Kreiram splet

Pozdravljeni! Sem študentka 1. letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Vedno so mi vsi govorili, da bi bila krasna učiteljica, vendar se sprva nisem videla v tem. Šele par let nazaj sem ugotovila, da bi to res bil lahko moj poklic. Sem zelo sočutna, kreativna in pripravljena za vse. V prostem času pojem in plešem in si dneva brez glasbe ne predstavljam, rada grem na sprehod s prijatelji ali pa se z njimi podružim od dobri kavi in piškotih. Od nekdaj tudi obožujem otroke in v veselje mi je videti njihovo otroško iskrico v očeh pri vsem kar delajo. Vesela sem, da bom čez nekaj let lahko tudi jaz postala nekdo, ki bo otroku prenašal znanje za življenje.

Dosedanja uporaba IKT

IKT mi je bil prvič predstavljen v osnovni šoli, kjer sem ga prvič srečala pri pouku, ko ga je uporabljala učiteljica, kasneje pa smo ga izkusili tudi učenci sami pri krožku računalništva. Spomnim se, da smo si večkrat ogledali računalniško učilnico in predstavljeni so nam bili deli računalnika. V višjih razredih so nas seznanili z uporabo osnovnih programov, ki jih redno uporabljamo pri učenju, delanju domačih in projektnih nalog ipd. To so na primer programi Microsoft Word, Microsoft PowerPoint, Microsoft Excel. Na teh treh programih smo delali največ in na njihovo uporabo dajali velik pomen. To znanje mi je vse od osnovne šole vedno prav prišlo. V srednji šoli smo to znanje še nadgradili, dodali pa še vsebine iz znanja uporabe Googlovih storitev (Gmail, Drive ipd.), delanje spletnih anket in osnovne informacije o računalniškem jeziku. Tudi sedaj na fakulteti mi je predmet prišel zelo prav in sem se (ter se še vedno) veliko naučila. Vsakodnevno pa uporabljam telefon in prenosni računalnik. Telefon uporabljam za hiter dostop informacij na spletu, komunikacijo in seveda socialna omrežja. Računalnik pa uporabljam predvsem za spremljanje predavanj in obvestil v sklopu študija, delanje zapiskov, projektnih nalog, brskanje po spletu in gledanje video vsebin.

Image by Gerd Altmann is marked with CC0 1.0 

Pomen tehnologije v bodočem poklicu

Uporaba tehnologije pri poučevanju ima vedno večji pomen. Sploh v času epidemije, se je uporaba zelo povečala in pomen na njej je ogromen. Pouk se je prenesel na daljavo in tako so bili učitelji in profesorji primorani učiti preko ekranov. Zdi se mi, da mora vsak učitelj biti vešč uporabe IKT v svojem poklicu, saj se z njo srečuje na vsakem koraku. Uporablja se jo pri pouku, kot prikazovanje stvari na tablo s pomočjo projektorja ali pa interaktivne table, ki kaže PowerPoint, fotografije, videoposnetke ali katere druge dokumente. Učencem se pripravi gradivo, ki je ustrezno njihovemu znanju in starosti in pri tem lahko uporabi Microsoft Word. IKT uporablja tudi pri komunikaciji s starši in šolo z uporabo e-pošte, e-Asistenta, šolske spletne strani ipd. Učiteljem (pa tudi učencem in njihovim staršem) zelo prav pridejo tudi Arnesove storitve, ki ponujajo velik nabor vsebin, s katerimi si lahko pomagajo, ali pa jih ustvarjajo tudi sami. Ravno zato je znanje in uporaba IKT v šoli in seveda bodočem poklicu izrednega pomena. Mnenja sem, da mora biti pouk razgiban in zanimiv, da se učenci lahko čim več naučijo in, da je pouk primeren za vse tipe učencev. IKT lahko pomaga pri tej razgibanosti. Pri poučevanju bi za preverjanje vsebin rada uporabila Kahoot, Quizizz ali pa Mentimeter. Še zadnja pomembna stvar pa se mi zdi navajanje učencev na licence in zgledna uporaba teh pri pripravi učnih listov, preverjanj znanj in delanju projektnih nalog.

Refleksija in samovrednotenje

V tem projektu sem se naučila, da je tehnologija res v vsakem trenutku z nami in kako zelo pomembna je za naš pedagoški poklic. V nekem trenutku se ti zdi, da o temi veš že veliko, vendar je še ogromno prostora za napredek in učenje. Če bi imela več časa, bi dodala še kakšno sliko in povezavo več ter morda preoblikovala/dodala kakšen stavek. Največ časa sem posvetila delu Pomen tehnologije v bodočem poklicu, saj je to nekaj, kar me še čaka in se na to želim dobro pripraviti, saj bi bila rada čim bolj uspešna pri delu z učenci in jim nudila najboljše. Mislim, da sem svoje delo pri tej projektni nalogi dobro opravila, saj sem se vanjo poglobila in zajela vse potrebno, vedno pa se najde prostor za izboljšavo. To znanje bom lahko uporabila predvsem na praksi tekom študija in pri načrtovanju ter izvedbi pouka na svoji poklicni poti. Pri projektu mi je bilo najljubše to, da me je prisililo k razmišljanju o, za nas študente razrednega pouka, zelo relevantni in prihajajoči temi, ki mi bo vsekakor prišla prav. Najmanj pa mi je bilo všeč to, da je bilo kar veliko za zapisati. K definiciji projekta bi dodala mogoče več usmeritev pri prvi točki, ko se vsak predstavi (katere podatke naj predstavi) ali pa morda naše izkušnje iz osnovne in srednje šole, kako so naši učitelji in profesorji uporabljali IKT.

  • Avtorica: NS
  • Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
  • Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
  • Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
  • Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakultete
  • Razredni pouk, 1. letnik
  • Datum: 26.4.2021

This work is licensed under CC BY-NC-ND 4.0 

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 18 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost