MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV – SPLETNI BONTON
Za temo pri projektni nalogi pri predmetu informacijsko-komunikacijske tehnologije sem si izbrala »SPLETNI BONTON«. Opazila sem, da je čedalje več zgodb o tem, kako so otroci in tudi tisti malo že starejši prizadeti, ker jim nek anonimnež ali pa celo poznana oseba preko računalnika ali pa telefona napiše kakšno neprimerno sporočilo. Mogoče se tisti, ki je to poslal niti ne zaveda, kako je lahko osebo na drugi strani to prizadelo, mogoče tega v živo ne bi niti upal reči. Ne vemo. Vemo pa, da je to vseeno poslal. Prav zato sem se odločila za to temo, saj se mi zdi, da je premalo opozarjanja in posledično zavedanja, kako vse lahko škodiš nekomu s samo enim neprijaznim sporočilom in s tem pokažeš kakšna oseba si. Kako lahko vse skupaj rešimo na veliko bolj prijazen način. Kaj je primerno in kaj ni primerno. Ta predstavitev je primerna za vse. Od tistih najmlajših, ki se šele spoznavajo z digitalno tehnologijo, do staršev, ki otroke pri uporabi tehnologije spremljajo in jo tudi sami uporabljajo, pa vse do tistih starejših, ki to še vedno uporabljajo ali pa so se prav tako to šele naučili uporabljati. Cilj je, da vam pokažem oz. razložim kako pomembno je ohraniti vljudnost in prijaznost do osebe na drugi strani npr. računalnika. Prav tako, kako pazljivi moramo biti pri pisanju sporočil, saj lahko nek enostaven SMS, ki ste ga napisali zveni čisto drugače osebi na drugi strani računalnika. Mogoče celo bolj napadalno, kar pa definitivno ni naš namen, da izpademo jezni in napadalni.
Tako kot moramo poznati in upoštevati določena pravila v vsakdanjem življenju, obstajajo tudi pravila pri spletni komunikaciji. Spletni bonton, poimenovan netiquette, je v veljavi že od leta 1995, ko ga je v javno uporabo dala Sally Hambridge. (Vir: vseznam.si)
Spletni bonton, etika ali netiketa (angl. netiquette), je pravilo lepega vedenja na spletu, torej vzorno in odgovorno vedenje na internetu in tak odnos do drugih ljudi, kot ga želiš zase. (Vir: safe.si)
Več informacij pa dobite v predstavitvi na spodnjem linku:
VIRI:
- informacije so pridobljene s spletnih strani save.si in vseznam.si
- slike so iz osebnega arhiva ali s spletne strani pexels
- videoposnetek v predstavitvi je pridobljen s spletne strani YouTube na naslovu https://www.youtube.com/watch?v=80uRE972uQ0
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE:
- V tem projektu sem se naučila kako se vstavi videoposnetek s spletne strani tako, da lahko predvajaš posnetek ne da bi se ti odprl nov zavihek v brskalniku. Prav tako sem s poskušanjem odkrila še nekaj novih funkcij, za katere prej nisem vedela, ki so mi pomagale pri animaciji.
- Če bi imela več časa ne bi spremenila ničesar. Zdi se mi, da se celotna predstavitev povezuje in ima “rep in glavo” ter stalno neko “rdečo nit”. O tej temi se da povedati veliko, tako da nikoli ne bodo vključene vse informacije, tudi za poslušalca bi bilo toliko informacij naenkrat preveč. Zdi se mi da je vključenih ravno prav informacij.
- Največ časa sem posvetila ugotavljanju kako vse skupaj sestaviti, katere informacije vključiti, zbiranju podatkov. Torej organizaciji. Ko je bilo vse skupaj zbrano sem samo po vrsti vstavljala v predstavitev.
- S svojim delom sem zadovoljna. Upoštevani so vsi kriteriji.
- Pridobljeno znanje mi bo prišlo zelo prav pri poklicu učiteljice, saj bom lahko z uporabo informacijsko-komunikacijskih tehnologij naredila še več uporabnih predstavitev, ki bodo otrokom popestrili vsakdanji pouk. prav tako mi bo prišlo prav tudi razširjeno znanje o spletnem bontonu, o katerem bom prav gotovo učila tudi bodoče učence.
- Najljubše pri projektu mi je bilo ustvarjanje, torej razne animacije, ustvarjanje oblik, izbira črk in barva črk ter vstavljanje slik. Najmanj všeč mi je bil začetek, kako vse informacije zreducirati in jih smiselno spraviti v predstavitev.
- V definiciji projekta ne bi spremenila čisto nič, saj je celotna naloga narejena tako, da nam bo pomagala v bodočem poklicu. Da bomo imeli že nekaj izkušenj pri izdelavi interaktivne predstavitve.
Mentorica : asist. mag. Alenka Žerovnik
Predmet : IKT
Nosilka predmeta : doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Oddelek za razredni pouk, 1.letnik
Ribnica, 14. 8. 2020
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.