1.projektna naloga – kreiram splet
Živijo!
Sem študentka 1. letnika Pedagoške fakultete v Ljubljani, smer razredni pouk. Sem pozitivna, energična, prijazna in potrpežljiva pri delu z otroki. Od nekdaj rada pojem in plešem, rada se zabavam ter preživljam čas v družbi dobrih prijateljev. Nisem ena izmed tistih študentov, ki so se odločili za poklic učitelja, ker o tem sanjajo že od otroštva. Za ta študij sem se odločila v zadnjem trenutku in še vedno ne vem, kako sem dobila idejo, da bi postala učiteljica. Vendar svoje odločitve ne obžalujem. Menim, da sem izbrala pravi študij zame, prav tako pa tudi bodoči poklic; poklic učiteljice.
Dozdajšnja uporaba IKT tehnologije:
Po krajšem premisleku sem ugotovila, da sem v stiku z IKT tehnologijo precej več kot sem na začetku mislila. Z njo sem se srečala že v vrtcu. Takrat je seveda nisem sama uporabljala, ampak so jo vzgojiteljice, ko smo gledali kakšne risanke, poslušali kakšno pravljico… Kasneje sem se z njo srečala tudi v osnovni in srednji šoli. Uporabljali smo predvsem Word, PowerPoint, Excel in ostale programe. V Wordu smo delali seminarske naloge, v Powerpointu različne predstavitve, Excel pa smo potrebovali za izdelovanje tabel. Seveda ne smem pozabiti na sporazumevanje s profesorji, prijatelji in kolegi preko gmail-a in drugih družbenih omrežij. V času pandemije, ko šola poteka na daljavo, pa si seveda šolanja ne morem predstavljati brez računalnikov, telefonov in ostalih tehnologij. Moram priznati, da me je pandemija prisilila k večji uporabi IKT tehnologije in, da sem prav zaradi tega danes bolj vešča z uporabo le-te. Pri predmetu IKT pa mi je všeč, da uporabljamo tudi ostale zanimivejše programe kot so Audacity in Inkscape.
Pomen IKT tehnologije v bodočem poklicu:
IKT tehnologija je dandanes vse bolj pomembna in potrebna v poklicu učitelja. Učitelji jo potrebujejo za urejanje dokumentacije, pripravo učnih listov in power point predstavitev, za prikazovanje različnih slik, filmov, video posnetkov. Potrebna je tudi za sporazumevanje med učitelji in starši in za samo razvedritev pouka. Kot bodoča učiteljica se mi zdi zelo pomembno, da sem vešča z računalniki in različnimi programi, saj si lahko z njimi zelo olajšamo delo ter naredimo pouk bolj zanimiv za učence. Vsekakor se strinjam, da je potrebno otroke učiti o tehnologiji, vendar jih pri tem ne smemo pozabiti opomniti, da ima uporaba tehnologije tudi nekatere slabosti. Prekomerna in nepravilna uporaba lahko pripelje do zasvojenosti. Zato je pomembno, da mi, kot bodoči učitelji, otroke učimo uporabljati tehnologijo samo v ¨ pametne¨ namene in ne za igranje igric in ostale stvari. V pandemiji je uporaba tehnologije za učitelje ključna, ker šolanje poteka na daljavo, vendar vseeno upam in si želim, da, ko bomo mi učitelji, šola ne bo potekala na daljavo, saj vsi veliko bolj cenimo pravi stik z učenci.
Refleksija in samovrednotenje:
V tem projektu sem ugotovila, kako zelo je pomembna IKT tehnologija in za kaj vse jo lahko uporabljamo v različnih obdobjih našega življenja. Naučila sem se nekaj več o avtorskih pravicah, kako izbrati ustrezno licenco in jo uporabiti, kje najdemo slike v javni domeni… Naučila sem se tudi izbrati ustrezne kategorije in oznake za moje delo.
Menim, da sem v tej projektni nalogi izbrala ustrezno sliko in ji dodelila ustrezno licenco. Dodala sem tudi smiselno povezavo do dveh programov, ki si jih lahko vsak naloži in prosto uporablja.
Največ časa sem porabila s pisanjem besedila, kar mi je bilo tudi najmanj všeč pri tej projektni nalogi. Želela sem, da je besedilo ustrezno in, da sledi navodilom.
Svoje znanje mi bo prišlo zelo prav, ker bom kot bodoča učiteljica potrebovala veliko slik, videov, izdelovala veliko učnih listov, pri katerih bom morala biti zelo pazljiva na avtorske pravice.
Pri projektu mi je bilo najljubše uporabljati program Pixabay, ker so tam vse slike v javni domeni in mi zato ni bilo potrebno skrbeti glede avtorskih pravic.
S svojim delom sem zadovoljna, zato ne bi ničesar spremenila, prav tako pa ne bi izboljšala ničesar pri projektu, ker je zanimiv in nauči veliko novega.
Avtorica: Lejko
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 10. 4. 2021
1. projektna naloga © 2021 by Lejko is licensed under CC BY-NC-ND 4.0