Kreiram splet

Pozdravljeni!

Sem študentka 1. letnika na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, smer razredni pouk. Vedno sem si želela delati z otroki. Potem, ko sem v plesnem klubu, v katerem plešem že 10 let, začela poučevati mlajšo skupino, sem ugotovila, da je delo z otroki res to, kar si želim v življenju početi. Med samim poučevanjem v plesnem klubu sem se veliko naučila o otrocih in delu z njimi. Sebe bi opisala kot precej kreativno osebo, saj zelo rada ustvarjam. Rada imam tudi živali.

Uporaba IKT tehnologije do sedaj

Najbrž smo se čisto vsi do sedaj že srečali z IKT tehnologijo, saj je postala nekaj čisto vsakdanjega. Jaz sem se prvič srečala z njo v 2. razredu osnovne šole, ko sem dobila svoj prvi telefon. Telefon sem sprva uporabljala le za igrice in pa stik s starši in drugimi družinskimi člani. Šele kasneje sem začela uporabljati socialna omrežja, sprva le Facebook. Na njem sem večino časa le igrala igre, tu in tam pa sem tudi delila kakšen spomin s prijatelji. Na koncu osnovne šole sem začela uporabljati tudi Snapchat in pa Instagram. Kot ljubiteljica plesa in glasbe najraje uporabljam YouTube, na katerem preživim večino svojega prostega časa. Preko socialnih omrežji sem se lažje povezala s prijatelji in ohranila stik z njimi. Na spletu pa vseeno ne objavljam rada, saj je čedalje več spletnih prevar, tatvin, pogosto je tudi spletno nasilje ter nadlegovanje. Skozi leta se je IKT tehnologija čedalje bolj vključevala tudi v sam pouk. Tako skozi osnovno šolo kot tudi skozi srednjo šolo sem redno uporabljala Word in PowerPoint, v srednji šoli pa sem bolje spoznala tudi Excel. Programi so mi bili v pomoč predvsem pri pripravi na razne predstavitve. V zadnjem letu je bil, zaradi trenutne situacije z virusom, še večji poudarek na tehnologiji, predvsem v izobraževanju, saj je pouk potekal na daljavo. Mnogi izmed nas smo tako prvič uporabljali Zoom in pa Microsoft Teams. IKT tehnologija je torej postala pomemben del našega vsakdana, zadnjih nekaj let pa smo videli, da je čedalje bolj vključena tudi v samo izobraževanje.

Vir: Pixabay

This work is marked with CC0 1.0

IKT tehnologija v mojem bodočem poklicu

Učitelji so se že do sedaj veliko srečevali z IKT tehnologijo, v zadnjem letu pa še toliko bolj. Njena uporaba omogoča učiteljem lažjo komunikacijo z učenci in starši, pa tudi pripravo zabavnejših učnih ur. Pisanje po tabli so tako nadomestile PowerPoint predstavitve, razni poučni kvizi za otroke in pa razni posnetki za lažje razumevanje snovi. Učitelj lahko pripravi tako zvočne kot video posnetke, s katerimi naredi učno uro zanimivo. Ravno iz tega razloga se moramo bodoči učitelji bolje spoznati s takšnimi programi, ki jih bomo zagotovo uporabljali v svojem poklicu. Ker mlajši otroci hitro izgubijo koncentracijo, jih je potrebno še dodatno motivirati in ravno IKT tehnologija je tista, ki pogosto najbolje pritegne pozornost učencev, ki nato pri pouku bolj sodelujejo ter bolje razumejo predavano snov. Učenci pa tudi doma z uporabo spleta lažje dostopajo do različnih informacij in učnih gradiv, s katerimi lahko nadgradijo svoje znanje. Ne samo učenci, tudi učitelji si pri iskanju določenih informacij velikokrat pomagajo s spletom. Pri predmetu IKT tehnologije v izobraževanju smo letos bolje spoznali več različnih programov za urejanje slik ter video posnetkov, ki jih bomo zagotovo uporabljali tudi v svojem poklicu.

Refleksija in samovrednotenje

V nalogi sem se poglobila predvsem v svojo dosedanjo uporabo IKT tehnologije. Zanimivo je bilo tudi razmišljati, kje jo bom potrebovala v svojem bodočem poklicu. Obnovila sem predvsem svoje znanje o uporabi in objavljanju na spletišču Arnes, ponovila sem dodajanje povezav v besedilo in dodajanje ustreznih licenc. Če bi imela več časa, verjetno ne bi spremenila nič, saj naloga ni bila zahtevna. Za nalogo sem si vzela dovolj časa ter se precej potrudila, zato sem z njo zadovoljna. Največ časa mi je vzelo pisanje vsebine, saj sem želela, da res ustreza navodilom naloge, veliko časa sem tudi iskala sliko, ki bi ustrezala besedilu. Ker je dodajanje licenc in povezav v besedilo nekaj, kar sem se naučila šele letos, sem si tudi za to vzela nekaj časa več. Kriterij ocenjevanja sem si dobro prebrala in ga pri nalogi tudi upoštevala. Potrudila sem se, da sem pisala o zahtevanih temah, torej tako o dosedanji uporabi IKT tehnologije kot tudi o uporabi le-te v bodočem poklicu, pri tem pa seveda upoštevala načela, ki veljajo za objavljanje podatkov na spletu. Uporabljeno znanje mi bo kot bodoči učiteljici seveda prišlo prav, saj se z Arnes storitvami učitelji pri svojem delu redno srečujejo. Vključevanje slikovnih gradiv, video posnetkov in dodajanje povezav v besedilo je le nekaj osnov, s katerimi se bomo kot bodoči učitelji srečevali, zato je vsako znanje tu dobrodošlo. Kot učitelji bomo s tem znanjem lahko sestavljali raznolike, a zabavne naloge ter omogočili, da učenci snov bolje razumejo oziroma svoje znanje dodobra utrdijo. Najljubše pri nalogi mi je bilo ustvarjanje objave, torej dodajanje teksta in slike ter povezav v besedilo, saj sem bila lahko tu bolj ustvarjalna. Ker naloga ni bila zahtevna, je delo potekalo gladko, zato mi je bilo pri projektu všeč vse. Spreminjala ne bi ničesar.

Avtorica: GaLu

Mentorica: mag. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: Informacijske-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Oddelek za razredni pouk, 1. letnik                  

Datum: 18. 8. 2021

VIRI:

https://pixabay.com/

https://chooser-beta.creativecommons.org/

Kreiram splet by GaLu is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 17 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost