Slikovno gradivo z uporabo rastrske in vektorske grafike

“Iz majhnega zraste veliko …”

Avtorica; Petra Kuhar
Študijska smer, predmet, letnik študija: Razredni pouk, IKT, 1. letnik
Univerza in članica: Pedagoška fakulteta Univerza v Ljubljani
Datum:
Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik

Za nalogo sem si izbrala INTERAKTIVNO MULTIMEDIJSKO PREDSTAVITEV. Opisala bom dan svoje psičke Jessie.

Opis vsebine, namen, ciljna publika, cilji

OPIS VSEBINE:

Za projektno nalogo smo dobili zadolžitev, da posnamemo lastne slike na neko temo, jih predelamo (uredimo) ter objavimo slike pred in po obdelavi. Med samo obdelavo smo morali delati posnetke zaslona, da je razviden potek dela. Izdelati smo morali tudi svojo vektorsko sliko in prav tako objaviti postopek izdelave. Za predelavo slik smo uporabili program Photoscapex, za izdelavo vektorskih pa program Inkscape.

Pri vsakem lastnem gradivu smo morali navesti ustrezno licenco, na koncu pa predstavitev ustrezno označiti s kategorijami in oznakami.

NAMEN:

Namen naloge je še bolj natančno seznaniti se s programi za urejanje slik, videoposnetkov, snemanjem zvoka ipd. Vse te multimedijske elemente bom lahko kot učiteljica uporabila, da bo pouk bolj zanimiv, poleg tega si bodo učenci lahko tudi bolje predstavljali snov. Videi jih bodo zagotovo bolj pritegnili kot le suhoparna razlaga.

CILJNA PUBLIKA IN CILJI:

Ker so ciljna publika učenci prve in druge triade (od 1. do 5. razreda OŠ), bodo vsa dela namenjena njim. Moj cilj je ustvariti za učence čim bolj zanimiv material, ki bo meni in tudi učencem, pomagal da bo učna ura zanimivejša. Konkretni cilj izbrane teme je, da bi otroke naučila, da tudi živali rastejo in se spreminjajo. Podučila bi jih tudi o ustrezni skrbi za hišne ljubljenčke (ali katerokoli domačo žival). Zagotovo bi s prikazom slike psa v njih vzbudila dodatno zanimanje, saj je to žival, s katero se vsakodnevno srečujejo in jim je blizu.

Obdelava fotografij

OBDELAVA FOTOGRAFIJE S PROGRAMOM Photoscapex:

Slika 1 pred obdelavo:

Jessie kot mladiček

Jessie kot mladiček by kuk is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Slika 1 po obdelavi:

Jessie kot mladiček – po obdelavi

Jessie kot mladiček – po obdelavi by kuk is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Slika 2 pred obdelavo: Jessie pri letu in pol

Jessie pri letu in pol

Jessie pri letu in pol – pred odbelavo by kuk is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Slika 2 po obdelavi:

Jessie pri letu in pol – slika po obdelavi

Jessie pri letu in pol – po obdelavi by kuk is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Postopek urejanja fotografij: Pri urejanju fotografij sem si pomagala s programom Photoscapex.

Izbrano sliko sem najprej odprla v galeriji in z desnim klikom izbrala možnost “Za odpiranje uporabi” – Photoscape. Zgoraj levo (vodoravni meni) sem izbrala okence “Editor” in pričela z urejanjem. Najprej sem sliko pravilno obrnila. To sem storila s funkcijo “Rotate”. Zatem sem v razdelku “Color” spreminjala barvne odtenke (svetlila, temnila, izbirala jakost svetlobe ipd.). Dodala sem še posebne svetlobne učinke (razdelek”Light” – “Bokeh), v razdelku “Insert” pa dodala še emotikone (“Sticker”) in besedilo (“Text”).

Ko sem bila z urejanjem zadovoljna, sem končani delo shranila. Premaknila sem se spodaj desno, kjer sem zagledala ikono “Save”. Kliknila sem nanjo, da se mi je odprlo novo okno. Tam sem pritisnila okence “Save Project” in preurejena slika se je shranila v mojo galerijo.

Jessie kot mladiček – postopek obdelave by kuk is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

VEKTORSKA SLIKA:

Vektorsko sliko sem izdelal s pomočjo programa Inkscape.

Slika pred obdelavo:

Na sliki vidimo skoraj prazno “platno”. Jessie je v nastajanju ;).

Slika po obdelavi:

Jessie – vektorska grafika

Jessie pri letu in pol – vektorsko by kuk is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Postopek izdelave vektorske slike:

V programu Inkscape sem najprej izbrala ikono “riši krivulje in ravne črte (B), potem sem z miško kliknila na bel “papir” in začela odtiskovati točke na mestih, da sem dobila željeno obliko. Zatem sem (ponovno v stranskem meniju) izbrala ikono “uredi poti po vozliščih”. Na izbranem liku sem kliknila na kvadratek (vozlišče), nato pa se z miško premaknila v zgornji vodoravni meni in za vsako vozlišče izbrala ikono “naj bodo izbrana vozlišča mehkejša”, ki nam ostre robove spremeni v mehke. Na koncu sem lik še obarvala. To sem storila tako, da sem se preselila v spodnji levi kot ekrana in izbrala barvo, ki se mi je ponudila. Po potrebi sem jo v barvnem krogu (meni na desni – razdelek “Kolešček”) še prilagodila. Dobljeno obliko sem po potrebi še povečala in pomanjšala. To sem storila z 1x levim klikom na lik (prijela za puščico in lik povečala/pomanjšala), če pa sem želela obliko rotirati sem na desni gumb miške kliknila 2x. Ponovno sem prijela za želeno puščico in lik zarotirala.

Na koncu sem vsebino še shranila. To sem storila tako, da sem se premaknila v zgornji levi kot, pod razdelek Datoteka: Izvozi sliko PNG. Nato sem kliknila “shrani”.

Jessie pri letu in pol – postopek za vektorsko grafiko by kuk is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Povezave do uporabljenih programov

Photoscapex: http://x.photoscape.org/

Inkscape: https://inkscape.org/

Refleksija in samovrednotenje

Kaj novega sem se naučila: Pri urejanju fotografij ni bilo nič novega, saj za to obstaja veliko programov, predvsem na mobilnih napravah, s katerimi urejam slike vsak dan. Mi je bil pa izziv spoznati nov program za urejanje slik, ki ga je priporočila profesorica.

Kaj bi dodala/spremenila/izboljšala, če bi imela več časa: Če bi imela več časa, bi se bolj potrudila pri izdelavi vektorske grafike (več detajlov, prehodi, več globine).

Kateremu delu sem posvetila največ časa in zakaj: Največ časa sem posvetila izdelavi vektorske slike, saj česa podobnega še nikoli prej nisem ustvarjala. Na novo sme preizkušala možnosti, ki jih program ponuja in se spopadala z ovirami, kot npr. kako narediti tisto in ono.

Kako bi ocenila svoje delo, kaj mi je bilo najtežje realizirati: Menim, da sem ta projekt kar dobro speljala. Seveda se vedno da še kaj popraviti, ampak za to je potreben čas pa tudi izkušnje, ki jih pridobiš z leti ustvarjanja. Najtežje mi je bilo ustvariti vektorsko sliko, saj se s čim podobnim prej še nikoli nisem srečala.

Kje in kako bom pridobljeno znanje lahko uporabila tekom študija in na poklicni poti: Pri študiju mi bo znanje zagotovo pomagala pri sestavljanju učne ure za prakso. Verjamem, da bi bila praksa na ta način bolj zanimiva. Tudi, ko bom sama enkrat učiteljica mi bo to znanje zagotovo prišlo prav. Pouk bi s tem naredila bolj zanimiv, pa tudi znanje bi bilo zagotovo boljše.

Kaj mi je bilo najbolj všeč in kaj najmanj: Najbolj sem uživala pri izdelovanju vektorske grafike, saj mi je bil to nek nov izziv. S tem sem pridobil tudi veliko novega znanja in svežih idej za nadaljnjo poklicno rast.

Kaj bi pri projektu spremenila, da bi ga izboljšala: Pri projektu ne bi ničesar bistveno spremenila. Bil je zanimivo zastavljen in imel uporaben namen.

(Skupno 305 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost