3. INTERAKTIVNA MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV
Opis vsebine predstavitve, namen in cilji
V sklopu te projektne naloge sem pripravila predstavitev, ki zajema pet preprostih nasvetov, kako poskrbeti za svojo varnost na spletu. Ciljna publika so osnovnošolski učenci, ki šele vstopajo v svet interneta in še niso seznanjeni z nevarnostmi, s katerimi se lahko srečajo na spletu. Predstavitev pa si lahko ogledajo tudi drugi posamezniki, ki jih zanimajo osnove spletne varnosti.
Namen predstavitve je uporabnike ozavestiti o pomenu varnega gesla in ustrezne programske zaščite računalnika, pa tudi o tem, da ne smemo zaupati neznancem in na spletu deliti svojih osebnih podatkov in fotografij. Pri vsakem nasvetu je nekaj teorije in smernic, uporabniki pa preko interaktivnih nalog do nekaterih ugotovitev pridejo sami. Druge interaktivne naloge služijo preverjanju praktičnega znanja, kot npr. ugotavljanje, katera gesla so močna in katera šibka.
Predstavitev
Varnost na spletu © 2022 by Zmajček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Viri:
Safe.si. (b. d.) Otroci Safe.si. https://otroci.safe.si/#
Portal OSV. (b. d.). Varnost in obnašanje na spletu. https://www.portalosv.si/digitalna-pismenost/varnost-in-obnasanje-na-spletu/
Uporabljena orodja, aplikacije in programi:
- h5p – izdelava interaktivne multimedijske predstavitve
- Audacity – obdelava zvočnega posnetka
- Canva – izdelava animacije
- PhotoScape X – obdelava fotografij
- Pixabay – vir vektorskih slik
Refleksija in samovrednotenje
V tem projektu sem se naučila izdelave interaktivne predstavitve v h5p; urejanje besedila, dodajanje multimedijskih elementov, ustvarjanje interaktivnih nalog idr. Če bi imela več časa, bi dodala še kakšno interaktivno nalogo, saj menim, da pripomorejo k privlačnosti predstavitve, poleg tega pa si uporabnik z njihovo pomočjo več zapomni in znanje, ki ga je pridobil v predstavitivi, še praktično preizkusi. Največ časa sem posvetila izdelavi interaktivnih nalog, saj mi je veliko časa vzel razmislek o namenu in tipu naloge glede na namen, poleg tega pa sem se sproti še učila. Eno nalogo sem celo štirikrat popravila, preden sem ugotovila, kaj sem naredila narobe.
Menim, da sem delo dobro opravila, saj predstavitev zajema zadostno količino informacij o varni rabi spleta glede na ciljno publiko. Predstavitev se mi zdi smiselno oblikovana, dodanih je tudi veliko multimedijskih elementov. Sledila sem navodilom in v interaktivno predstavitev vključila vse elemente, ki jih naloga zahteva.
Pridobljeno znanje o ustvarjanju interaktivne multimedijske predstavite bom zagotovo uporabila pri kakšni predstavitvi v času študija in pri pouku, saj ponuja množico privlačnih možnosti, ki naredijo predstavitev bolj zanimivo.
Pri projektu mi je bilo najljubše ustvarjanje interaktivnih nalog, saj sem lahko uporabila svojo domišljijo in mislila predvsem na to, kakšne naloge bi jaz kot učenka z veseljem reševala. Poleg tega pa sem se želela naučiti izdelave interaktivnih nalog, saj menim, da mi bo to znanje v prihodnosti zelo koristilo.
Najmanj mi je bilo všeč urejanje besedila, saj sem navajena na urejanje v PowerPointu, kjer je veliko več možnosti (barva, velikost, pisava …).
V definiciji naloge ne bi spremenila ničesar.
Avtorica: Zmajček
Mentorici: as. dr. Alenka Žerovnik, doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
Študijska smer: Oddelek za razredni pouk
Predmet: Informacijsko-komunikacijske tehnologije
Letnik študija: 2. letnik
Pripadnost univerzi in članici: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Datum nastanka: 17. 8. 2022
Licenca: 3. INTERAKTIVNA MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV © 2022 by Zmajček is licensed under CC BY-NC-ND 4.0