Kreiram splet
Pozdravljeni!
Sem študentka 1. letnika na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, smer Razredni pouk. Za ta študij sem se odločila, ker me delo z otroki veseli in hkrati motivira, da otrokom predam svoje pridobljeno znanje.
Mislim, da se je ta želja po delu z otroki prenesla name s strani moje mame, saj je vzgojiteljica. Večkrat sem šla z njo v službo in opazovala kakšno je delo vzgojiteljice. Poleg tega, sem tudi najstarejši otrok v družini, torej imam že veliko izkušenj dela z otroki. Sodelovala sem tudi že na oratorijih kot animatorka. Skozi leta, ko sem opazovala otroke kako se razvijajo, kako razmišljajo, je želja po učiteljevanju postajala močnejša. Že v osnovni šoli sem vedela, da je to poklic zame.
Sebe bi opisala kot srčno, čustveno in zadržano osebo. Rada prisluhnem ljudem v stiski in jim pomagam, kolikor jim le lahko, četudi je to morda samo prisluhniti njihovim stiskam. Od nekdaj sem bolj tihe narave in najprej preučim situacijo v kateri sem, preden se izpostavim.
Glasba pa je zame nekaj posebnega. S glasbo se ukvarjam že od malih nog, ko sem začela igrati prečno flavto, letos pa se zaključujem solo petje na isti glasbeni šoli. Ko sem izbirala fakultete, sem se najprej odločila za Akademijo za glasbo in balet Ljubljana, a sem po prvem semestru spoznala, da to ni edini predmet, ki bi ga rada poučevala. Zato sem se odločila, da je zame bolj prava izbira Pedagoška fakulteta, saj bom lahko poučevala več različnih predmetov. In iskreno mi ni žal, da sem se prepisala.
MOJA UPORABA IKT DO SEDAJ
Z IKT tehnologijo sem se prvič srečala že v vrtcu. V igralnici smo imeli namreč računalnik, na katerem smo lahko igrali igrice na CD-jih. V 3. razredu osnovne šole, smo doma dobili računalnik. Ko sem prišla iz šole, sem na računalniku igrala igrice na spletni strani Igre 123. Kmalu sem našla spletno stran Youtube. To je postala moja najljubša spletna stran, saj sem s pomočjo le-te odkrivala različne stvari. Čeprav je bilo vse v angleščini, me to očitno ni motilo. V 5. razredu smo se z razredom prvič srečali z računalniško učilnico in računalniki. Na računalnikih smo namreč opravljali teoretični del kolesarskega izpita. Mislim, da smo se takrat srečali tudi s programoma Word in PowerPoint za izdelovanje seminarskih nalog in predstavitev. Svoj prvi telefon sem dobila že v 1. razredu osnovne šole, saj sta oba starša hodila v službo, in sta želela da ju pokličem, ko pridem iz šole. V zadnjem triletju osnovne šole pa sem imela telefon, ki sem ga poleg klicev in igric, začela uporabljati za socialna omrežja. Uporaba tehnologije se je povečala v gimnaziji, saj smo morali izdelati veliko seminarskih nalog in predstavitev na koncu pa še seminarsko nalogo v okviru mature. Moje znanje se je v tem času zelo poglobilo. Tehnologija je danes tudi del mojega prostega časa. Zelo rada poslušam glasbo na spletni strani Youtube in s prijatelji komuniciram prek socialnih omrežij. Zaradi Covid-19, se je šolanje preselilo na aplikaciji Zoom in Microsoft Teams, kar nam je na začetku predstavljalo velik izziv, saj tega nismo bili navajeni.
POMEN IKT TEHNOLOGIJE V SVOJEM BODOČEM POKLICU
Uporaba IKT pri pouku je v današnjem času zelo pomembna. Učitelj uporablja računalnik, interaktivno tablo (če jo ima v razredu), projektor, morda tablični računalnik ipd. Pri pouku lahko namesto pisanja na tablo, ponazarjajo snov s programom Microsoft PowerPoint, s katerim oblikujejo predstavitve, s programom Microsoft Word pa napišejo snov, ki si jo učenci zapišejo v zvezek. Slednji služi tudi za pisanje učnih listov, testov, itd. Učitelj se lahko za popestritev pouka poslužuje različnih aplikacij, kot so Kahoot, Mentimeter, Quizizz, s pomočjo katerih se preveri znanje učencev. Zadnjih nekaj let pa sta za učitelja zelo pomembna eAsistent in E-pošta, preko katerih lahko komunicira s starši, vpisuje učenčeve ocene, domače naloge ipd. Zadnji dve leti pa sta v ospredje stopili aplikaciji Zoom in Microsoft Teams, saj je pouk potekal na daljavo.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
– Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu? Naučila sem se kaj so licence in zakaj je pomembno, da jih znamo prepoznati in navajati.
– Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a … Dodala bi še kakšno stvar več, poiskala zanimive spletne strani za učitelja in učence, zanimive aplikacije…
– Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj? Največ časa sem posvetila pisanju odstavka Moja uporaba IKT do sedaj, saj sem že kar malo pozabila kako se je vse začelo, in kako hitro se tehnologija razvija.
– Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja? S svojim izdelkom sem zadovoljna, a mislim, da je še vedno prostor za izboljšave. Potrudila sem se po svojih najboljših močeh, in sem ponosna na projekt, ki sem ga izdelala.
– Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti? To znanje bom lahko uporabila že v vsakodnevnem življenju, sploh pa pri seminarskih nalogah in predstavitvah, saj bom še posebej pozorna na licence.
– Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj? Pri projektu mi je bilo najljubše spominjanje za nazaj, in zavedanje kako hitro se tehnologija spreminja in razvija skozi čas. – Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši? V definiciji projekta ne bi spremenila nič, navodila so se mi zdela dovolj jasna in podrobna.