Multimedijska predstavitev
O čem govori predstavitev?
V spodaj naloženi predstavitvi boste spoznali kaj pomenita besedni zvezi digitalna identiteta in digitalni odtis. Digitalna identiteta ali e-identity ima ključno vlogo pri zagotavljanju varnosti in zasebnosti med uporabo spletnih storitev in lahko predstavlja osebo, organizacijo ali napravo. Sestavljena je iz digitalnih atributov in digitalnih aktivnosti. Z digitalizacijo je v sodobnem času vse več storitev možno opraviti na spletu, zato so strokovnjaki razvili sistem avtentikacijskih metod, s katerimi preverijo, ali zahteve res pošiljamo mi ali gre za prevaro. Vendar previdno, z vsakim klikom na spletu ustvarjamo tudi digitalni odtis, na podlagi katerega lahko neka popolnoma tuja in upajmo da ne zlonamerna oseba pridobi o nas ogromno količino informacij, s katerimi nam lahko povzroči veliko škodo. Poznamo pasivno in aktivno ustvarjanje digitalnih odtisov. Se ob branju tega besedila vprašate, kdo bi vam sploh hotel slediti in zakaj? Zavedati se namreč moramo, da nismo več v industrijski dobi in da so danes informacije zelo dragocena stvar, ki jih oglaševalne in analitične agencije ter vladni uradniki s pridom uporabljajo v svojo korist. Razmisli zakaj. Z analiziranjem uporabnikov interneta in njihovih potez pa se ne ukvarjajo le razna podjetja ampak tudi računalniški algoritem, ki na podlagi naših nekdanjih iskanj ustvari filtrirni mehurček in tako slepi in hkrati poneumlja družbo. Za več informacij si oglej PowerPoint predstavitev.
vir: Pixabay, CC0
Namen in lahko bi rekel, da hkrati tudi cilj moje predstavitve je predvsem to, da se vsi uporabniki interneta, tako mlajši kot starejši, otroci kot starši, ki so hkrati tudi moja ciljna publika, spoznajo kaj pomeni digitalna identiteta in kakšno vlogo ima v današnjem svetu. Cilj je, da spoznajo prednosti kot tudi slabosti digitalne identitete ter kako se obvarovati pred nevarnostmi. Eden izmed namenov je tudi ta, da bralci spoznajo kaj pomeni digitalna sled, kako nastane in se pričnejo zavedati, kakšen vpliv ima lahko na njihovo življenje ali celo življenje njihovih bližnjih in v tej smeri tudi ukrepajo ter postanejo odgovornejši uporabniki interneta.
PowerPoint predstavitev:
IKT_digitalna identiteta_odtis
Refleksija in samovrednostenje
Program Microsoft PowerPoint sem prvič uporabil v tretjem razredu osnovne šole, kar je že več kot deset let nazaj. Iz izkušenj lahko povem, da so bili učitelji z mojim izdelkom vedno zadovoljni in tako nisem tudi preveč razmišljal, kako bi lahko svojo predstavitev nadgradil. Ampak resnica je, da se povsod najde še nekaj prostora za učenje, za izboljšave, ki lahko močno vplivajo na končno podobo izdelka. Tako sem znotraj kliničnih vaj, pri katerih smo spoznavali različne načine za izdelavo multimedijske predstavitve, ugotovil kaj so prednosti in slabosti vsake in se naposled na podlagi tega odločil za uporabo Microsoft PP programa, saj me je prepričala neskončna zbirka predlog za uporabo, njegova enostavnost in predhodne izkušnje s tem programom. Tako sem se v sklopu projektne naloge naučil izdelati kvalitetno in estetsko privlačno predstavitev, ki je berljiva in zanimiva. Priznati moram, da se mi do sedaj prehodi in animacije niso zdeli potrebni, zato jih nisem nikoli uporabljal. Tokrat pa sem dobil nekaj dobrih idej, zato sem se naučil, kako delujejo animacije ter jih uporabil v predstavitvi.
Veliko časa sem posvetil branju literature, saj mi to predstavlja temelje za kvalitetno opravljeno delo. Tako sem najprej prebral obvezne priporočene vire, nato pa še sam poiskal nekaj spletnih strani, člankov in posnetkov s spletne strani Youtube. Kljub temu, da sem včasih porabil največ časa ravno za prebiranje literature, pa sem tokrat še več časa porabil za sestavljanje, oblikovanje in izpopolnjevanje predstavitve. Namreč ob pregledovanju PowerPoint predlog sem ugotovil, kako so nekateri izvirno ustvarili čudovite drsnice, kar me je spodbudilo in navdušilo, da sem se tudi sam bolje potrudil, zaradi česar sem se tudi dlje časa zadržal na tem področju, kot bi se sicer.
Tako lahko rečem, da sem s svojo predstavitvijo zelo zadovoljen in ne vem, kateremu delu bi posvetil še več časa, saj ne vem kaj bi še spremenil ali popravil, saj se mi zdi, da sem tudi na podlagi danih kriterijev ocenjevanja dobro izpolnil nalogo.
Priznati moram, da sem med izdelavo multimedijske predstavitve zelo užival, saj gre za praktično znanje, ki ga bom lahko uporabil v prihodnjih predstavitvah pri različnih predmetih in tudi kasneje v poklicu v sklopu učnih ali razrednih ur, roditeljskih sestankov, raznih projektov ipd.
Kot sem že omenil, se mi je zdela projektna naloga zanimiva in zabavna, najboljši del pa mi je bil zagotovo sestavljanje in oblikovanje ter izpopolnjevanje končne predstavitve, ker pri tem enostavno uživam. Nekoliko manj zabavno pa se mi je zdelo na začetku iskanje in branje literature ter delanje izpiskov, saj je vse skupaj nekoliko zamudno.
Ideja projektna mi je bila v celoti zelo všeč, zato veliko ne bi spreminjal. Edino kar me je zmotilo je to, da smo morali uporabiti obdelane slike ter vektorsko sliko iz prejšnjega projekta, saj nisem vedel kam jih umestiti, ker so se vidno razlikovale od ostalih slik, ki sem jih pridobil iz spletne strani Pixabay ter uporabljenih slik in ikon od PowerPoint programa. Vendar če dobro pomislim, je tukaj pravzaprav napaka moja, saj bi moral že prej bolje razmisliti, kako se bodo posnete slike ujemale z ostalo predstavitvijo.
Uporabljeni programi in spletne strani
Viri
- https://www.jumio.com/what-is-a-digital-identity/
- https://www.uradni-list.si/e-bilten/novica/digitalna-identiteta—danasnja-realnost
- https://www.varniinternet.si/blog/96-ucna-ura-o-digitalnih-odtisih
- https://zasrce.si/clanek/kaksen-je-moj-digitalni-odtis/
- https://www.viris.si/wp-content/uploads/2013/09/Digitalni-jaz-in-nase-sledi-20121.pdf
- https://safe.si/nasveti/moja-identiteta-in-zasebnost/spletni-ugled
- https://safe.si/nasveti/moja-identiteta-in-zasebnost/zascita-zasebnosti-na-spletu
Avtor: Miha Babič
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Predmet: komunikacijsko-informacijske tehnologije
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 2. 5. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.