Kreiram splet

Draga bralka, dragi bralec!

Sem Kueščn, študentka 1. letnika Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, smer Razredni pouk. Dejstva, da bi kot odrasla rada delala z ljudmi, sem se zavedala že v osnovni šoli, želja po delu prav z otroci pa se je pri meni porodila na začetku srednje šole, ko sem pri svojih 14 dobila svoj prvi vod pri tabornikih in postala vodnica. Neverjeten občutek je, ko otroci vpijajo vase znanje in vrednote, ki jim jih predajaš. V prostem času poleg taborništva rada poprimem za kitaro, klavir in mikrofon, zelo rada pa tudi zaplešem. Sem zelo dobrosrčna in vedoželjna oseba, od kjer tudi izvira moj psevdonim Kueščn, ki je obenem tudi moje taborniško ime. Dobila sem ga na svojem prvem taboru, kjer sem vseh 7 dni svojima vodnikoma postavljala raznorazna vprašanja in staršem poslala razglednico v angleščini.

This work by Kueščn is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Moja uporaba IKT do sedaj

Menim, da je tehnologija velik del mojega življenja, saj sem z njo praktično zrasla, tako kot vsa moja generacija, ker smo z njo obdani že od samega rojstva in se v zadnjih desetletjih zelo hitro spreminja. Tako kot vsaka druga stvar ima tudi IKT prednosti in slabosti, kar se je zelo dobro pokazalo v zadnjem letu, ko bi življenje brez tehnologije popolnoma zastalo. Socialna omrežja kot so Instagram, Facebook, Messenger, Twitter, Snapchat idr. so pripomogla k ohranjanju stikov med ljudmi, ko je bilo druženje v živo onemogočeno. Prav tako so v ospredje prišle platforme za izvajanje konferenc in sestankov, kot sta Zoom in Microsoft Teams, ki sem se ju tudi sama posluževala v veliki meri. Za šolske obveznosti že vrsto let uporabljam programe, kot so Microsoft PowerPoint, Microsoft Word, Microsoft Excel in Slidesgo, ki mi prihranijo kar nekaj papirja in časa. Zelo rada si odprem tudi YouTube, preko katerega poslušam glasbo kot spremljavo učenju ali pa za sprostitev.

Uporaba IKT v poklicu razrednega učitelja

Po mojem mnenju bo IKT v šolskem prostoru igral vedno večjo vlogo, saj se tehnologija zelo hitro razvija in posledično je vsaka naslednja generacija otrok vedno bolj vezana nanjo. Prav zaradi tega se bomo učitelji morali na tem področju neprestano izobraževati, saj se spreminja zelo hitro. Menim, da imajo trenutno največjo težavo z vpeljavo IKT v pouk starejše učiteljice, ki so preživele večino svojega življenja brez tehnologije, saj se težje postavijo v kožo 6-letnika, kateremu je bila tehnologija položena v zibelko. V prvih petih razredih, ko so šola in učitelji kar precej v stiku s starši otrok, igrata e-pošta in eAsistent precej pomembno vlogo, predvsem v zadnjem letu, ko so učitelji s starši v večini komunicirali preko teh kanalov. Poleg tega pa lahko tehnologija velikokrat na raznorazne načine popestri vsakdanji pouk. Učitelji lahko uporabijo interaktivne videe s pomočjo katerih si bodo otroci bolje zapomnili podano snov. Obstajajo tudi aplikacije s pomočjo katerih se lahko skozi igro preverja znanje učencev, ne da bi jim le-to povzročalo preveč stresa. Primera takih aplikacij sta Kahoot in Quizizz. Lahko pa s pomočjo brezplačnih programov, kot je Canva, sestavijo delovne liste, ki bodo nekoliko lepši na pogled, kar bo otrokom dalo dodatno motivacijo za reševanje.

Image by mohamed Hassan from Pixabay (CC 0)

Refleksija

Z nalogo Kreiram splet sem obnovila osnovno znanje objavljanja na šolsko spletišče Arnes, ki me bo spremljalo do konca študija in tudi kasneje, v poklicu. Če bi imela več časa, bi poskušala še bolj strniti zapisano, da bi bralec dobil čim manj morebitnih odvečnih informacij, ki jih moja objava vsebuje. Največ težav mi povzroča ustrezno dodajanje licenc, vendar mi gre vedno bolje in tudi s pomočjo te naloge sem napredovala na tem področju. Menim, da sem nalogo opravila uspešno in dobro, saj sem naredila vse, kar je naloga od mene zahtevala in se ob delu še nekaj novega naučila. Pridobljeno znanje bom uporabila pri vseh seminarskih nalogah in predstavitvah, predvsem pa na praksi, ko bom v razredu vodila pouk. Najverjetneje se bom posluževala interaktivne predstavitve ali pa kakšnega kviza za ponavljanje. Najljubši del projekta mi je bil to, da sem ponovno razmislila, zakaj sem se odločila za to fakulteto in ta poklic, kar mi je, med drugim, dalo dodatno motivacijo v izpitnem obdobju. Čeprav mi je bilo dejstvo, da smo pri tej nalogi imeli precej odprte roke, všeč, mi je po drugi strani predstavljalo manjše težave, saj sem potrebovala kar nekaj časa, da sem se odločila, katere informacije in poglede bom vključila in katere ne. Sama imam namreč raje, da imam podrobna navodila, vendar sem pa zaradi tega stopila iz svoje cone udobja, kar pa je nujno potrebno za napredek.

  • Avtor: Kueščn
  • Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
  • Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
  • Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
  • Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
  • Razredni pouk, 1. letnik
  • Datum: 27. 6. 2021
Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 15 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost