IKT tehnologija in učitelji
Predstavitev:
Sem študentka 1. letnika Pedagoške fakultete v Ljubljani, smer razredni pouk. Ta študij sem izbrala, ker uživam v delu z otroki. Zelo rada potujem, predvsem v tople kraje. Obožujem poletje, ki ga večinoma preživim na morju. V prostem času se veliko ukvarjam s športom in družim s prijatelji, ter družino. Rada tudi fotografiram in plešem. Hip hop sem plesala 13 let, letos pa sem ga nehala trenirati, saj sem se začela bolj resno ukvarjati s skupinskimi vadbami.
Moje izkušnje z IKT tehnologijo:
IKT tehnologijo sem do sedaj že kar veliko uporabljala. V zadnjih letih sem jo uporabljala predvsem za šolsko delo, kot je pisanje seminarskih nalog, poročil, iskanje dodatne literature in komuniciranje s profesorji. V te namene sem uporabljala predvsem Mail, Google, Microsoft Word in Microsoft Powerpoint. Uporabljala sem jo tudi v izobraževalne namene, ki se ne tičejo šolskega dela, ter v svojem prostem času, večinoma za komuniciranje s prijatelji in zabavo. V te namene uporabljam družabna omrežja kot so Instagram, Snapchat, Facebook in še bi se kaj našlo.
IKT tehnologijo pa sem začela uporabljati že kot otrok, vendar sem jo takrat uporabljala samo za zabavo. Večinoma sem igrala igrice ali pa gledala risanke. Zelo zanimivo mi je, kako zelo se je IKT tehnologija razvila od začetka moje uporabe in do sedaj. Ker jo uporabljam že od majhnih nog, si življenja brez nje težko predstavljam. Navajena sem, da imamo doma več raznovrstnih tehnoloških naprav. Kot večina ljudi IKT tehnologijo jemljem kot samoumevno in se zavem njenega pomena šele, ko nimam dostopa do nje.
IKT tehnologija by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Pomen IKT tehnologije za učitelja:
IKT tehnologija pridobiva vedno večji pomen tudi v poklicu učiteljev in drugih pedagoških delavcev.
Menim, da ima IKT tehnologija vedno večji pomen v poklicu učitelja. Brez obvladanja IKT tehnologije učitelji težko opravljajo svoj poklic, saj se dandanes vedno bolj vključuje v pouk in šolsko delo izven pouka. Omogoča komuniciranje med učitelji in učenci, ter učitelji in njihovimi straši. Preko IKT tehnologije lahko komunicirajo tudi učitelji med seboj in si pomagajo, posredujejo učna gradiva,… S pomočjo IKT tehnologije lahko dostopamo do dodatne literature in slikovnih gradiv, ki nam koristi in olajša šolsko delo.
Kot učiteljica bom svojim učencem včasih dala verjetno tudi malo bolj neobičajno domačo nalogo, ki bo popestrila njihovo vsakdanjo domačo nalogo v zvezkih in učbenikih. To bo spletna domača naloga, ki bo v obliki spletnih iger (npr. https://interaktivne-vaje.si/, http://piki.si/igre.htm). Mislim, da se bodo takih nalog učenci razveselili.
Pomena IKT tehnologije smo se prav vsi najverjetneje začeli zavedali v času Covid-19 ukrepov, če ne že prej. V tem času je bila namreč ravno IKT tehnologija tista, ki nam je omogočila šolsko delo, čeprav fizično nismo bili prisotni v šoli. Brez nje bi bilo v tem primeru šolsko delo onemogočeno oziroma zelo oteženo, zato menim, da je v sodobnem času poznavanje IKT tehnologije nujno za vse učitelje.
IKT tehnologija v šolstvu by Geva is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Refleksija dela in samovrednotenje:
V tem projektnem delu sem se naučila, kako umestiti slikovno gradivo v spletno objavo in jo označiti z ustrezno licenco. Če bi imela več časa, bi dodala več besedila in slikovnega gradiva. Največ časa sem posvetila iskanju slikovnih gradiv in vključevanju licenc v mojo spletno objavo, saj sem se prvič seznanila z licencami šele na prvih seminarskih vajah.
Glede na dan kriterij ocenjevanja se mi zdi, da sem svoje delo opravila dobro, saj sem upoštevala dana navodila. Imela sem nekaj težav, vendar sem jih Menim pa, da bom imela vedno manj težav pri ustvarjanju novih objav in da bodo le-te vedno kvalitetnejše. S časom se bom namreč navadila na ustvarjanje spletnih objav in verjamem, da bom imela manj težav.
Pridobljeno znanje bom uporabljala pri ustvarjanju Powerpoint predstavitev, in sicer pri vključevanju slik. Slik ne bom več kar prosto dodajala v svoje Powerpoint predstavitve, vendar bom dodajala le slike z ustrezno licenco. Znanje pa bom uporabljala tudi pri ustvarjanju seminarskih nalog, magistrske naloge, učnih listov za učence in kakršnih koli drugih ustvarjalnih projektih.
Pri projektu mi je bilo najljubše iskanje slik z ustreznimi licencami, saj se rada učim novih stvari. Najmanj sem uživala pri vključevanju licenc v mojo objavo, saj sem se s tem seznanjala prvič in sem imela kar nekaj težav.
V definiciji projekta ne bi ničesar spremenila, saj so navodila razumljiva in mi je bila projektna naloga všeč.
Avtorica: Eva Grašič
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Nosilka predmeta: dr. Irena Nančovska Šerbec
Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 13. 6. 2022