Interaktivna multimedijska predstavitev- 4. projektna naloga
Interaktivno multimedijsko predstavitev na temo varnost na spletu sem najprej izdelala v programu Powerpoint, kamor sem dodala slike in animacijo iz svojega lastnega arhiva in Pixabaya. Nato sem v predstavitev še vključila govorno spremljavo in glasbeno podlago. Interaktivnost posnetka sem dosegla tako, da sem vanj s pomočjo H5P orodja vnesla različne tipe interakcijskih nalog. Vsebino za predstavitev sem črpala iz različnih spletnih virov kot so Wikicell, Safe.si in Varninainternetu.si.
This work is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Glasbena podlaga: Into The Light – Chill Acoustic Guitar by Oak Studios is marked with CC0 1.0
OPIS VSEBINE PREDSTAVITVE, NAMEN IN CILJI
Glavni cilj predstavitve je to, da se gledalci skozi posnetek in izbrane interakcijske naloge seznanijo in pridobijo vsaj nekaj novega in koristnega znanja o varnosti na spletu. V njej je vključenih kar nekaj splošnih nasvetov s katerimi lahko sami pripomorejo k odgovornejši in varnejši rabi spleta. Teh nekaj splošnih nasvetov sem uvrstila v štiri teme, ki se mi zdijo izredno pomembne. To so zaščita gesel, varna uporaba socialnih omrežij in e-pošte, uporaba varnih spletnih mest in omrežij in zaščita mobilnega telefona. Vsebina predstavitve je primerna za vse starosti, menim pa, da je zahtevnost nalog primerna za drugo ali tretjo triado. Namen predstavitve je tudi mlade smiselno poučiti o varni in odgovorni uporabi interneta in jih še dodatno opozoriti na nekaj stvari, ki jih sami lahko naredijo za večjo zaščito in varnost svojih naprav. Interaktiven posnetek je ena izmed najučinkovitejših metod učenja, saj na ta način gledalci sproti poslušajo vsebino, jo berejo na prosojnici in hkrati rešujejo naloge za ponovitev oziroma utrditev. Za motivacijo pa dobi vmes tudi povratne informacije, ki so nadvse pomembne.
POSTOPEK
Kot sem že zgoraj omenila sem predstavitev najprej ustvarila v programu Powerpoint, kamor sem poleg besedila nato vnesla še svoje lastne slike (rastrsko in vektorsko grafiko) in gif animacijo. Predstavitvi sem dodala še svoj govor, ki sem ga posnela in obdelala v programu Audacity. Predstavitev sem nato izvozila kot videoposnetek, ki sem ga nato uredila v programu Shotcut, kjer sem dodala tudi glasbeno podlago in govor. Izdelek sem po tem izvozila na namizje svojega računalnika in ga naložila v Arnes Video, z namenom, da sem kasneje lahko povezavo uporabila za oblikovanje interaktivnega posnetka s H5P orodjem v našem spletišču. Dodala sem tri naloge in povzetek in ga nato z “shortcode” umestila v objavo.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? S projektom sem se naučila veliko novega, hkrati pa sem tudi utrdila vse spretnosti, ki smo se jih pri predmetu naučili do sedaj. Kar je bilo zame novega je bilo sigurno to, da sem vse svoje izdelke uporabila pri izključno eni predstavitvi in da sem vse morala vključit v eno objavo. Novo pa mi je bilo tudi to, da smo predstavitev izvozili kot videoposnetek. V projektu sem ponovno utrdila znanje obdelave zvoka, urejanja videoposnetka in izdelave interaktivnega videoposnetka.
- Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a … Definitivno bi naredila še daljši videoposnetek, v katerega bi vključila več virov na temo varnosti na spletu in s tem tudi več zabavnih interakcijskih nalog. Hkrati pa bi tudi izpopolnila svoj govorni prispevek in sicer tako, da bi bila moja izgovorjava jasnejša in razumljivejša.
- Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj? Največ časa sem posvetila urejanju samega videoposnetka, snemanju svojega glasu ter tudi izdelavi same predstavitve, saj sem hotela zajeti poučne vsebine.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? Menim, da sem svoje delo dobro opravila in da je to tudi razvidno iz mojega izdelka. Glede na dan kriterij sem se res trudila, da sem v svoj izdelek vključila 3 različne lastno izdelane multimedijske elemente (rastrsko in vektorsko grafiko ter gif animacijo) in štiri interaktivne naloge. Seveda pa je pri izdelku tudi prostor za izboljšavo.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? Izvoz predstavitve v videoposnetek bom definitivno sedaj uporabljala naprej v praksi pri ostalih predmetih in tudi na splošno potem v učiteljskem poklicu. Prav tako pa mi bo prav prišlo vso to znanje za izdelavo kakšnega interaktivnega gradiva za učence.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Najljubše mi je bilo urejanje videoposnetka, saj to izredno rada počnem ter tudi delo z orodjem H5P, najmanj pa sama sestava govora in iskanje ustreznih virov za predstavitev.
- Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši? Projekt se mi zdi super, saj iz mojega vidika zajame vso pridobljeno znanje, ki smo ga tekom semestra pridno pridobivali, zato v projektu nebi spremenila prav ničesar.
Avtorica: Musicforlife
Študijska smer in letnik: Razredni pouk, 1. letnik
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
Datum: 27.6.2021