Planinarjenje? To je sproščanje, ja!

Lola rada občuduje naravo, še posebej v zimskem času. Četudi v hribe ne hodi tako pogosto, pa ji takrat, ko gre, ni dolg čas. Marsikdaj s seboj odnese topel čaj, tablico čokolade – Milko z lešniki (če smo natančni) in telefon, saj pravi, da se vedno najde čas za “popolno” sliko. Ko planinari ali pa obiskuje razne dobre in turistično prepoznavne kotičke Slovenije ali drugih držav, je v družbi najbližjih, saj meni, da je tako najljubše. Po njenem mnenju je tako čas vsekakor dobro porabljen in tudi hoja med vasicami oz. po okoliških hribih, kar prikazuje tudi spodnja slika, bolj zanimiva in vsekakor “ena velika sprostitev”. V nasprotnem primeru pa ji je velikokrat dolg čas, čeprav se s povedjo “Včasih mir prav paše!”, povsem strinja in se tudi tak dan kdaj pa kdaj najde. Ravno takrat, veliko svoje pozornosti usmeri v naravo, poslušanju petju ptic, opazovanju različnih rastlin ipd., odvisno od letnega časa. A ne glede na letni čas, se lepota narave vedno najde, le pozoren moraš biti in vedeti kam usmeriti svojo pozornost.

Zimski sprehod by Lola is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

IKT tehnologija ji je dokaj poznana. Morda sprva ni vedela, kaj vse spada pod IKT tehnologijo in je preko študija spoznavala vedno več pojmov ter tehnologij, ki se navezujejo na informacijsko-komunikacijsko tehnologijo in s tem pridobivala IKT kompetence. Vsekakor med najbolj pogosto uporabljeno IKT tehnologijo uporablja množične medije, kot sta npr. Instagram in Snapchat, saj tako najbolj pogosto komunicira s prijatelji, vrstniki in znanci. Pri tem marsikdaj pošilja tudi “selfije”, razna smešna sporočila ipd. Zaradi obvezne uporabe interneta, da mediji sploh funkcionirajo, ima večino časa vklopljene tudi mobilne podatke, saj brez njih ali WiFi-ja ne bi prejemala sporočil. Velikokrat je zaradi šolskih obveznosti v kontaktu s profesorji preko G-maila, Outlooka, spletnih učilnic ter preko drugih spletnih strani, saj je marsikdaj dopisovanje ali pa Zoom konference izvesti veliko lažje in hitrejše kot pa iz “oči v oči”. Marsikdaj, zaradi šolskih obveznosti oz. zahtev uporablja Microsoftove storitve kot sta npr. PowerPoint in Word. S pomočjo teh dveh programov ustvarja določen dokument, bodisi seminarsko nalogo, predstavitev ali referat ipd. Pri tem sledi navodilom učitelja oz. učiteljice. Vstavlja kazalo, besedilo, dodaja slike, citate ipd. in pri tem sproti navaja literaturo. Zaradi novih in naprednejših funkcij IKT tehnologije, ji mobilni telefon služi kot navigacija med sprehajanjem po novih, še neznanih okoliših. Uporablja Google maps, kjer lahko prav tako spremlja vozne rede mestnega prometa, pri čemer le vstavi želen kraj. Ob vklopu lokacije se njeno trenutno nahajanje samo zazna in nato s klikom “navodila za pot” ter “začni”, začne slediti vodenju, ki je posledica napredka v znanosti oz. v IKT tehnologiji . Z aplikacijo je zaenkrat zelo zadovoljna, saj je še ni pripeljala na napačen cilj in so tako razdalje, kot tudi izračunan čas prihoda pravilno podani. Plačuje z gotovino in ne s kreditno kartico, niti plačevanja preko spleta nima aktiviranega, saj se želi spletu čimbolj izogibati, ker se zaveda, da kar se enkrat na spletu objavi, za vedno ostane na spletu, bodisi ali smo določen podatek objavili sami ali pa je bil o nas objavljen s strani drugih, torej pasivno. Aktivno in pasivno objavljanje na splet pa s skupno besedno zvezo imenujemo digitalni odtis.

Kot bodoča profesorica razrednega pouka se Lola zaveda pomembnosti rabe IKT tehnologije. Prav tako pa se zaveda tudi pasti, na katere želi opozoriti bodoče učence, njihove starše in tudi bodoče sodelavce, ki morda nimajo v tolikšni meri razvitih informacijsko-telekomunikacijskih kompetenc, a si jih želijo pridobiti oz. izpopolniti. Zaveda se, da morajo biti, pri dodelovanju raznih nalog otrokom npr. fotografiranje eksperimentov v domačem okolju, podana jasna navodila, saj marsikateri starši ne znajo pravilno uporabljati tehnologije in svojemu otroku ne bi znali pomagati fotografirati po standardih ter navodilih učitelja, če navodila ne bi bila jasno predstavljena ali pa celo ponazorjena. Ponazoritev navodil, sploh kadar se učenec prvič sreča s takšno obliko nalog, je vsekakor dobrodošla, sploh, če poučuješ starostno nižjo razvojno skupino otrok, kar pa je značilno za učitelja razrednega pouka. Meni, da bi bilo vsem lažje, če bi učence že od začetka spodbujali k pravilni rabi interneta. Želi si, da bi jih seznanili z licencami, navajanjem virov, ki pa so nujno potrebni morda že na razredni stopnji. Vsekakor pa v naslednjih letih šolanja. Kot profesorica razrednega pouka Lola želi otrokom in staršem predstaviti tudi temačno plat spleta. Želi jih opozoriti, da tudi v domačem okolju premislijo, kaj želijo objaviti, deliti npr. na Snapchatu, Instagramu, TikToku, ipd., saj so marsikateri učenci iz generacije v generacijo vse bolj vešči in izpostavljeni rabi interneta in množičnih medijev. Ker marsikdo živi po načelu “Če ima on… če je on to naredil, bom pa še jaz”, se premalokrat zaveda posledic rabe internetnih oz. IKT storitev in se jih zave, ko je morda že prepozno in je digitalna identiteta posameznika lahko že javno objavljena in uporabljena brez posameznikove vednosti ter zlorabljena. Življenje posameznika pa lahko postane zaradi ene same take objave tudi uničeno.

SAMOREFLEKSIJA

Pri projektu z naslovom Kreiram splet, se je Lola naučila marsikaj, kar ji v tolikšni meri še ni bilo poznano. Čeprav ima rada delo z računalnikom in ji delo seminarskih nalog ni nikoli predstavljalo problema, ker rada ustvarja v programu Word in kasneje v programu Powerpoint, je pri tem projektu nedvomno uživala. S tem projektom je spoznala, da je do sedaj vso dosedanje pridobivanje slik prek spleta bilo povsem napačno. Res je, da je vedno pod sliko citirala stran objave, a kot se je naučila s pomočjo tega projekta, to vsekakor ni dovolj in tudi ni bilo pravilno. Namreč, so določeni postopki pridobivanja licence avtorstva, ki marsikateremu državljanu Republike Slovenije niso poznani, pa bi vsekakor morali biti. Spoznala je, kako kot avtor določene slike, sam ustvariš licenco (npr. ali želiš, da uporabnik tvoje slike lahko sliko ureja, ali lahko z njo začne projekte in s tem služi, ali jo mora pustiti v izvirniku in navesti avtorja ipd.). Prav tako se je naučila, kako zapisovati v programu razredniIKT in ustvariti ter dodajati bloge, kako jih zapisovati, dodajati slike in oznake, ki so zapisani pod besedilom, kako dodati ključ URL in preostale linke, ki jih delimo na notranje in zunanje. Pri tej nalogi je uporabila zunanji link, saj se bralcu tega članka odpre novo pojavno okno, če klikne na podčrtano besedo “naravo”. Če bi Lola lahko kaj spremenila, bi verjetno spremenila le sliko. Izbrala bi sliko poletja, saj ji je izmed letnih časov poletje zelo všeč in se ga že veseli. Ker še nima povratne informacije o sami izdelavi projekta, saj zaenkrat še ne ve, kaj naj dodatno spremeni in izpopolni, bodisi zaradi slovničnih, estetskih ali tehnoloških napak, bi zato, kot je že zapisala, spremenila le sliko. Največ časa je namenila oblikovanju besedila (npr. kaj naj vključi- kaj je dobro da zapiše, kaj ni priporočljivo za objavo na splet ipd.), saj potemtakem vse kar enkrat objaviš na splet, tam tudi ostane. Lola meni, da njena naloga vsebuje vse zahtevane elemente in upa, da so dovolj dovršeni, korektni in smiselno porazdeljeni. Znanje, ki ga je pridobila tekom tega projekta bo predvsem uporabljala pri nadaljnjih seminarskih nalogah, pridobivanju in urejanju slik s pomočjo potrebne licence, na svoji poklicni poti npr. pri ustvarjanju učnih listov, plakatov, predstavitev, pri objavljanju slik učencev- torej, da se bo zavedala pomena identitete posameznika (kaj se lahko zgodi, če npr. brez dovoljenja objaviš sliko učenca ter njegovo ime) ipd. Pri projektu je najbolj uživala, pri spoznavanju novih funkcij spletišča razredniIKT, saj ji je bila ta stran še nepoznana in drugačna od Worda. Na začetku še ni bila navajena na to stran zapisovati besedila in dodajati slik, linkov, oznak… kar pa se je s časoma naučila. Večjih težav ni imela, saj si je tekom predavanj postopke “klikov” vestno zapisovala in pri profesoričini razlagi nedvomno uživala. Kot je že povedala, ji je bil projekt zelo zanimiv in pri sami definiciji projekta ne bi nič spremenila.

(Skupno 22 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost