SLIKOVNO GRADIVO Z UPORABO RASTRSKE IN VEKTORSKE GRAFIKE

  1. FOTOGRAFIJA PRED OBDELAVO

Računalnik in spletni bonton by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

  1. FOTOGRAFIJA PO OBDELAVI

Računalnik in spletni bonton – EDIT by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

2. FOTOGRAFIJA PRED OBDELAVO

handshake by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

2. FOTOGRAFIJA PO OBDELAVI

Handshake – EDIT by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

_____________________________________________________

VEKTORSKA GRAFIKA

vektorska grafika by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

POSTOPEK IZDELAVE

zdelovanja projektne naloge sem se lotila z raziskovanjem izbrane teme in razmišljanjem, kako bi jo lahko uprizorila na platnu z vektorsko grafiko in kako s fotografijo. 

Prvo sem se lotila izdelovanja vektorske grafike. Odločila sem se za izdelavo dveh glav – ena izmed njiju govori na internetu sprejemljive in spoštljive besede, druga pa obratno. Grafika prikazuje, da na moramo biti na spletu spoštljivi in vljudni. 

Vektorsko grafiko sem začela ustvarjati s praznim platnom na programu InkScape, katerega prvotne dimenzije sem spremenila, da so mi bolj ustrezale.

inkscape ss 1 by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

S pomočjo IncScape-ovih pripomočkov sem na začetku ustvarila dva kroga, ki bosta predstavljala obraza. Na njiju sem dodala črne oči, katerim sem dodala večjo dimenzijo in odsev svetlobe z oblikami različnih odtenkov rjave barve. Obrazoma sem dodala še druge poteze, kot sta nos in usta.

inkscape ss 2 by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Za tem sem obrazoma dodala oblačke, ki nakazujejo, da govorita in jim dodala še ustrezno besedilo. Da bi sporočilo vektorske grafike naredila bolj jasno, sem dodala še dodatno pojasnilo v obliki besedila pod ustvarjeni glavi. S tem sem vektorsko grafiko zaključila. 

Vse dele obraza in vse nove poteze sem ustvarjala v novi plasti, da sem imela več nadzora nad samo grafiko ter postavitev le-te. 

inkscape ss 3 by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Izdelavo rastrske grafike pa sem se lotila tako, da sem prvo zajela več fotografij iz katerih sem izbrala dve, ki sta se mi zdeli najbolj ustrezni. 

Fotografiji sem eno po eno dala v aplikacijo PhotoScape X, kjer sem začela z njuno obdelavo. Za izbrano fotografijo, sem se prvo lotila obrezovanja slike, tako da sem se znebila neželenih elementov, ki sem jih zajela in spremenila dimenzije fotografije. 

Photoscape X ss 1 by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Zatem sem obdelala barvo fotografije, kjer sem spremenila temnost in svetlost senc ter svetlih delov fotografije, saturacijo in podobno.

Photoscape X ss 2 by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ko sem bila s tem zadovoljna, sem se lotila dodajanja okvirja ter na koncu še napisa, ki je fotografijo dodatno popestril in jo razložil. 

Photoscape X ss 3 by Lara is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

_____________________________________

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

V tem projektu sem se naučila izdelovati vektorsko grafiko, saj se je prej zaradi predsodkov glede težavnosti nisem lotila. Videla sem, da je lahko vektorska grafika prav tako zabavna kot je rastrska grafika (s katero sem se spoznala že predhodno). 

Če bi imela več časa, bi verjetno še bolj dodelala svojo vektorsko grafiko, prav tako pa bi morda malo drugače zasnovala fotografiji, ki sem ju zajela. Imela sem nekaj težav najti ideje, kako bi lahko izbrano temo upodobila skozi fotografijo, kar bi verjetno lahko bolje naredila, če bi imela na voljo še nekaj časa. 

Največ časa sem tokrat namenila izdelavi vektorske grafike, saj mi aplikacija in sam potek ustvarjanja še ni bil tako znan. Preden sem začela z izdelavo končnega projekta, sem v prostem času raziskovala različne bližnjice in druge prednosti aplikacije, da sem se z njo bolje seznanila.

Svoj izdelek bi ocenila srednje dobro, saj se mi zdi da bi lahko vektorsko grafiko naredila bolje, z več podrobnosti, vendar sem z vsemi izdelki vseeno zadovoljna, saj so mi dali možnost spoznati nov medij in so mi dali možnost vaje. 

Svoje, na novo pridobljeno in izboljšano, znanje bom lahko uporabila kjerkoli, saj v času medijev delimo veliko fotografij, ki so velikokrat kvalitetnejše, če so obdelane. Veliko svojih fotografij in vektorskih grafik bom prav tako lahko uporabila v različnih predstavitvah pri pouku, ki bodo pouk popestrile in ga naredile otrokom bolj privlačnega. 

Pri projektu mi je bilo najbolj všeč, da sem lahko vadila spretnosti, v katerih mi še ni tako prijetno in jih še ne obvladam. Sama zelo rada obdelujem fotografije, zato mi je bilo izdelovanje rastrske grafike zelo zabavno in tudi poučno. Najmanj me je pri vaji pritegnilo iskanje idej za izdelavo samega projekta in učenje uporabljanja aplikacije InkScape, s katero mi je še vedno dokaj težko ustvarjati zaradi nepoznanosti (četudi sem se z njo bolje spoznala skozi ta projekt). 

Pri projektu sicer ne bi spremenila ničesar, malo pa me je zmotilo zajemanje posnetkov zaslona, saj sem na to kar nekajkrat pozabila, ko sem se za projekt “zagrela”. Sicer se mi je projekt zdel zelo zanimiv in poučen.

IME IN PRIIMEK AVTORJA: Lara Dekleva

IME IN PRIIMEK MENTORJA: asist. dr. Alenka Žerovnik, doc. dr. Irena Nančovska Šerbec

ŠTUDIJSKA SMER, PREDMET IN LETNIK ŠTUDIJA: Razredni pouk, IKT v izobraževanju, 1. letnik

PRIPADNOST UNIVERZI IN ČLANICI: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani

DATUM NASTANKA: 12. 8. 2022

TEMA: Spletni bonton

(Skupno 26 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost