INTERAKTIVNI VIDEOPOSNETEK
Video posnetek vsebuje 10 nasvetov za varno rabo spleta. Namenjen je vsem, ki se želijo dodatno izobraziti in na hitro spoznati pomembne nasvete za varno rabo spleta predvsem pa je namenjen otrokom in mladim, ki splet pogosto uporabljajo zelo nepremišljeno in nevarno. Namen videa je torej informirati gledalce o nevarnostih spleta in o tem kako jih preprečiti. Vsebina videa je zelo posplošena in predstavljena na tak način, da je razumljiva vsakomur. S pomočjo tega videa se lahko obogati vzgojno-izobraževalni proces in otroke (in ostale gledalce) opozori na kaj morajo biti pozorni pri rabi spleta in digitalne opreme. Video posnetek se lahko uporabi tudi kot gradivo ali uvodna motivacija za naravoslovni dan na temo varnost na spletu.
Za več informacij s področja varne rabe spleta lahko obiščete spletno stran Safe.si. Ali pa s klikom na spodnje gumbe preberete ostala objave, ki sem jih napisala na to temo.
Video je izdelan s pomočjo spletnega orodja Canva.
Naloge, ki so vdelane v video so bile izdelane s pomočjo orodja h5p.
Zvok v videu je bil obdelan s pomočjo aplikacije Audacity.
Za izdelavo vsebine videoposnetka so bili uporabljeni naslednji viri:
- Fakulteta za družbene vede. (b. d.). Safe.si. Varna gesla. https://safe.si/nasveti/moja-identiteta-in-zasebnost/varna-gesla
- RUPERT REP, Maj, 2021, Preprečevanje širjenja zlonamerne programske opreme v OS Windows : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost [na spletu]. Diplomsko delo. Ljubljana : Univerza v Mariboru. [Dostopano 12 maj 2023]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=79672
- Žnidar, T. (2017). Priročnik za spletno previdnost: varnost in zasebnost na spletu (1. natis). Alba 2000.
REFLEKSIJA:
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
- Naučila sem se izdelave interaktivnih nalog z uporabo orodja h5p, obdelave in izdelave videoposnetka in obdelave ter izdelave zvočne spremljave videoposnetka.
- Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
- Če bi imela več časa bi izboljšala kvaliteto zvočne podlage (sicer je nekoliko slabša tudi, ker nimam opreme) in bi se posnela še 100 krat, da bi bili vsi izseki avdio datoteke brez šuma.
- Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?
- Največ časa sem posvetila usklajevanju zvočne datoteke in videoposnetka, saj na začetku nista bila usklajena.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Kateri element kriterija je bil najtežji za realizacijo?
- Najtežje je bilo izdelati kvalitetno zvočno podlago. Mislim, da je moje delo izdelano dobro a kot vedno menim, da je nekaj prostora za izboljšavo. Videoposnetek je vsebinsko in strokovno ustrezen. Menim, da sem upoštevala smernice za izdelavo predstavitev (mogoče je na nekaterih delih preveč praznih prostorov). V video sem vključila več različnih predstavnih oblik informacij kot tudi pestre in po mojem mnenju dovolj zahtevne interaktivne komponente. Izdelala sem tudi smiseln opis vsebine, namena in ciljev videoposnetka. Vso gradivo sem tudi opremila z licencami.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
- Mislim, da mi bo na poklicni poti prišlo prav predvsem znanje iz obdelave in izdelave videoposnetka, saj lahko to izkoristim na pedagoški praksi in s tem obogatim marsikatero učno uro. Videoposnetke, ki jih bom izdelala v času študija pa bom zagotovo lahko uporabila tudi kasneje na moji poklici poti.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
- Projekt mi je bil v celoti zelo všeč. Najmanj mi je bilo všeč pisanje refleksije.
- Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?
- Definicija projekta se mi zdi ustrezna, ideje za spreminjanje nimam.
avtor dela: Palmica
mentorici: dr. Irena Nančovska-Šerbec, dr. Alenka Žerovnik
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Razredni pouk, 1. letnik, Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
25.5.2023