OSNOVE DRSANJA IN SPOZNAVANJE HOKEJA NA LEDU
1., 2., 3. razred: športna vzgoja
Tematski sklop: zimske dejavnosti (športni dan – drsanje)
V tem blogu bomo spoznavali osnove hokeja na ledu. Hokej dobro poznam, saj ga treniram od svojega petega leta, v tem sklopu, pa bomo obravnavali osnove drsanja, hokejske opreme in ploščka (paka) ter pravila na drsališču in izven njega.
Digitalna kompetenca je za učitelja razrednega pouka ključnega pomena. V današnjem svetu se vse več uporablja tehnologijo, tako med poukom, kot tudi v prostem času. Prav zato je pomembno, da je učitelj dobro seznanjen s prednostmi in pomanjkljivostmi le teh. Učiteljeva dobra seznanjenost vpliva na otroke in varno uporabo spleta, zato je pomembno, da otroke dnevno obvešča o nevarnostih uporabe tehnologije.
Športni dan drsanje
Na slikah v nadaljevanju bomo videli celotno opremo hokejista in opremo, ki jo potrebujemo za drsanje. Predstavljena bosta tudi slika hokejskega paka in gola. Slikovno bo tudi prikazano, kako pomembna je hidracija med vadbo. Fotografirani bodo tudi pripomočki, katere bomo uporabljali med drsanjem (stožci, piščalka) in tloris drsališča (za lažjo predstavo). Predstavila bom tudi pravila obnašanja na drsališču. Za zanimivost, pa si bomo ogledali še hokejskega vratarja ter stroj za čiščenje in vzdrževanje ledu.
1., 2., 3. razred (učni načrt za športno vzgojo):
- Izvajajo različne gibalne igre na snegu in ledu, drsajo, smučajo, hodijo in tečejo na smučeh, deskajo na snegu.
- Nevarnosti na smučišču, sankališču in drsališču.
- Oprema za zimske športe.
- Drsanje: učenec izvede odriv in drsenje na obeh ter na eni nogi in se ustavi.
- Pozna osnovna pravila varnosti na smučišču, sankališču in drsališču.
OPREMA HOKEJISTA
Hokejisti morajo biti dobro zaščiteni, saj je hokej malo bolj grob šport. Ščitniki hokejista zaščitijo v primeru, če jih zadane pak ali pa če padejo. Imajo čelado, rokavice, palico, drsalke, ščitnike za kolena, hlače, ščitnik za ramena in komolce ter slinček.
Slika hokejske opreme:
“File:Stoleti ceskeho hokeje 22.JPG” by Kozuch is licensed under CC BY-SA 3.0 .
Slika hokejista:
Hokejist by Gaja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Hokej na ledu se igra s pakom. Cilj igre je, da pak pride v nasprotnikov gol čim večkrat. Zmaga tista ekipa, ki da več golov.
Pak by Gaja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Gol by Gaja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
OPREMA ZA ŠPORTNI DAN
Za športni dan – drsanje potrebujemo rokavice, čelado, drsalke, bidon z vodo, kombinezon in bundo.
Galerija slik hokeja by Gaja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Čelada by Gaja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Bunda in kombinezon by Gaja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
PRAVILA OBNAŠANJA NA DRSALIŠČU
- Ko pridemo na drsališče, tisti otroci, ki imajo svoje drsalke pričnejo z obuvanje in počakajo na nadaljnja navodila. Če potrebuješ pomoč, dvigneš roko in počakaš. Ostali otroci, ki si drsalke sposodijo, storijo enako, le da počakajo na svoje drsalke. Ko imajo vsi otroci obute drsalke, na rokah rokavice in na glavi čelado, se postavijo v vrsto pred vhodom na ledeno ploskev. Na ploskev hodijo eden pa po eden in se držijo za ograjo. Ko smo vsi na ledu počakamo na ograji na nadaljnja navodila učiteljice. Učiteljica bo imela piščalko in ko zapiska, pomeni, da okamenijo (se ustavijo na mestu).
- Ko drsamo, se ostalih otrok ne dotikamo oziroma porivamo.
- Če kdo pade, se mu umaknemo, da ga z drsalko ne povozimo.
- Če padeš, se čim hitreje pobereš.
Tloris hokejskega igrišča oziroma drsališča:
Tloris drsališča by Gaja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Pripomočki, ki so v pomoč učiteljici:
Stožec by Gaja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Piščalka by Gaja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
ZANIMIVOSTI
Za zanimivost pa si bomo ogledali še hokejskega vratarja, ki ima drugačno opremo od igralcev. Na naslednji sliki pa vidimo tudi “rolbo”, katera je namenjena za čiščenje in vzdrževanje ledu.
Slika je pridobljena z licenco: Pixabay license
Rolba by Gaja is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
POVEZAVE, UPORABLJENE V SPLETNI NALOGI:
- Arnes splet
- Beta licence chooser
- Photoscape X
- Pixabay
- Učni načrt – športna vzgoja; 1., 2., 3. razred
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Med izdelovanjem moje prve projektne naloge sem se naučila kako uporabljati Arnes splet in v njem narediti objavo. Prav tako sem prvič urejala slike v aplikaciji Photoscape X. Vse to je bilo zame novo, vendar mi je bilo zelo zanimivo in koristno. Vse do zdaj se nisem zavedala, kako hitro lahko kršimo avtorske pravice in kakšne posledice pridejo s tem zraven. Na splošno menim, da je za učiteljski poklic zelo pomemben odnos do spleta in fotografij, zato bom od sedaj naprej bolj previdna pri izbiranju fotografij ter pozorna na licence le teh. Poleg tega, sem se naučila urejati objavo, ji dodati licence ter ustvariti galerijo slik. Mojo objavo bi izboljšala tako, da bi več časa posvetila fotografijam na ledu in okoli drsališča ter naredila bolj pester nabor fotografij. Malo sem imela težav s časom, saj drsališče ni na voljo ves čas. Največ časa sem posvetila pravilom obnašanja na ledu in izven, saj menim, da so ključna za uspešno izpeljan športni dan. Imela pa sem srečo, da sem na praksi (v zimskem semestru) imela priložnost izpeljati prav te vrste športni dan, kar mi je delo malo olajšalo. Med samo izvedbo prakse sem videla, kako pomembna je organizacija in podajanje jasnih navodil. V svoje projektno delo sem se potrudila zajeti vse točke s kriterija in menim, da mi je to tudi uspelo. Pridobljeno znanje mi bo vsekakor zelo prišlo prav na poklicni poti, saj so te vrste športni dnevi vključeni v vsa leta osnovne šole in se bom z njimi srečevala vsako leto. Prav tako mi bo projektno delo v veliko pomoč, saj je v njem predstavljenih večina stvari, ki jih potrebuje učitelj za izvedbo športnega dne. Pri projektu sem najbolj uživala, ko sem fotografirala predmete. Sama v prostem času zelo rada fotografiram in preurejam fotografije. Poleg tega mi je tema zelo pri srcu, zato mi je bila naloga še toliko bolj v veselje. Od začetka mi je bilo malo manj ljubše ustvarjati licence ter urejanje fotografij v aplikaciji, vendar mi čez čas tudi to ni delalo problemov. Da bi bil projekt še boljši, bi dodala primere dejavnosti ter iger na ledu. Predstavila bi tudi pravilno ustavljanje. To bi prišlo prav tako meni, kot tudi drugim učiteljicam, ki niso tako “domače” z drsališčem in izpeljavo športnega dne – drsanje.