Gremo na potep, s kolesom v promet!
Preden se s kolesom odpravimo na pot moramo preveriti, ali sta kolo in oprema ustrezna ter tehnično brezhibna. V videoposnetku je predstavljena obvezna oprema kolesa (zvonec, odsevniki, sprednja in zadnja luč ter delujoče zavore) kot tudi kolesarja (čelada, rokavice, primerna oblačila in obutev), poleg tega pa videoposnetek ponazori tudi pravilno ravnanje kolesarja v prometu (v križišču, pred znakom ustavi, pred prehodom za pešce).
Videoposnetek je namenjen otrokom v tretjem razredu osnovne šole, ki se pri predmetu spoznavanje okolja učijo o pomenu prometnih znakov, pomembnih za kolesarje. S pomočjo videoposnetka lahko svoje znanje še poglobijo in razširijo ter ga nato v spremstvu odrasle osebe preizkusijo še v praksi. Videoposnetek pa lahko pride prav tudi učencem v petem razredu, saj lahko služi kot priprava na kolesarski izpit. Glavni cilj videoposnetka pa je, da otroke izobrazi o dani temi, ter da usvojijo in razumejo že prej omenjene pojme.
Videoposnetek si lahko ogledate s klikom na spodnjo povezavo.
Gremo na potep, s kolesom v promet! by Lama is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE
Ustvarjanje te projektne naloge mi je predstavljalo nov izziv, saj sem prvič kreirala izobraževalni videoposnetek. Naučila sem se, kako videu dodati zvok, slike, animacije in urediti sam videoposnetek. Delo v programu Canva mi je bilo tokrat že bolj poznano zaradi druge projektne naloge, a je bilo kljub temu nekoliko drugače.
V primeru, da bi imela več časa, bi se bolj posvetila kvaliteti zvoka in urejanju videa. Poleg že vključenih elementov se mi zdi, da bi lahko v video vključila še kakšen kader in tako video naredila še zanimivejši. Največ časa sem pri projektu posvetila snemanju kadrov in sestavljanju videa, kljub temu pa menim, da bi določene kadre lahko posnela še boljše. Izpostaviti pa moram tudi, da ni bilo vse odvisno samo od mene, temveč tudi od oseb na videoposnetku in okolja.
Glede na podan kriterij menim, da sem nalogo dobro opravila. Upoštevala sem vse točke na seznamu in jim dosledno sledila. Znova sem si pogledala tudi smernice za ustvarjanje videoposnetka in zvoka, ki smo jih omenili na seminarjih, kar mi je pomagalo razumeti, kaj se pri nalogi pričakuje.
Projektna naloga se mi zdi zelo uporabna, saj bom pridobljeno znanje lahko uporabila tudi v prihodnosti. Prav mi bo prišlo že tekom samega študija za ustvarjanje različnih predstavitev in ostalih (izobraževalnih) vsebin. Poleg tega pa bom znanje lahko uporabila tudi na poklicni poti, pri poučevanju učencev v razredu. Mislim, da ima takšen videoposnetek veliko vrednost za učence, saj se lahko vsebine naučijo na pester in zabaven način, kar pripomore k boljšemu pomnjenju.
Pri projektu mi je bilo najbolj všeč urejanje samega videoposnetka, dodajanje animacij in slik ter ustvarjanje v programu Canva. Prav tako mi je bilo všeč tudi snemanje kadrov, saj je to bila neka popestritev dneva. Najmanj všeč pa mi je bilo snemanje in urejanje zvoka, ker se mi je to zdelo najtežje (tih prostor, jasen, enakomeren govor, ki je ves čas približno enako glasen).
V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj se mi zdi, da je zelo dobro zastavljen. Po točkah te vodi od začetka do konca in je na splošno izredno sistematičen. V primeru, da bi pri katerem koraku nastopile težave, pa je na spletni učilnici naloženo veliko dodatnega ponazarjalnega gradiva.
POVEZAVE IN APLIKACIJE, UPORABLJENE PRI PROJEKTNI NALOGI
WebAIM – preverjanje kontrasta
Učni načrt. Program osnovna šola. Spoznavanje okolja. (2011). Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo. učni načrt (gov.si)