Kreiram splet
Pozdravljeni,
sem študentka 1. letnika Pedagoške fakultete v Ljubljani, in sicer smeri razredni pouk. Že v drugem razredu osnovne šole sem si želela postati učiteljica razrednega pouka, saj se mi je zdelo zelo zabavno popravljati teste in učiti otroke. Zato sem tudi veliko svojih otroških ur preživela tako, da sem učila mlajše sovaščane. Pripravljala sem jim veliko na roke napisanih učnih listov, s kredo pisala po tabli, ki sem jo dobila za rojstni dan, in tako naprej. V vseh teh letih si nisem premislila in si še vedno želim postati razredna učiteljica, zato mi izbor študija ni predstavljal nikakršne težave. Sem precej družabno in hkrati mirno dekle in menim, da znam kar dobro pritegniti pozornost otrok.
School by blende12 is marked with CC0 1.0
UPORABA IKT TEHNOLOGIJE DO SEDAJ
Do sedaj sem se z uporabo IKT tehnologije srečala že zelo velikokrat. Prvi program, ki sem ga začela uporabljati nekje v tretjem ali četrtem razredu osnovne šole je bil Microsoft PowerPoint, ki me ga je naučil uporabljati oče. Velikokrat, ko smo odšli na kakšen izlet ali v toplice in smo posneli veliko slik, mi je naročil naj naredim predstavitev iz slik. To sem počela z velikim veseljem. Kmalu sem začela uporabljati tudi Microsoft Word za pisanje raznih govornih nastopov in podobno. Na spletu pa sem seveda že zelo zgodaj začela uporabljati YouTube za poslušanje glasbe in pa Mail, za dopisovanje s sorodniki in prijatelji. Pozneje sem postala uporabnica Facebook-a. V srednji šoli sem se pri pouku informatike prvič srečala s programom Excel, vendar ne poznam veliko njegovih funkcij. Menim, da sem z IKT tehnologijo vešča kot vsak povprečni človek moje starosti. Znam uporabljati osnovne funkcije vseh naštetih programov in aplikacij. Poleg vsega naštetega pa uporabljam tudi Instagram, Snapchat in pa Messenger. Vse to sem začela uporabljati za komuniciranje s prijatelji, znanci in sorodniki (npr. Mail, Messenger, Snapchat), za pripravo govornih nastopov in seminarskih nalog (npr. Microsoft Word, Microsoft PowerPoint in razne spletne strani za pridobivanje podatkov) in pa za preganjanje dolgčasa (npr. YouTube, Instagram, Facebook).
Icon by geralt is marked with CC0 1.0
POMEN IKT TEHNOLOGIJE V POKLICU RAZREDNEGA UČITELJA
Menim, da ima poznavanje IKT tehnologije v poklicu razrednega učitelja vedno večji pomen. V različnih programih in na spletu lahko kot učitelji pripravimo ali najdemo veliko gradiva, ki lahko zelo pritegne pozornost učencev in si zaradi tega učno snov morda bolje zapomnijo. Z uporabo slik, animacij ali posnetkov se jim aktivira tudi njihov vidni kanal za sprejemanje informacij, zaradi česar si določeno snov lahko lažje predstavljajo, kar pa pripomore k boljšemu razumevanju. S pomočjo IKT tehnologije lahko poiščemo ali ustvarimo gradivo v obliki igre, ki pripomore k temu, da otroci lažje sodelujejo med poukom in ga zato tudi raje obiskujejo. To vem tudi iz lastnih izkušenj, saj me je med poukom ali predavanji vedno pritegnila uporaba Kahoot-a, Mentimetr-a, Quizzizz-a ali kakšne podobne spletne aplikacije. Prav tako je za učitelja pomembno spletno mesto, kamor lahko objavlja gradivo ali pa piše obvestila za starše (npr. spletne učilnice). Pomembno je tudi poznavanje raznih komunikacijskih aplikacij (npr. Mail), po katerih lahko učitelji obveščajo starše o dogajanju in obnašanju otrok, poleg tega pa lahko tudi starši obveščajo učitelje o odsotnosti njihovih otrok ali pa jim postavijo kakšno vprašanje.
Še posebej v tem času, torej v času karantene, je izrednega pomena poznavanje tehnologije. Učitelji morajo otrokom pripravljati interaktivna gradiva, imeti razne Zoom učne ure in podobno. Menim, da čim več aplikacij pozna učitelj in čim bolj zanimiva gradiva pripravi učencem, tem več snovi si bodo učenci zapomnili in tem raje sodelovali pri učni uri.
Video Conference by Alexandra_Koch is marked with CC0 1.0
REFLEKSIJA DELA
Kaj sem se novega naučila v tem projektu? V tem projektu sem se naučila oblikovati svojo lastno CC licenco in pa na spletu poiskati slike, ki imajo ustrezno licenco, da jih lahko uporabim.
Če bi imela več časa, kaj bi dodala/spremenila/izboljšala? Menim, da v tem projektu ne bi veliko izboljšala, saj sem vanj vložila kar nekaj časa in sem upoštevala vse dane kriterije.
Kateremu delu sem posvetila največ časa in zakaj? Največ časa sem posvetila pisanju vsebine, saj sem se morala spomniti svojega življenja več let nazaj.
Kako ocenjujem svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Menim, da sem svoj izdelek ustrezno pripravila, saj sem zanj porabila kar nekaj časa in sem upoštevala vse kriterije, ki so dani.
Kje in kako bi lahko pridobljeno znanje uporabila tekom študija in na svoji poklicni poti? Ko bom pripravljala razna gradiva, mi bo prišlo zelo prav znanje o iskanju spletnih slik, ki imajo ustrezno licenco. Prav za to pa mi bo prišla prav aplikacija Pixabay.
Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Najljubše mi je bilo ustvarjati CC licence in pa iskati slike na Pixabay-u, najmanj pa mi je bilo všeč pisati vsebino projekta.
Kaj bi spremenila v definiciji projekta, da bi bil boljši? Morda bi zmanjšala obseg pisanja vsebinskega dela, in dodala več uporabljanja naučenih funkcij.
VIR: slike sem našla na strani Pixabay, CC licence pa sem ustvarila na strani License Chooser
AVTORICA: Bernus
MENTORICA: mag. Alenka Žerovnik
NOSILKA PREDMETA: dr. Irena Nančovska Šerbec
PREDMET: IKT v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
DATUM: 18.4.2021
Kreiram splet by Bernus is licensed under CC BY-NC-ND 4.0