Kreiram splet

Avtorica: Eva Krošelj
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik
Študij: 1. letnik RP, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
Študijsko leto: 2021/22

Nekaj o meni

Sem študentka 1. letnika razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani.
Odločitev, da bi rada postala učiteljica razrednega pouka, sem sprejela dokaj pozno v primerjavi s svojimi kolegi. Nikoli nisem imela izredne želje po delu z otroki, že od nekdaj pa me veseli poučevanje. Rada pomagam, ko vem nekaj več od nekoga, saj tudi meni veliko pomeni, ko mi nekdo predstavi nekaj novega ter me nad to stvarjo navduši. Sem zelo radovedna oseba, zato sem rada prisotna pri pouku. Priznam pa, da mi učenje (načrtno pomnjenje), ki sledi po obravnavi nove snovi, prav tako kot večini ljudi ni preveč pri srcu.

Woman Checking the Script Written on the Paper
Woman Checking the Script Written on the Paper

Woman Checking the Script Written on the Paper by Ron Lach is licensed under CC BY-SA 4.0

Moje izkušnje z IKT

V osnovni šoli razen občasnih PowerPoint predstavitev nisem bila preveč seznanjena s tovrstno tehnologijo in nisem poznala orodij ter programov, ki bi mi lahko olajšala šolsko delo. Spomnim se, da je bila računalniška vzgoja del prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja, nato pa ne več. Šola je bila opremljena z interaktivnimi tablami, vendar jo je v ta namen uporabljala samo ena učiteljica, ostali učitelji predvsem v namen prikazovanja svojega računalniškega zaslona.

V gimnaziji interaktivnih tabel ni bilo, predmetnik v 1. in 2. letniku pa so sestavljale ure informatike. Zelo sem vesela, da sem se imela priložnost naučiti več kot samo osnov uporabe računalniške tehnologije in nekaterih programov, ki so mi lahko med drugim v pomoč tudi pri šolskem delu. Zaradi znanja, ki sem ga pridobila pri urah informatike, danes na fakulteti zagotovo lažje spremljam obravnavo nove snovi pri predmetu. Čeprav še vedno tu in tam prihaja do nerazumevanja, te ovire zagotovo premagam hitreje, kot pa bi jih brez kakršnih koli temeljev.

Pomen IKT v mojem bodočem poklicu

Menim, da bo pomen IKT z leti samo še naraščal. Ne samo, da bo postala uporaba različnih pametnih in interaktivnih tehnoloških pripomočkov vedno bolj običajna, pač pa bo prihajalo do razvoja novih orodij, programov, storitev, katerih poznavanje in uporaba bo pomemben del mojega bodočega poklica.

V času epidemije smo bili prisiljeni v iskanje novih rešitev za izvedbo pouka. Tako se je razvilo šolanje na daljavo. Sprva ni bil nihče navdušen na rešitvijo, še posebej ne starši in skrbniki osnovnošolskih otrok. Zdi se mi, da je pomembno, da bo moje delo obsegalo tudi seznanjanje učencev z raznovrstno tehnologijo, njeno pravilno uporabo in slabostih. Upam pa si trditi, da tehnologija nikoli ne bo mogla zamenjati učiteljev.

Pri pouku bo po mojem mnenju IKT predvsem koristna v namen demonstrativnih vsebin (npr. prikaz eksperimentov, ki niso primerni za učilnico, hkrati pa so zanimivi in poučni), vzpostavitve komunikacije z menoj (razredničarko) izven šole (npr. dodatne razlage, komunikacija s starši) in omenila bi še, da bo poznavanje pravilnega ravnanja z IKT spodbujalo učence k samostojnemu raziskovanju njim zanimivih vsebin, katerim v šoli namenimo manj časa ali pa sploh ne.

Photo of Child Sitting by the Table While Looking at the Imac

Photo of Child Sitting by the Table While Looking at the Imac by Julia M Cameron is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Refleksija

Projektna naloga mi je omogočila, da sama pri sebi ovrednotim pomen lastnega izobraževanja na temo IKT. S tem, ko sem odgovore zapisovala in ob svojem pisanju kritično razmišljala, sem dobila spodbudo in konkreten razlog za vlaganje truda v učenje o pravilni uporabi IKT in kako bom to znanje prenašala v svoj poklic. Čeprav se bo tehnologija nedvomno spreminjala v naslednjih petih letih, ko bom še študentka, bom imela za učenje v času opravljanja poklica razširjena obzorja glede vsebin, ki jih zajema IKT.

Največ časa sem posvetila razmisleku glede uporabe IKT v svojem bodočem poklicu. Dolgo sem razmišljala in na koncu ugotovila, da še nimam najbolj izostrene predstave o vseh načinih, ko bo tako meni kot učencem tehnologija v veliko pomoč. Znanje njene pravilne in varne uporabe bo veliko vredno. Ta razmislek mi je pomenil največ in bil moj najljubši del naloge.

Vedno je najtežje oceniti lastno delo, še posebej, če svojega izdelka nimaš s čim primerjati. Zdi se mi, da bi lahko bila bolj ustvarjalna pri oblikovanju naloge, uporabila še druge bloke, ki so mi na voljo. Tega nisem naredila predvsem zato, ker nisem želela narediti ničesar narobe in s tem ogroziti pravilnost opravljanja naloge. Pri svojih argumentih bi lahko bila bolj konkretna. S tem imam v mislih odstavek o pomenu IKT v mojem bodočem poklicu. Ugotovila sem, da vem dokaj malo o vseh možnostih, ki mi jih ponuja svet tehnologije, zato se imam še veliko za naučiti. Upam, da bom čez nekaj časa zopet odgovarjala na dana vprašanja in bodo moji odgovori natančnejši in ustvarjalnejši.

Svoje na novo pridobljeno znanje mi bo med študijem pomagalo predvsem pri izdelavi raznih seminarskih nalog, predstavitev ter drugih projektov. Kasneje nedvomno pri izdelavi diplomske in magistrske naloge. Nove informacije bom lahko uporabila tekom pedagoške prakse, se o pomembnosti IKT pogovorila tudi s svojim mentorjem/-ico. Upam, da bom vse izkušnje karseda uspešno integrirala na svoji poklicni poti ter s pomočjo tehnologije pripravila poučne in zanimive učne ure. Želim si tudi, da bi ohranila motivacijo za izobraževanje o IKT in znanje dosledno posodabljala.

Glede izboljšave navodil naloge nimam konkretnih predlogov. Najmanj ljubši del naloge je bil zagotovo pisanje refleksije, samo zato, ker je trajal najdlje. Zavedam pa se, da je refleksija za moj poklicni razvoj in lastno opredelitev pomena učenja o IKT zelo pomembna ter namenjena le v mojo dobrobit.

A Teacher Standing in the Classroom

A Teacher Standing in the Classroom by Max Fischer is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

(Skupno 20 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost