KREIRAM SPLET
Hej! Sem Ana Lončar, študentka razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Pred vpisom na izbrano fakulteto pa sem obiskovala športni oddelek na gimnaziji Šiška.
Že po izbrani srednji šoli se razbere, da sem zagreta športnica. Moj omiljeni šport je odbojka. Z njim se ukvarjam že 10 let. Poleg odbojke se rada ukvarjam tudi z drugimi športi, saj me ti sprostijo in moje misli popeljejo v svet brezskrbnosti.
Skozi srednješolska leta sem ugotavljala kaj me veseli, s čim se rada ukvarjam in katere dejavnosti me najbolj izpopolnijo. Prišla sem do ugotovitve, da je študij razrednega pouka nekaj v čemer vidim potencial za moje življenjsko poslanstvo.
V prostem času delam kot animator na otroških rojstnodnevnih zabavah ali pa jih razveseljujem v vlogi maskote. Otroško veselje in smeh me osrečujeta, zato neizmerno rada opravljam to delo.
Poleg naštetega sem precej spontan človek, ki obožuje pustolovščine. Pustolovščine kot so kampiranje, osvajanje vrhov hribov, plavanje v jezerih in morju pa niso popolne brez prave, dobre družbe. Družina in prijatelji mi pomenijo res ogromno.
Gorska pustolovščina by AL is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
UPORABA IKT TEHNOLOGIJE
Z IKT tehnologijo sem se prvič bolj podrobno srečala v osnovni šoli. Nekaj podatkov o njej smo prejeli pri urah računalništva, tehnike in tehnologije, v večini pa smo se morali tehnologiji približati kar sami. Pri sami uporabi IKT tehnologije so mi pomagali starši, starejše sestrične, bratranci, večino informacij pa sem morala poiskati sama. Ob prihodu v srednjo šolo smo se s sošolci in sošolkami seznanili s predmetom informatika, kateri je poglobil naše znanje o računalništvu.
IKT tehnologijo uporabljam predvsem za izobraževalne, šolske namene. Večina projektnih, seminarskih nalog, predstavitev znotraj šolskega programa je od nas zahtevalo izdelavo PowerPoint predstavitev, Wordovih dokumentov, Excel tabel, itd. V največji meri sem IKT tehnologijo uporabljala v času Korona virusa. Celotno šolstvo je potekalo na daljavo, bili smo primorani vsakodnevno uporabljati računalnike in s tem tudi IKT tehnologijo.
Seveda tovrstno tehnologijo uporabljam tudi v prostem času. Kot večina mojih vrstnikov, veliko svojega prostega časa preživim na socialnih omrežjih. Ta mi omogočajo, da ohranim stike s prijatelji v drugih državah, oddaljenih mestih. Prav tako so zelo priročen ter hiter vir informacij. Uporabljam tudi programe za urejanje slik.
POMEN IKT TEHNOLOGIJE V ŠOLSTVU
Uporaba IKT tehnologije se s časom povečuje. To najlažje vidimo s primerjavo osnovnošolskih dni naših staršev, nas ter otrok katerih smo imeli na praksi. V času Korona virusa so bili vsi učitelji primorani uporabe tovrstne tehnologije. V tem času smo lahko sami videli kako pomembna je IKT tehnologija v šolstvu in kako pomembna je izobrazba o samem računalništvu. Omogoča nam dinamično poučevanje hkrati pa nam nudi veliko pripomočkov za lažje, produktivnejše poučevanje otrok. Predajanje snovi je lahko bolj interaktivno, kakovostno, razumljivejše,… Omogoča nam izdelavo učnih listov, miselnih vzorcev, slik, predstavitev, plakatov, itd. Učenci si z različnimi metodami poučevanja snov lažje zapomnijo tako da je pomembno, da v njihovo izobraževanje vključimo tudi IKT tehnologijo. Kot bodoči učitelji se moramo zavedati, da bo uporaba socialnih omrežij, raznih programov, računalnikov vedno večja, zato moramo naše učence ozavestiti tudi o nevarnostih, ki jih uporaba te vrste tehnologije lahko prinaša. Moramo jih poučiti o varni uporabi spleta, spletnem bontonu.
Ko bo prišel čas, ko se bom s poučevanjem srečala sama bom vanj definitivno vključila IKT tehnologijo. Menim namreč, da bom tako poskrbela, da bo moje poučevanje dinamično, bolj kakovostno in razumljivejše. V svojo razlago bi vključila PowerPoint predstavitve, razne videe, slike, plakate, miselne vzorce, glasbo itd. V letošnjem šolskem letu sem spoznala kar nekaj aplikacij (Kahoot, PhotoScape X, Canva, Mentimeter,…), katere bom uporabljala tudi pri svojih učnih urah. Menim, da bi tako spodbudila učence k uporabi IKT tehnologije in jih na zabaven način poučevala o raznih temah.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Po predavanjih, seminarjih in vajah sem ugotovila, da o IKT tehnologiji ne vem veliko. Naloge, ki smo jih dobili v okviru vaj so mi vzele kar precej časa predvsem zaradi pomanjkanja znanja. Menim, da je pomembno, da imamo v okviru študijskega programa tudi ta predmet, saj se bomo s tovrstno tehnologijo srečevali celo življenje. Sam predmet me je navdušil predvsem zato, ker smo pri njem obravnavali osnove, katere smo lahko doma nadgradili če smo sami želeli. Zavedam se, da bom morala še kar nekaj časa posvetiti IKT tehnologiji, da bom lahko svoje znanje predajala naprej v mojem bodočem poklicu. Med samo nalogo mi je največ časa vzelo pisanje licence, saj sem morala znanje le tega malce osvežiti s pomočjo videa.
Menim, da bi pri svoji projektni nalogi lahko izboljšala pisanje svojega mnenja, predvsem pri uporabi IKT tehnologije pri svojem bodočem poklicu. Lahko bi navedla veliko več tehnik in razlogov zakaj so te dobre za sedanje in bodoče poučevanje. Sama naloga me je spodbudila, da sem obnovila znanje pisanja licenc za slike in pa se poglobila katera slika bi bila primerna za določen odstavek, del besedila znotraj moje projektne naloge. Med seminarji me je navdušilo, presenetilo, ko smo se pogovarjali, da so slike objavljene na spletu pravzaprav lahko zaščitene in da se moramo pred uporabo le teh pozanimati, katere lahko uporabimo in katere žal ne moramo. Tega namreč do letošnjega leta nisem vedela.
S svojo projektno nalogo sem zadovoljna. Menim, da sem upoštevala kriterije ocenjevanja in se poglobila v pisanje svojih mnenj, katera so bila navedena v skladu z dano nalogo. V nalogo sem vključila kako bi IKT tehnologijo uporabljala v šolstvu, kdaj uporabljamo IKT tehnologijo, začela pa sem s predstavitvijo sebe, kamor sem priložila še lastno sliko, ki je primerna za tisti del besedila. Pri sami projektni nalogi ne bi spremenila ničesar, saj sem z njo obnovila svoja pridobljena znanja o IKT tehnologiji in ta poglobila.
IME IN PRIIMEK AVTORJA: Ana Lončar
IME IN PRIIMEK MENTORJEV: asist. Alenka Žerovnik, doc. dr. Irena Nančovska Šerbec
ŠTUDIJSKA SMER, PREDMET IN LETNIK ŠTUDIJA: Razredni pouk, IKT, 1. letnik
PRIPADNOST UNIVERZI IN ČLANICI: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
DATUM NASTANKA: 22.7.2022
LICENCA:
Kreiram splet by AL is licensed under CC BY-NC-SA 4.0