Interaktivna multimedijska predstavitev

  • Avtor: Neli Bedene
  • Mentorica: asis. dr. Alenka Žerovnik
  • Študijska smer, predmet in letnik študija: Razredni pouk, IKT, 1. letnik
  • Pripadnost univerzi in članici: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
  • Datum nastanka: 22. 6. 2022

Licenca: Spletni bonton_predstavitev © 2022 by Nelka is licensed under CC BY 4.0

Opis predstavitve, cilji in namen:

Namen interaktivne predstavitve o bontonu na spletu je seznaniti otroke kako naj se obnašajo na spletu, kaj je sprejemljivo in kaj nezaželjeno. Splet ima vedno več uporabnikov, ki vsakodnevno objavljajo svoje mnenje, vtise in občutke. Ker to izražanje poteka preko računalnika se lahko večkrat zgodi, da nismo pozorni na svoje besede in dejanja. Pozabimo, da to kar objavimo, lahko uporabnika na drugi strani zaslona prizadane. Vse mlajši otroci vstopajo v virtualni svet, ki jim še bolj odpira njihov resnični svet. S tem pridobijo možnost širjenja svojega mišljenja tudi anonimno. Prepogosto se zgodi, da to možnost izkoriščajo za neprimerno obnašanje. Nujno je, da jim predstavimo zakaj je pomembno, da smo tako na spletu kot v resničnem življenju spoštljivi in prijazni drug do drugega. To je edini način, da ohranimo splet varen in dobrodošel za vsakogar brez strahu, da bi prišlo do zlorab. Moj cilj s to multimedijsko predstavitvijo je izpostaviti ključne informacije o spletnem bontonu, prikazati nekaj neprimernih oblik vedenja kot tudi sprejemljive oblike deljenja informacij in pogovora. Ciljna publika so osnovnošolski otroci, saj sem mnenja, da se o tej temi v izobraževalnih ustanovah ne govori dovolj pogosto. Razno nasilje, ustrahovanje, žaljenje ter podobno, katerega so lahko deležni otroci na spletu ter socialnih omrežjih, je možno preprečiti le s pogovorom in informiranjem. V šolah je vedno več ozaveščanja o teh temah, vendar ne dovolj. Z namenom, da bi mlajši otroci čim bolje razumeli namen predstavitve, je ta enostavna.

Na prvi drsnici sem za uvod želela na kratko predstaviti kaj spletni bonton sploh pomeni, ker ima vsak posameznik malo drugačno predstavo o tej temi. Na drugi drsnici ima mesto naloga, kjer ima uporabnik možnost označiti ali je poved pravilna ali napačna. Namen te naloge je preveriti predznanje o sami temi. Sledi ji drsnica z vsebino. Na njej so navedeni podatko o stvareh, ki jih lahko počnemo na spletu in tistih, ki niso dobrodošle. Po mojem mnenju do neprimernega obnašanja prihaja ravno na socialnih omrežjih, v zasebnih pogovorih. S fotografijo, kjer je predstavljen izmišljen pogovor med dvema posameznikoma, sem želela predstaviti kako izgleda žaljiv pogovor. Na naslednji drsnici pa je primer pogovora, ki spodbuja in ohranja dobre medsebojne odnose in varni splet. Sledi še nekaj misli za zaključek in uporabni viri za dodatno raziskovanje o bontonu na spletu.

Spletni bonton_predstavitev © 2022 by Nelka is licensed under CC BY 4.0

Viri:

OŠ Miklavž. (2019). Spletni bonton.

http://osmiklavz.splet.arnes.si/files/2019/08/Bonton_varnost_na_spletu_4.-5.razred.pdf

Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani. (b. d.). Spletni in mobilni bonton oz. etika https://safe.si/nasveti/obnasanje-na-spletu/spletni-in-mobilni-bonton

Sliko sem uredila na programu http://x.photoscape.org/

Zvočni posnetek sem uredila s programom Audacity

REFLEKSIJA DELA IN SAMOVREDNOTENJE

Prvič sem ustvarjala s h5p, zato je bil to zame izziv. Potrebovala sem nekaj časa, da sem se spoznala z vsemi orodij in možnostmi. Pomagala sem si s programom https://www.canva.com/ , ker so mi zelo všeč vse ponujene možnosti oblikovanja. Naučila sem se uporabljati h5p program in upravljanje z orodji, ki so bili ponujeni. Največ težav sem imela pri oblikovanju interaktivnih nalog in določanju njihove težavnosti. Prioriteta mi je bila, da naloge niso prezahtevne in zanimive. V primeru, da je nalog in vprašanj preveč, se uporabnik lahko za temo hitreje preneha zanimati, to pa ni bil moj cilj. Mlajšim generacijam sem želela to temo približati na način, ki jih ne bi spominjal na izobraževanje in šolsko ustanovo. Ker uporabljajo splet in socialna omrežja pretežno v prostem času se mi je zdelo bolje, da predstavitve ne asociirajo s šolskimi obveznostmi. Zelo sem bila presenečena nad številčnostjo in pestrostjo možnosti za oblikovanje nalog ter prikazovanju vsebine. To me je spodbudilo, da sem uporabila raznolike oblike predstavljanja vsebine in postavljanja vprašanj. Oblikovanje nalog in raziskovanje vse ponujenih možnosti za sestavljanje mi je bil najljubši del te naloge poleg raziskovanja o temi Spletni bonton. Zapletlo se mi je pri ustvarjanju zvočnega posnetka, saj nisem uspela odstraniti zvokov, ki jih oddaja moj računalnik. Kljub temu sem zvočno datoteko vključila, saj popestri predstavitev. V definiciji projekta bi spremenila to, da imamo na voljo tri teme iz katerih lahko izhajamo. Zdi se mi, da lahko to omeji kreativnost, ampak se strinjam, da morajo biti nekakšne usmeritev pri izbiri teme.

Prepričana sem, da bom kot učiteljica to možnost oblikovanja predstavitve pogosto uporabljala. Pridobivanje in preverjanje znanja s takšnimi in podobnimi predstavitvami otrokom vsebino približamo brez stresa, ki je povezan z reševanjem testov. Zaradi tega imajo boljše rezultate, temo in njeno vsebino pa si bolje zapomnijo. Že v času študija pa bom s tem popestrila svoje predstavitve in izdelke.

Predstavitev sem želela narediti čim bolj zanimivo in enostavno, ampak poučno in zanesljivo. Zdi se mi, da je tema Bonton na spletu aktualna za vse in ne samo za mlajše. Kljub temu so vprašanja v moji predstavitvi zelo preprosta in samoumevna. S tem sem hotela povdariti, da biti prijazen do drugih na spletu ni težko. Vključila sem animacijo, ki prikazuje pogovor med dvema posameznikoma. Ustvarjati GIF animacije mi je postalo zelo všeč, ker je enostavno in zelo uporabno. V svojem poklicu bom to možnost večkrat uporabljala, saj pritegne pozornost in otroci si vsebino animacije bolje zapomnijo.

Če bi predstavitev izdelovala ponovno, bi si zanjo vzela več časa, dodala bi več fotografij in vključila še video. Prav tako bi vključila še več informacij o spletnem bontonu in pripravila več interaktivnih nalog. Predstavitev bi morda ustvarila bolj praktično uporabno in ne toliko teoretično. Vključila bi še več vsakdanjih primerov, kjer spletni bonton ni upoštevan in bi bolj poudarila, kako se kot uporabnik s tem spopadati. S svojo predstavitvijo sem zadovoljna in se mi zdi ustrezna. Vsebuje vse potrebne elemente in se navezuje na eno od tem. Objava je ustrezna in vključuje licence ter vire, iz katerih sem črpala informacije.

(Skupno 21 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost