Kreiram splet

Ime mi je Tina in sem študentka razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. V prostem času grem rada na sprehod v naravo, igram družabne igre ali pa preberem kakšno knjigo. Seveda rada gledam tudi filme, poslušam glasbo, iščem recepte po spletu… in za te dejavnosti potrebujem neko znanje – kje pritisniti gumb, kako iskati in shraniti neko stvar ipd. Premalokrat pomislim, kako se je v smeri tehnologije vse hitro razvilo in se razvija še naprej.  Kdaj pa sem se z njo sploh srečala in jo začela aktivno uporabljati?

Spadam v generacijo, kjer sem skozi celoten proces šolanja lahko opazovala spremembe na področju IKT. Uporaba se je povečala pri vseh, tako pri učencih kot pri učiteljih in je v današnjem času že sestaven del pouka. Na razredni stopnji smo imeli govorne nastope in predstavitve, kjer smo za pomoč in ponazorilo izdelali plakat. Podatke smo iskali v knjigah, revijah, v učbenikih … Že na začetku predmetne stopnje se je to začelo spreminjati in je vse več učencev izdelovalo predstavitve z orodjem powerpoint, podatke pa so pogosto iskali na spletu, ker je bilo hitreje. Do konca osnovne šole je to postalo že običajno in so bili plakati zelo redki. Tudi sama sem takrat začela uporabljati powerpoint in zaradi zanimivih funkcij sem ga večkrat uporabljala tudi doma za zabavo. V osnovni šoli sem se srečala še z wordom in nekaterimi drugimi spletnimi orodji pri izbirnem predmetu računalništvo (žal sem večino stvari, ki smo jih počeli, že pozabila, ker znanja nisem obnavljala). Na gimnaziji sem pridobila bolj malo novega znanja s področja IKT in sem večinoma uporabljala le prej omenjena powerpoint in word, zato mi je zdaj na fakulteti zelo všeč, ker spoznam veliko novih orodij in se na tem področju na splošno naučim veliko novega.

Prav to mi bo pomagalo v bodočem poklicu, saj bo tehnologija vedno bolj prisotna v našem vsakodnevnem življenju. Že sedaj zna precej učencev na razredni stopnji uporabljati veliko različnih spletnih orodij in aplikacij. Predvidevam tudi, da raje rešujejo interaktivne vaje na spletu kot pa v delovnih zvezkih. Pomembno se mi zdi, da bom znala tudi sama izdelati kakšno tako gradivo in na splošno uporabljati ter vključevati to v pouk (npr. slikovno in video ponazorilo ob obravnavi nove snovi). IKT bom uporabljala tudi za vodenje dnevnika, redovalnice in komuniciranja s starši učencev. Menim, da je pomembno, da je učitelj v stiku z novostmi, se jim prilagaja in jih vključuje v svoje delo. Tako je pouk bolj razgiban in zanimiv tudi za učence. Novo znanje in informacije lahko pridobi na različnih seminarjih kot je npr.  ta.  V teh časih, ko je bilo potrebno vzpostaviti učenje na daljavo pa je zelo koristno imeti tudi znanje o e-izobraževanju. Veliko nasvetov in napotkov o tem lahko najdete na spletni strani o e-izobraževanju. Zavedam se, da bo IKT predstavljala velik del mojega bodočega poklica.

vir: pixabay (CC0) – Učenci se spoznavajo z uporabo računalnika v šolske namene.

 

 

Refleksija dela in samovrednotenje:

  • Med pisanjem tega sem spoznala, kakšen pomen ima IKT v mojem vsakodnevnem življenju in kako pomembno je, da bom znala to uporabljati in vključevati v pouk. Razmislila sem o tem, kaj vse so uporabljali učitelji, ki so me poučevali ter kakšne spremembe so se v tem času že zgodile.
  • Izboljšala bi svojo ubeseditev, da bi povedala krajše in bolj jasno zapisala svoje misli. Vključila bi še uporabo IKT v času študija.
  • Največ časa sem porabila za razmišljanje in nato za zapis tega v neko povezano celoto (misli so mi preskakovale iz različnih obdobij šolanja v današnji čas in nazaj, zato sem imela kar nekaj težav, ko sem jih skušala zapisati).
  • Svoje delo ocenjujem kot dobro izpeljano, saj sem upoštevala kriterije. Vsekakor sem se pri razmišljanju poglobila, le končni zapis ni ravno tak kot sem si ga zamislila in bi bil lahko boljši.
  • Znanje bom v času študija uporabila tako, da bom obnavljala znanje o različnih orodjih, ki sem jih spoznala in večkrat skušala narediti kakšen izdelek, ki mi bo pomagal pri študiju ali pa bo koristen kasneje pri poklicu. V poklicu bom učence seznanila z različnimi, a preprostimi orodji in jih spodbudila, naj jih raziščejo še sami in se ob tem pozabavajo, ker jim bo znanje o tem kasneje prišlo še zelo prav.
  • Najbolj všeč mi je bilo razmišljanje o moji uporabi IKT, saj sem se ob tem spomnila na lepe trenutke iz osnovnošolskih dni. Najmanj všeč mi je bilo pisanje o tem, kar sem razmislila, saj mi je vzelo precej časa, da sem misli spravila v pisno obliko.
  • V projektu ne bi ničesar spremenila, ker je vse zapisano kratko in so navodila dobro zastavljena.

 

Ime in priimek avtorja: Tina Debevc

Imeni in priimka mentorjev: mag. Alenka Žerovnik, dr. Irena Nančovska-Šerbec

Razredni pouk, IKT, 1. letnik

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Datum: 15. 6. 2020

Licenca Creative Commons

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 22 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost