4. INFOGRAFIKA
Pozdravljeni,
sem Ana Manca Ruparčič in v četrtem delu obveznega dela sem s programom Canva izdelala plakat oziroma infografiko na temo spletnega bontona.
Moj plakat je sestavljen iz petih pravil, ki sem jih črpala iz svoje multimedijske predstavitve. Ta pravila so se mi zdela najpomembnejša in najpogosteje kršena. Plakat sem vsebinsko in vizualno želela približati mlajši množici (mladostnikom), ki so stalni uporabniki spleta in spletnih aplikacij. Menim, da so takšni prikazi določenih pravil, napotkov in priporočil zelo primerni, saj so kratki, predstavljajo bistvo, so barviti in slikoviti, lahko si jih zapomnimo – ravno zato se mi tak način poučevanja o življenjskih temah zdi primeren tudi v šolskem okolju.
Program Canva sem uporabljala večkrat. Prvič v sklopu vaj, drugič kot predpriprava na moj končni izdelek in tretjič za izdelavo končnega izdelka, to je ta, objavljen tu. Postopek izdelave sem posnela z opcijo screen recording na svojem računalniku.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Opis postopka izdelave infografike po korakih:
- Najprej sem odprla program Canva. Kliknila sem na okence ‘Create a design’ in poiskala opcijo Infographic (infografika) ter kliknila nanjo.
- Odprl se je nov zavihek in na levi strani ekrana so se mi avtomatično prikazale vse ponujene teme, ki jih lahko uporabim. Ozadje infografike bi lahko izdelala tudi sama, a so že ponujene teme zelo zanimive in privlačne.
- Ko sem izbrala določeno temo, sem najprej popravila naslov plakata. Ročno sem izbrisala ponujen naslov in natipkala svojega (5 NET PRAVIL). Spremenila sem tudi font pisave v font z naslovom ‘CHEQUE’, le-to odebelila in ji spremenila še velikost iz 59 pik na 64 pik.
- Nadaljevala sem na podnaslov; podanega sem izbrisala in natipkala svojega. Tudi temu sem spremenila velikost pisave iz 18 pik na 32 in pozicijo napisa; napis sem pomaknila nekoliko navzgor. Vse te spremembe sem delala ročno, z miško.
- Ker sem izbrala temo, ki je že imela plakat razdeljen na 5 delov, mi je to olajšalo delo. Začela sem po vrsti z spreminjanjem točk od 1 do 5. Vsaka točka ima tudi opis. Vse to sem spremenila s svojim besedilom na temo spletnega bontona. Pet pravil, ki sem jih zapisala, sem prevzela iz svoje multimedijske predstavitve.
- Vsako točko (pravilo) sem zapisala, jim spremenila velikost, enako sem storila z opisom pravila. V posnetku ekrana je razvidno, da prilagajam tudi modra in bela polja plakata. Želela sem, da je posamično pravilo na posamičnem barvnem polju in da se le-ta barvno izmenjujejo. V veliko pomoč pri premikanju okvirčkov z besedilom, fotografij, so mi bile pomožne vijolične črtkane in polne črte, ki so nakazovale smer in pozicijo izbrane komponente za premik. Tako sem lahko okvirčke z besedilom in fotografije postavljala tako, da so se pozicijsko ujemali z zgornjimi ali spodnjimi okvirčki besedil/sličicami.
- Na dnu plakata sem dodala modro misel. Polje za tekst sem vstavila tako, da sem zopet v navpični orodni vrstici na levi strani ekrana izbrala sekcijo ‘Text’, kliknila nanjo in odprlo se mi je veš opcij vstavljanja različnih tekstov. Izbrala sem opcijo ‘Add a little bit of body text’. Na plakatu se je pojavilo polje. Premaknila sem ga na dno plakata in ročno (z miško) uravnala pravo pozicijo.
- Ko sem končala z besedilom in pozicijo, sem se lotila iskanja sličic, ki bi jih vstavila ob posamezno pravilo. Lotila sem se iskanja kar v tem programu. Na levi strani v navpični črni orodni vrstici je funkcija ‘Photos’. Kliknila sem nanjo in odprlo se je okence za iskanje različnih elementov (fotografij…). Prikazala se je sekcija že ponujenih sličic, ki sem jih nedavno uporabila (ko sem za vajo že predhodno vadila izdelavo tega plakata). Dve sličici sem poiskala na novo tako, da sem v okence ‘Search’ vtipkala ključno besedo (v angleščini) in našla sličico. Med vadenjem (torej preden sem snemala ekran računalnika) sem želela poiskati simbole pod opcijo ‘Elements’, ki se nahaja pod opcijo ‘Photos’ v navpični orodni vrstici levo. Tu pa sem imela nekaj težav; večina simbolov je bila plačljivih (to je razvidno po majhni kroni v desnem spodnjem kotu vsakega simbola, podanega v iskalnem polju). Ugotovila sem, da je v sekciji ‘Photos’ prisoten večji nabor fotografij oziroma sličic, ki so zastonj.
- Ko sem v levem polju izbrala določeno sličico, sem jo izbrala z levim klikom in sličica se je prikazala na mojem plakatu. Uporabila sem funkcijo desnega klika na sličico in izbrala opcijo ‘Bring to Front’, kar je sličico preneslo v ospredje, torej pred tekst (na začetku se je sličica nahajala za tekstom, kot ozadje).
- Vsako sličico sem ročno obrezala (z miško na levi, desni strani ter zgoraj in spodaj) ter jo pomanjšala s premikom puščice v kotu sličice.
- Ko sem končala in bila zadovoljna s svojim izdelkom, sem v zgornji vodoravni orodni vrstici na desni strani ekrana, kliknila na simbol navzdol obrnjene puščice, ki stoji poleg opcije ‘Share’. Izdelek sem shranila v pdf obliki.
Posnetek ekrana postopka izdelave:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Pra tem projektu sem se naučila spretne uporabe programa Canva. Menim, da sem program že dobro poznala (seveda bi se lahko vanj še poglabljala) in sem zato učila hitrost in spretnosti pri uporabi tega programa in specifično pri izdelavi plakata oziroma infografike.
Če bi imela več časa, bi sama izdelala osnutek plakata, torej ne bi izbrala med že ponujenimi temami (Templates). Vzela bi si čas za barvno kombiniranje posameznih sekcij plakata, postavitev teksta, sličic in drugo. Načeloma pa sem s svojim izdelkom zelo zadovoljna in mi je všeč.
Največ časa sem posvetila opisovanju postopka, vdelavi videa v spletno objavo, ker pač ta del naloge vedno vzame največ časa.
Svoje delo na podan kriterij ocenjujem kot uspešno, saj sem pred začetkom izdelave predelala vire, ki so bili objavljeni v razredniikt, kot poskus sem najprej izdelala infografiko, vzela sem si čas, da sem pametno načrtovala vsebino, obliko plakata.
Svoje znanje uporabe programa Canva bom definitivno uporabljala pri svojem poklicu kot informiranje in poučevanje otrok o določenih življenjskih temah, problemih, težavah in nevarnostih, ki so na vsakem koraku, sploh pa na spletu. Kot sem že omenila, se mi tak način poučevanja zdi zanimiv in drugačen, otroke pritegne saj je kratko in jedrnato predstavljeno bistvo, ki je opremljeno z barvami, simboli in sličicami.
Pri projektu mi je bilo najljubše to, da sem zopet videla smisel naloge, saj je bila le-ta poučna, zabavna in enostavna. Najmanj mi je bilo všeč opisovanje postopkov, saj to vzame nekoliko več časa.
Pri definiciji projekta ne bi spremenila nič, saj se mi zdi natančna, korektna in enostavna za razumevanje.
Avtorica: Ana Manca Ruparčič
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Razredni pouk
Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT), 1. letnik
17. avgust 2020
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.