1. kreiram splet- Varnost na spletu

Lep pozdrav 😊

Naj se predstavim. Sem P.P in sem študentka prvega letnika Razrednega pouka na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Zelo rada sem v družbi otrok in živali. Že od malih nog se rada ukvarjam z glasbo in športom. V svojih 19. letih sem trenirala raznorazne športe, poskušala nove stvari, se učila inštrumente. Nekaterih stvari sem se hitro naveličala a ljubezen do flavte me spremlja že več kot 13 let.  Zadnjih 7 let igram tudi v pihalnem orkestru.

Moj prvi stik z IKT tehnologijo je bil verjetno že pred osnovno šolo. Doma smo vedno imeli veliko računalniške opreme in kot radovedno deklico me je seveda zanimalo kaj se zgodi če nekaj pritisneš. Zares pa sem se z IKT srečala v osnovni šoli, kjer smo že v prvem triletju hodili v računalniško učilnico in spoznavali delo z računalniki. Kasneje v zadnjem triletju pa je IKT postal obvezen del učenja- učitelji so imeli PowerPoint predstavitve, pri naravoslovju in tehniki smo delali na računalnikih in vedno je bilo potrebno doma kaj preveriti ali poiskati na spletu. V 7. razredu smo imeli izbirni predmet Urejanje besedil, tam smo se spoznali z Word in PowerPoint. Sama imam zelo rada tehnologijo in elektronske naprave zato z usvajanjem osnov o tehnologiji nisem imela problemov. Z informatiko sem se seznanila v prvem letniku gimnazije, kjer smo poleg Worda in Powerpointa dobro spoznali in se urili v Excel tabelah in oblikovanju spletne strani v WordPres-u. Malenkostno smo se dotaknili tudi urejanja fotografij in izdelavi video iger. Zanimanje za IKT tehnologijo je bilo pri meni vedno veliko zato sem se tudi sama preko spleta želela izobraziti predvsem o platformah za obdelavo zvoka, fotografij in video posnetkov. Svoje znanje tako nadgrajujem in izpopolnjujem pri montaži in urejanju posnetkov pri pihalnem orkestru. V zadnjem času pa se je povečalo tudi moje zanimanje za obdelovanje zvoka. Zavedam se prednoti tehnologije, kot so lažje iskanje informacij in hitrejša komunikacija. Menim pa, da se mladi premalo zavedamo pomanjkljivosti spleta- odvisnost, heckerji, ribarjenje ipd.

IKT je danes neizogiben del vsakdana. V šolah je postala informacijsko- komunikacijska tehnologija neizogibna– učitelji pripravljajo PowerPoint predstavitve, učenci pišejo poročila v Wordu, uporabljajo spletno učilnico, si pomagajo z YouTube.  Osebno se mi zdi uporaba le-teh zelo pomembna saj je na spletu veliko uporabnih informacij in učnih gradiv s katerimi učencem lažje približaš učno snov. S prikazovanjem slik in video vsebin pa se novo znanje učencem veliko bolj vtisne v spomin.  Kot bodoči učitelji se moram dobro seznaniti s pastmi , ki jih splet ponuja. Zavedati se moramo, da ni vse kar vidimo primerno za uporabo, poznati moramo licence in kaj nam te dovoljujejo. Prav tako moramo poznati svoje pravice, kot avtorji izdelkov. Menim, da je pomembna naloga učitelja tudi seznanjanje učencev s stranmi, ki jim lahko zaupajo in tistimi, katerih se je bolje izogibati. Pomembno vlogo imajo tudi starši, ki mlade usmerjajo in jih učijo uporabe spleta. Vse več mladih je računalniško pismenih in se na tehnologijo spoznajo bolje kot njihovi učitelji, zato je še bolj pomembno, da zna učitelj pripraviti vsebino, ki je učencem blizu. v današnjem času je to največkrat v obliki spletnih kvizov (Kahoot) ali interaktivnih nalog. Menim, da je potrebno, da so učitelji na tekočem o novih IKT, le tako lahko pri pouku učence zares privabijo k delu.

       (Slika: Moje delovno okolje, osebni arhiv)

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.


REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:

  1. Pri tem projektu sem osvežila svoje znanje o IKT. Ob sami izdelavi sem se zavedala kako pomembno nalogo igra ikt v naših življenjih in kako pomembno je poznavanje ikt v poklicu učitelja.
  2.  Če bi imela več časa bi se v samo raziskovanje o ikt še bolj poglobila. Mogoče bi pripravila kakšen vprašalnik ali anketo, povprašala učitelje razredenga pouka o njihovem mnenju…
  3. Največ časa mi je vzelo ravno razmišljanje o moji uporabi IKT, saj se nekaterih stvari ne spomnim več tako dobro in ker sem morala pomisliti kaj IKT vse zajema. Veliko časa sem porabila tudi za iskanje članka, ki bi dobro zajel moje mišljenje. Seveda si želim, da bi namesto naštetega več časa porabila za temeljito poglabljanje o uporabi IKT v šolah.
  4. Menim, da sem nalogo opravila korektno, saj sem si za izdelavo vzela dovolj časa, sledila sem smernicam in napotkom in uporabila vso znanje, ki smo ga prejeli v tem semstru. Vem, da nekaterih področji nisem najbolj pokrila, a vem, da bom v prihodnosti našla odgovore tud na to.
  5. Znanje pridobljeno pri tej projektni nalogi bom s pridom uporabljala v svojem bodočem poklicu, seveda bom to znanje nadgrajevala in dopolnjevala. V naprej bom tako bolj pozorna na avtorsko zaščitena dela in kako jih lahko uporabim.
  6. Najbolj všeč mi je bilo prebiranje člankov in iskanje uporabe IKT pri pouku. Najmanj in najtežje pa mi je bilo samovrednotenje, saj se sama težko in ne rada ocenjujem.
  7. Pri definiciji projekta ne bi spremenila ničesar. Navodila so bila jasno podana in odebeljena. Z razumevanjem nisem imela nobenih težav.

AVTOR: P.P
MENTOR: mag.  Alenka Žerovnik
NOSILEC PREDMETA: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
ŠTUDIJSKA SMER IN LETNIK: Razredni pouk, 1. letnik
PREDMET: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
FAKULTETA: Pedagoška Fakulteta
UNIVERZA: Univerza v Ljubljani
DATUM: 29. 4. 2020


Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

(Skupno 67 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost