KREIRAM SPLET – 1. PROJEKTNA NALOGA

Živjo! Sem Neža in sem Bohinjka. Po zaključeni bohinjski osnovni šoli sem šolanje nadaljevala na gimnaziji v Radovljici, trenutno pa obiskujem Pedagoško fakulteto v Ljubljani. Od malega vem, da bom nekoč učiteljica, vedno pa sem govorila, da ne bi učila najmlajših. Ampak zarečenega kruha se največ poje in zato danes obiskujem smer razredni pouk in ni mi žal. Šolskih dni v vlogi učiteljice se že veselim, poleg tega pa bi rada imela tudi svojo družino in z njo prepotovala čimveč koščkov tega sveta.

Poleg študija uživam v preživljanju časa v naravi z družino in kužkom, rada tudi kaj preberem, poslušam dobre podcaste in kuham. Za prihodnost imam zadanih precej ciljev in upam, da mi jih uspe čimveč uresničiti.

Me by Neža Sušel is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

UPORABA IKT TEHNOLOGIJE

IKT tehnologijo sem začela uporabljati v prvih letih osnovne šole. Takrat predvsem v šolske namene, za pripravo različnih govornih nastopov in nalog, nekaj pa tudi že doma za osebno rabo. Do takrat sem se spoznala le s televizijo, kjer sem si ogledala kakšen film ali risanko. Zelo sem hvaležna, da sem odraščala v časih, ko otroci nismo bili že kot malčki zasvojeni s telefoni, tablicami in računalniki, kot to pogosto vidimo danes. Svoj prvi telefon sem dobila pri desetih letih, znamke Samsung in na njem je bila narisana Hello Kitty. Za več kot klicanje in pisanje sporočil ni bil uporaben in vesela sem, da je bilo temu tako. V prvi triadi so nam učitelji pokazali kakšen video ali spletno stran, ampak je bilo to zelo omejeno. Starejši kot smo bili, bolj smo tudi sami uporabljali IKT. Spomnim se, da smo bili vedno zelo veseli, če smo šli v računalnico, ker nam je to pomenilo popestritev pouka.

Precej zgodaj sem si ustvarila tudi e-pošto, prek katere sem komunicirala s prijatelji in družino, pa tudi z glasbeno šolo, ki sem jo obiskovala 6 let.

Po mojem spominu smo YouTube največkrat uporabili pri glasbi, kjer smo poslušali različna dela, pravtako pa smo ga uporabljali tudi pri pevskem zboru, ker nam je pomagal pri učenju različnih pesmi.

V 2. triadi smo iz plakatov prešli na PowerPoint predstavitve in tako sem se seznanila še s tem in z Microsoft Wordom. Ustvarjanje PowerPoint predstavitev mi je bilo vedno v užitek, ker sem rada ustvarjalna. Kmalu sem se spoznala še s Prezi programom, ki je predstavitve povzdignil na nov nivo. Predstavila mi ga je razredničarka v 4. razredu, ki jo je precej zanimala računalniška tehnologija in je to rada delila z nami.

V 5. razredu smo s pomočjo IKT tehnologije opravili tudi teoretični del izpita za kolo, kjer smo reševali naloge in na koncu rešili še izpitno nalogo.

Kasneje sem si ustvarila tudi profile na socilanih omrežjih – Facebook, Instagram, Snapchat in Pinterest. Včasih sem pogosto uporabljala Snapchat in Facebook, danes malo manj. Instagram uporabljam predvsem za komuniciranje s prijatelji, Pinterest pa za iskanje različnih idej, npr. kaj skuhati, kako kakšno stvar narediti sam itd. Predstavlja mi predvsem pripomoček za inspiriranje, ko sem brez idej in se mi zdi zelo uporabna in dokaj neškodljiva platforma. Včasih si želim, da bi izbrisala vsa socialna omrežja, ampak bi s tem verjetno izgubila stike z nekaterimi od prijateljev in si tega ne želim. Skoraj vsak dan pa uporabljam YouTube kjer poslušam glasbo ali gledam videoposnetke o kuhanju in drugih stvareh, ki me zanimajo. Glede tega se mi zdi YouTube res uporabna platforma, ker se lahko tam ogromno naučimo in to brezplačno. V zadnjem času pa sem veliko začela uporabljati tudi Canvo, kjer delam predvsem kolaže iz slik, ki mi veliko pomenijo. Si pa omejim čas, ki ga na teh omrežjih preživim, ker nočem, da bi imeli nadzor nad mojim časom in življenjem.

V srednji šoli sem se seznanila tudi z Microsoft Teams in Zoom-om, ki sta bila v času koronavirusa nepogrešljiva za nadaljevanje s šolanjem in uporabljam jih še zdaj, sicer manj, ampak vseeno.

Brez IKT tehnologije si študija in življenja ne predstavljam, ker s pomočjo tega lahko širim svoje znanje in spreminjam svoje življenje na boljše. Se pa vedno opominjam, da ne sme biti center mojega življenja, zato iščem hobije in informacije tudi izven IKT tehnologije.

IKT TEHNOLOGIJA V MOJEM BODOČEM POKLICU

IKT tehnologija je v današnjem času zelo pomembna na vseh področjih. Brez tega si ne predstavljam svojega bodočega poklica. Uporabljala jo bom za poučevanje s pomočjo različnih digitalnih predstavitev, pravtako bom verjetno veliko uporabljala tudi YouTube, ker se mi zdi, da s pomočjo videoposnetkov lahko predstavimo kakšne stvari, ki so otrokom težko predstavljive.

V zadnjem času so se že v prvi triadi začele uporabljati tudi spletne učilnice, ki jih uporabljajo tako učitelji kot tudi otroci in njihovi starši. Tudi redovalnice so že nekaj časa digitalne, večino komunikacije s starši in drugimi delavci šole poteka prek različnih omrežij, kot so e-pošta, eAsistent, LoPolis in drugi. Vsekakor je IKT tehnologija v šolstvu nepogrešljiva.

Čeprav tudi ima tudi splet in vsa računalniška tehnologija svoj ogljični odtis v naravi, so še vedno dobra alternativa porabljanju velikih količin papirja in drugih materialov za vsako obvestilo, vabilo, opravičilo itd.

Kljub uporabnosti IKT tehnologij pa se bom kot učiteljica še vedno posluževala tudi kakšnih plakatov in drugih »nedigitalnih« oblik poučevanja. Zdi se mi, da je to še bolj pomembno ravno zaradi tega, ker bom poučevala mlajše otroke, ki so z tehnologijo že tako ali tako povsod obkroženi, eni bolj, drugi manj. Hočem jih naučiti tudi kako poiskati informacije v knjigah, revijah in drugih fizičnih virih, kako ročno izdelati plakat in na roko napisati govorni nastop in druge stvari, ki ne zahtevajo uporabe IKT tehnologije. Poskusila bom poiskati dobro razmerje med uporabo in ne uporabo tehnologije, brez, da bi bili otroci zaradi tega kakorkoli prikrajšani.

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

S pisanjem projektne naloge sem predvsem razčistila svoje misli in mnenje o uporabi IKT v mojem bodočem poklicu. Spoznala sem tudi, kako pogosto in dolgo že uporabljam to tehnologijo v svojem življenju in kako močno sem na nekaterih področjih odvisna od nje, predvsem pri študiju.

Tudi če bi imela več časa, ne vem, če bi še kaj dodala oziroma spremenila, ker sem v nalogo vključila res vse, kar sem se spomnila in kar se mi je utrnilo, zato sem z nalogo zelo zadovoljna. Največ časa sem namenila pisanju dela o uporabi IKT, kar je zahtevalo tudi veliko brskanja po spominu in mi je vzelo precej časa. Najpombnejši pa se mi zdi del o uporabi IKT v bodočem poklicu, ker bo to imelo pomembno vlogo v moji prihodnosti in se mi zdi prav, da o tem že zdaj razmišljam.

Svoje delo ocenjujem zelo dobro, ker sem nalogi posvetila veliko časa in sem ze po mojem mnenju precej razpisala, kar seveda terja veliko časa.

Pridobljeno znanje bom pri študiju uporabila predvsem pri pisanju raznih seminarskih nalog in drugih obveznosti, pri dodatnem učenju s pomočjo e-učbenikov, videoposnetkov in drugih člankov. Na poklicni poti pa predvsem za pomoč pri poučevanju in za komuniciranje s starši in drugimi delavci šole.

Pri projektu mi je bilo najljubše razmišljanje o uporabi IKT v bodočem poklicu, ker sem se vživela v vlogo učitelja in si skušala predstavljati, kje vse bi lahko uporabila tehnologijo, da bi bilo moje delo kvalitetnejše.

Pri projektu ne bi spremenila ničesar, ker se mi je tema tekom pisanja zdela zanimiva, čeprav mi na prvi vtis ni bila ravno najljubša.

Deli
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestBuffer this page
(Skupno 22 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Dostopnost