3. Infografika
S pomočjo programa Canva sem izdelala plakat na temo varnosti na spletu.
Vir: Safe.si
POSTOPEK IZDELAVE
1. KORAK: najprej sem z orodjem ‘background’ izbrala barvo ozadja.
2. KORAK: dodala sem naslov z orodjem ‘text’, spremenila pisavo in dodala efekte (z orodji ‘effects’ v orodni vrstici).
3. KORAK: v orodju ‘elements’ sem z brskalnikom poiskala črte in oblike, jih vstavila ter jih z orodji v orodni vrstici barvno uskladila.
4. KORAK: vstavila sem še nekaj elementov, ki sem jih prav tako poiskala v orodju ‘elementi’, in jih prilagodila tako, da ustrezajo barvni shemi.
5. KORAK: za konec sem dodala še besedilo, ki sem ga oblikovala tako, da se ujema z naslovom. Na dnu sem vstavila še licenco, nato pa izdelek izvozila.
KONČNI IZDELEK
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Z orodjem Canva sem v preteklosti že kar nekaj ustvarjala, zato se o sami uporabi programa nisem naučila zelo veliko. Vseeno pa sem odkrila kakšno funkcijo, ki jo bom z veseljem uporabila v projektih v prihodnosti. Pred ustvarjanjem plakata sem morala določiti njegovo vsebino, za kar sem prebrala kar nekaj virov, ki pišejo o varni rabi interneta in se iz njih naučila tudi nekaj novih stvari.
Znanje o uporabi programov kot je Canva, mi bodo v bodočem poklicu prišli zelo prav. Plakati in infografika so odličen način, kako vsebino snovi na zanimiv način približati učencem, saj je znanje tam strnjeno in podprto z vizualnim gradivom, ki učencem pomaga pri pomnjenju vsebine.
Sledilo je idejno snovanje plakata, ki mi je vzelo tudi največ časa. Ker sem želela, da plakat izgleda vsaj približno estetsko, vseeno pa zajema vse, kar želim sporočiti, sem si v mislih zasnovala nekaj idej, izbrala pa tisto, ki se mi je zdela najboljša. Tako sem nato oblikovala osnutek in plakat dopolnila, da je nastal končni izdelek.
Moj najljubši del procesa izdelovanja plakata je bilo samo urejanje oblik, barv in postavitev, saj sem se lahko igrala z ogromno možnostmi in na koncu izbrala tiste, ki so se mi zdele najboljše. Pri projektu mi je bilo najmanj všeč dokumentiranje postopka ustvarjanja, saj je prekinjalo moj ustvarjalni proces, poleg tega pa sem vmes večkrat pozabila zajeti posnetek zaslona in sem se morala vračati po več korakov nazaj.
Sama sem s svojim izdelkom zadovoljna in menim, da tudi ob večji količini časa ne bi spremenila veliko. Mislim, da sem sledila smernicam za izdelavo plakata in izpeljala zastavljeno idejo, saj se mi plakat zdi vizualno privlačen, poleg tega pa vsebuje smiselno vsebino.
Če bi lahko pri projektu kaj spremenila, bi bila to prosta izbira teme. Tako se vsebine plakatov ne bi ponavljale, študenti pa bi lahko še bolje izrazili svojo kreativnost, saj bi si izbrali teme, ki nas kot posameznike zanimajo.
Avtorica: EJ
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 1. 5. 2021