Interaktivna multimedijska predstavitev
Za projektno nalogo sem si izbrala temo spletni bonton, zato je bil namen izdelave interaktivne multimedijske predstavitve učencem predstaviti pravila spletnega bontona, ki sem jih črpala iz vira Safe.si. Moja ciljna skupina so učenci 2. triade. To skupino sem izbrala, ker iz izkušenj vem, da zajema posameznike v starosti, ko se navadno začnejo spoznavati s socialnimi omrežji in vključevanjem v spletna okolja, zato je moj cilj, da se s spletnim bontonom vsaj za začetek spoznajo. Zdi se mi pomembno, da se učence začne o tej temi ozaveščati že zgodaj, ker so precej hitro priče raznovrstnim ravnanjem ljudi na spletu in prav je, da znajo sami presoditi, kaj na splet sodi in kaj ne – sploh zato, ker danes videvamo veliko objav, nekaterih tudi od odraslih, ki so sporne in na splet ne sodijo, nikakor pa pri njih ne moremo govoriti o upoštevanju spletnega bontona.
Učenca, ki si bo predstavitev ogledal, nagovarjam, kot bi šlo za pogovor, ker se mi zdi, da je tema morda še nekoliko zahtevna in sem jo tako skušala narediti vsaj malce bolj zanimivo. Poleg tega se mi zdi, da si bodo učenci tako morda malo več zapomnili, kot če bi samo brala tekst. Je pa predstavitev deljena na dva dela – v prvem delu pravila spletnega bontona predstavim, v drugem delu pa sledi ponovitveni kviz z interaktivnimi nalogami. Lastno izdelani multimedijski elementi v predstavitvi so tako posnet zvok, dve rastrski grafiki v kvizu in stop motion animacija pri uvodu v kviz.
Spletni bonton © 2021 by Barbara Čibej is licensed under Attribution-ShareAlike 4.0 International
Multimedijsko predstavitev sem izdelala v več korakih. Najprej sem v programu Microsoft PowerPoint izdelala predstavitev, ki je bila osnova za končni izdelek. Nato na strani GIFMaker.me izdelala stop motion animacijo, ki sem jo vstavila v predstavitev. Svoji rastrski grafiki sem imela izdelani že prej, postopek izdelave pa sem opisala v nalogi Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike, zato sem grafiki enostavno vstavila v predstavitev. Predstavitev sem nadgradila v video s programom ShareX, z istim programom sem posnela tudi zvok. Ker sem se med samim snemanjem pri govoru kar nekajkrat zmotila, sem si za odpravo napak pomagala s programom Shotcut. Na žalost sem med samim kvizom, ko ne govorim, pozabila odstraniti zvok in je zadaj prisotno rahlo šumenje, a sem to ugotovila, ko je bil izdelek že dokončan in bi mi popravljanje na tisti točki vzelo precej veliko časa. Vse ostale fotografije in grafike, vključene v predstavitvi, sem črpala iz strani Pixabay, vse imajo licenco This work © 2021 is marked with CC0 1.0 Universal
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
V projektu sem se naučila veliko novega, saj prej še nikoli nisem izdelala interaktivne multimedijske predstavitve. Poleg tega sem se spopadla z izzivom, kako neko na videz ne tako zelo privlačno temo razložiti otrokom s ciljem, da si bodo vsaj kaj zapomnila. Upam, da je bila moja metoda uspešna. Kot sem zapisala že zgoraj, bi mi veliko časa vzelo popravljanje videa – če bi ga imela več, bi ga popravila tako, da bi izbrisala šume med kvizom in pod vsako fotografijo vključila licenco – na to se pri izdelovanju videa namreč nisem spomnila, zato sem podatek vključila v objavo. Kot že rečeno – če bi imela več časa, bi to popravila. Največ časa sem posvetila snemanju zvoka, ker na njem temelji polovica predstavitve in se mi zdi pomembno, da je to opravljeno dobro, ter izbiri nalog, da so čim bolj smiselne. Glede na kriterij ocenjevanja mislim, da je delo izdelano dobro, ker sem tudi tokrat pozorno sledila kriteriju. Dve moteči stvari se mi zdita samo že večkrat omenjeni šumi in licence. Pridobljeno znanje bom s pridom izkoriščala tudi v bodočem poklicu in pri nekaterih prostočasnih dejavnostih, ker sem mnenja, da si lahko z interaktivnimi nalogami pridobim pozornost učencev ali poslušalcev, kar je včasih kar zahtevna naloga. Poleg tega mi je tudi v veselje izdelovati tovrstne predstavitve, zato ta gotovo ni bila moja zadnja :). Pri delu mi je bilo najljubše prav izdelovanje nalog, ker sem dobila izziv razmisliti katere naloge izbrati in kako jih vključiti, kar mi je bilo zelo všeč. Najmanj ljubo mi je bilo ukvarjanje z videom, ker mi je zaradi dolžine in drugih takih lastnosti povzročil kar nekaj nejevolje. V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, ker so bila navodila jasna in ker tudi kriterij zajema samo tiste točke, kot smo jih spoznavali na vajah, zato ni prišlo do zmede.
Avtorica: Barbara Čibej
Mentorica: ast. mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Serbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju (IKT)
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
Junij 2021
This work © 2021 by Barbara Čibej is licensed under Attribution-ShareAlike 4.0 International