Kreiram splet

Pozdravljeni!

Moje ime je Marja in obiskujem Pedagoško fakulteto v Ljubljani, natančneje 1. letnik smeri Razredni pouk. Za to smer sem se odločila zato, ker omogoča zelo razgibano delo, ki vsak dan odpira nove možnosti učenja in spoznavanja novih stvari. Ponuja pa tudi izobraževanje na več različnih področjih, tako družboslovnih kot naravoslovnih. Ob tem pa je še delo z otroki, ki me veseli že od malih nog. Zelo rada pomagam po svojih najboljših močeh in učim nove stvari, in prav to omogoča poklic učitelja. V prostem času grem rada na kakšen sprehod ali pa se ukvarjam s športom, zelo rada se tudi družim s svojimi prijatelji ali kaj dobrega pojem.

S pojmom IKT sem se prvič srečala že v osnovi šoli. Predvsem v zadnji triadi smo imeli nekaj učnih ur  v računalniški učilnici, kjer so nam na kratko predstavili uporabo tehnologije v šolstvu. Prikazali so nam osnovno delovanje računalniških programov, ki so najbolj uporabni pri učenju in njihove pasti (npr. PowerPoint, Word, Excel). Imeli smo tudi izbirni predmet Računalništvo, vendar nam takrat to še ni bilo tako pomembno, saj v osnovni šoli še nisi toliko odvisen od računalnika in njegovih funkcij pri opravljanju vsakdanjih nalog ter dnevnega učenja. Kasneje smo imeli v 1. in 2. letniku gimnazije predmet Informatika, kjer smo bolj podrobno spoznali funkcije prej omenjenih programov, za kar smo bili tudi ocenjeni. Seveda ima tudi pisanje različnih seminarskih nalog in projektih del svoj učinek pri spoznavanju le-teh. To uporabno znanje je še bolj temeljito, saj do cilja pridemo največkrat sami (v gimnaziji smo napisali kar nekaj takih del).

Pomen IKT tehnologije v poklicu učitelja ima vedno večjo vlogo. Večina otrok ima doma računalnike, pametne telefone, televizije itd., problem pa je, da niso najbolje seznanjeni o uporabi le-teh. Zato je pomembno, da učitelj poudari pomen varne vsakodnevne uporabe te tehnologije na eni strani ter njene slabosti in pasti na drugi strani. Potrebno je učenje spletnega in mobilnega bontona. Prednost tehnologije je olajšanje v komunikaciji tako z učenci in starši kot tudi z drugimi učitelji. Spletna stran, kot je npr. e-Asistent omogoča lažje zapisovanje ur, opomb, ocen, vodenje evidenc, ipd.. V današnjem času so nepogrešljive interaktivne table, e-učbeniki itd., ki nam jih omogoča uporaba IKT tehnologije.

(Vir: Pixabay)

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna.

Refleksija in samovrednotenje

Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? V tem projektu sem se naučila, kako pomembna postaja pravilna uporaba IKT tehnologije in kako velik je pomen pravilnega prenosa le-tega znanja na učence. Tehnologija je že postala del našega vsakdanjika in zato je tako pomembno, da se že zgodaj naučimo njene pravilne uporabe.

Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a… Če bi imela več časa, bi se še bolj poglobila v to, kako učitelji vključujejo poučevanje o uporabnosti in uporabi IKT tehnologije pri pouku, kako učence pripravijo na nevarnosti na spletu in jih naučijo varne uporabe spleta v vsakdanjem delu oz. učenju, ipd.

Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj? Največ časa sem porabila za iskanje primerne in smiselne povezave, ki bi jo lahko vključila v to projektno nalogo.

Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Zdi se mi, da sem zajela vse, kar je bilo zahtevano in se poglobila v napisano, zato bi ga pozitivno ocenila.

Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? Pridobljeno znanje bom s pridom uporabljajo skozi študijsko izobraževanje,  pa tudi kasneje kot učiteljica. Zdi se mi, da je to znanje res pomembno in nujno potrebno pri poučevanje v prihodnosti za nas kot bodoče učitelje.

Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Najljubše mi je bilo to, da je bilo potrebno osvežiti svoje znanje iz osnovne šole in pomisliti na začetek spoznavanja IKT tehnologije. Zelo zanimivo pa mi je bilo tudi spoznavanje avtorskih pravic, saj se nisem zavedela pomena le-teh in kako le-te delujejo. Težko bi rekla, kaj mi je bilo najmanj všeč, ker mi je bilo celostno gledano delo všeč. Mogoče je najtežji del bila refleksija in samovrednotenje, ker se sama ne znam oz. ne maram oceniti.

Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši? Pri projektu ne bi nič spremila, saj se mi je zdel zanimiv in poglobljen.

Avtorica: Marja Čendak

Mentorici: asist. Alenka Žerovnik, mag. in prof. mat. in rač., dr. Irena Nančovska Šerbec

Razredni pouk, IKT, 1. Letnik

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

5. maj 2020

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

(Skupno 37 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost