Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike
Druga projektna naloga z naslovom Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike zajema dve lastni sliki, ki sem jih uredila in sliko, ki sem jo sama oblikovala v programu Inkscape. Najbolje da si nalogo kar ogledaš, in morda tudi sam kaj poskusiš, saj so poleg opisa postopkov tudi nazorne slike, kako to narediti.
Rastrska grafika:
Slika 1:
Slika pred obdelavo:
Slika po obdelavi:
Postopek obdelave slike v programu Photo Scape X:
Najprej sem v programu izbrala opcijo urejanja (Editor), kjer sem potem izbrala katero svojo sliko želim urediti.
2. Naseldnji korak, ki sem ga opravila je bilo rezanje slike. To sem izvedla tako, da sem kliknila na ikono izreži (Crop) in nato označila, kaj želim izrezati. Nato pa sem svoj korak še potrdila in program je izrezal označeno sliko.
3. Nato sem izbrala tipko Adjustments, kjer sem izbrala opcijo urejanja kontrasta (Auto contrast).
Ko mi je bila slika všeč, sem ji dodala samo še črto ter napis. To sem naredila po naslednjih postopkih.
4. V orodni vrstici sem izbrala tipko vstavi (Inset), ter nato tipko črte (Line), kasenje sem spremenila tudi barvo in debelino te črte.
5. Dodajanje napisa je podobno dodajanju črte. Izbrala sem tipko napis ( Text), v okvirček sem napisala, kaj si želim da piše, in pritisnila Enter in tako se je izpisal napis, ki sem ga uredila po svojih željah.
6. Nato sem sliko samo še shranila na svoj osebni računalnik.
7. Končni izdelek:
Slika 2:
Slika pred obdelavo:
Slika po obdelavi:
Sliko sem tako kot prejšnjo obdelala programu Photo Scape X:
- Najprej sem sliko obrezala.
2. Nato sem jo zasukala, da je bila naravnost.
3. Kontrast sem naredila ravno tako, kot pri prejšnji obdelavi
5. Nato je bila slika dokončana in sem jo samo še shranila.
6. Končni izdelek:
Vektorska grafika
Za vektorsko grafiko sem uporabila program Inkscape.
- Najprej sem narisala pravokotnik, to sem naredila s tipko, kot kaže na sliki.
2. Naslednji korak je bila tipka za ureditev poti po vozliščih, kjer sem pravokotniku zaokrožila kote, da je postal oval.
3. Nato sem lik podvojila in sicer tako, da sem na tipki pritisnila desni gumb in izbrala možnost podvoji.
4. Lik sem dvakrat podvojila in ga nato združila skupaj, da je nastalo telesce. To sem naredila tako da sem pritisnila tipko Shift + označila sem vse dele, ki jih želim združiti nato pa pot in razlika.
5. Sliko sem podvojila, ji dodala še krogce za oči. Krogce sem naredila tako, da sem pritisnila označeno tipko in izrisala krog.
6. Nato sem dodala še lase, tako punci kot tudi fantu. Dodala sem še ustnice.
7. Ker sta imela podobne misli, sem dodala še oblačke in sicer tako, da sem narisala kroge, ki sem jih spremenila v elipse.
8. Dodala sem še napis tako, da sem pritisnila tipko ustvari in urejaj besedilo, ter napisala besedilo, ki sem ga želela. Nato sem sliko samo še shranila.
9. Končni izdelek:
Samorefleksija in vrednotenje:
V tem projektu sem se naučila predvsem pisanja opomb pri tem, kako sem nekaj naredila. Poglobila sem tudi znanje, ki sem ga potrebovala pri Inkspacu in na splošno pri urejanju fotografij in slik .
Če bi imela več časa, bi bili moji zajeti fotografiji zagotovo bolj premišljeni in dodelani. Verjetno bi bila tudi vektorska grafika na boljšem nivoju, vendar vseeno sem v to nalogo vložila veliko truda in časa, zato mislim da je opravljena korektno.
Največ časa sem posvečala temu, kakšno sliko bom zajela in kakšno vektorsko grafiko bi naredila. Torej če povzamem največ časa mi je vzelo razmišljanje kako bi naredila nalogo čim bolj zabavno in zanimivo.
Kot sem že zgoraj omenila menim, da je naloga opravljena korektno, saj sem za njo porabila kaj nekaj časa in znanja, ki sem ga letos pri tem predmetu tudi pridobila in menim, da mi bo pri poklicu učiteljice prišel še kako prav, saj je učencem slikovno gradivo zelo blizu in je potrebno z njim znati dobro delati.
Najljubše mi je bilo ustvarjanje v Inkscapu, malo manj ljubše pa zajemanje slike, pa vseeno sem se zabavala in mislim, da ujela pravi dve sliki.
Definicija vseh nalog, ki sem jih opravljala do sedaj je bila korektna in točno taka, da kot študent veš kaj se od tebe pričakuje.
Avtorica: Laura Ilovar
Mentor. mag. Alenka Žerovnik
Pedagoška fakulteta Ljubljana, Razredni pouk
1 . letnik, IKT
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.