KREIRAM SPLET – 1. projektna naloga

uporaba IKT tehnologije

Danes si življene brez IKT tehnologije težko predstavljam, saj smo z njo vsi obkroženi praktično vsak dan. Tudi sama sem v stiku z IKT tehnologijo dnevno.  

Ogromno časa preživim na računalniku. V večini ga uporabljam za šolske namene in tudi za prosti čas ter zabavo. Za šolske namene največkrat uporabljam programe Word in Powerpoint, kjer ustvarjam različne seminarske naloge in predstavitve, in pa spletišče google kjer dostopam do različnih informacij. Poleg tega pa preko računalnika dostopam tudi do spletnih učilnic, kamor učitelji redno objavljajo učno gradivo, naloge itd. Se pravi, da brez tehnologije, v današnjem času sploh ne bi morala shajati s šolo.

Poleg računalnika veliko časa preživim tudi na telefonu. Uporabljam ga predvsem za slikanje, beleženje pomembnih informacij (beležka), največkrat pa za komuniciranje z ljudmi. Za komunikacijo uporabljam aplikacije kot so messenger, snapchat in instagram.

V preteklih dveh letih, ko je posvetu krožila pandemija, smo bili vsi, ki obiskujemo kakršne koli šole,  še veliko bolj izpostavljeni IKT tehnologiji saj se je celoten pouk odvijal preko video konferenc. V mojem primeru smo na šoli uporabljali le aplikacijo zoom, nekateri pa so uporabljali Microsoft Teams-e.

Na tem mestu, za računalnikom, sem preživela večino svojega časa v času šolanja na daljavo 🙂

šola na daljavo by larana is licensed under CC BY-NC 4.0

Pomen IKT za bodoče učitelje

 Kot sem že napisala, se ljudje z IKT tehnologijo srečavamo vsak dan. Vedno bolj pogosto se jo uporablja tudi v šoli in to tako učitelji kot tudi učenci. Zdi se mi pomembno, da kot učitelji znamo dobro uporabljati tehnologijo, ki nas obkroža, saj si z njo lahko ogromno pomagamo pri načrtovanju, izvedbi same učne ure, osenjevanju itd.

Ker pa je tehnologija danes tako obširna je zelo pomembno tudi to, da začnemo svoje učence že čim hitreje navajati nanjo, da se bodo kasneje v  svetu lažje znašli. Večkrat jih lahko peljemo v računalnico, kjer jim predstavimo različne programe (word, Power point, Excell…) ali pa, kako brskati različne, preverljive podatke na spletu. Pri tem je zelo pomembno, da jih že od samega začetka poskušamo navajati na varno uporabo interneta in jih s tem zaščitimo pred morebitnimi krajami identitete ali drugačnih zapletov.

Mislim, da lahko učitelj s pomočjo video posnetkov, slik, zvočnih posnetkov…veliko pripomore h kakovosti svojih učnih ur, saj učencem na tak način približa snov. Učenci lahko na tak način na konkretnih primerih vidijo, kar so se prej naučili.

refleksija in samovrednotenje

Skozi projekt sem se naučila objaviti članek, objaviti sliko ter ji pripisat licenco in pa ustvariti povezavo (link) do spletne strani. Skozi samo vsebino, obravnavano pri projektu, pa sem se začela vedno bolj zavedati, kako smo ljudje odvisni od tehnologije in si življenja brez nje danes ne moremo predstavljati.

Če bi imela več časa, bi svoje misli poglobila in podala še več primerov, kje in kako učitelji danes in bodo tudi v prihodnje uporabljali IKT tehnologijo pri svojem delu. Izboljšala bi še kvaliteto slike in jo preuredila v kakšnem programu.

Pri izdelovanju projekta sem največ časa porabila za izdelovanje povezav do spletnih strani, saj sem to delala prvič, pri pisanju članka in kreiranju licence za sliko pa nisem imela težav, saj sem to počela že večkrat.

Pri sami vsebini sem največ časa posvetila prvemu delu, kjer sem razmišljala, kje, zakaj in kako vse uporabljam IKT tehnologijo. Šele skozi pisanje sem se dodobra zavedala, da šolanje brez IKT tehnologije danes sploh ne bi bilo mogoče.

Vse kar sem se naučila skozi ta projekt bom uporabila pri svojem lastnem delu. Poskušala se bom na dnevni ravni zavedati pomena IKT tehnologije, kako bi lahko olajšala delo meni ali v prihodnje svojim učencem in kako bi delo lahko z njo obogatila in izboljšala.

Pri projektu mi je bilo všeč to, da sem naučila nekaj novega in veliko razmišljala o pomenu IKT tehnologije v mojem bodočem poklicu. Vem, da mi bo to znanje zelo koristilo.

Mislim, da sem nalogo opravila korektno, saj sem sledila navodilom in jih tudi upoštevala.

Avtor: Lara Nagode

Mentorica: asist. dr. Alenka Žerovnik

Nosilka predmeta: doc. dr. Irena Nančovska Šerbec

Predmet: informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Razredni pouk, 1. letnik

Datum: 29. 4. 2022

(Skupno 14 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost