero bi lahko uporabila določeno aplikacijo, npr. kahoot kot ponovitev posamičnega poglavja. Največ časa sem posvetila razmisleku o uporabi tehnologije v poklicu učitelja in slogovnem oblikovanju tega odstavka, ker sem se želela čim bolj jasno izražati in vključiti uporabo tehnologije na več področjih učiteljskega poklica. Menim, da sem svoje delo solidno opravila, saj moj prispevek vključuje vse predvidene elemente te projektne naloge. Pridobljeno znanje bom lahko uporabila pri objavljanju prispevkov na spletni strani osnovne šole, na kateri bom zaposlena, prav tako pa pri objavljanju prispevkov na drugih področjih. Konkretno znanje dodajanja povezav bom lahko uporabila pri vsaki predstavitvi, pri kateri bom kot spremno gradivo uporabila aplikacijo PowerPoint, saj bom vanjo smiselno lahko vstavljala povezave. Prav tako jih bom lahko vključila v elektronsko pošto. Najljubše mi je bilo “brskati” po svoji preteklosti in iskati uporabo tehnologije do sedaj, najmanj pa me je pritegnilo oblikovanje licence, saj tega postopka še nisem osvojila ter avtomatizirala. V definiciji projekta ne bi ničesar spremenila.