Preizkusi se – varnost na spletu
Spodaj so interaktivne naloge, s katerimi se lahko preizkusiš in preveriš na temo varnost na spletu. Te sem ustvaril s pomočjo različnih orodij.
1. interaktivna naloga: KRIŽANKA (poznavanje izrazov, povezanih z varnostjo na spletu)
Križanka by gepard10 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
2. interaktivna naloga: ZAPOLNI PRAZNA MESTA (varnost na spletu in računalniku)
Nalogo lahko najdete na tej povezavi.
Zapolni prazna mesta by gepard10 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
3. interaktivna naloga: KVIZ (kako ostati varen na spletu)
Do kviza lahko dostopate preko te povezave.
Kviz by gepard10 is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Prednosti in slabosti uporabljenih orodij
Pri ustvarjanju teh nalog sem uporabil različna orodja, in sicer:
- Crosswordlabs za izdelavo križanke,
- Educaplay za izdelavo naloge zapolni prazna mesta in
- Formative za izdelavo kviza.
Pri vsaki od teh orodij sem našel predvsem prednosti. Ena izmed možnosti, da nisem našel veliko negativnih lastnosti, je morda ta, da sem vse naštete aplikacije uporabljal prvič za izdelavo interaktivnih nalog. Negativna lastnost bi bila, da vsa orodja niso bila v slovenskem jeziku, kar zna biti to za otroka, če bi sam izdeloval podobno nalogo, in če nima zadostnega znanja angleškega jezika, težava. Educaplay se mi zdi zanimivo orodje; v njem lahko ustvarimo veliko različnih interaktivnih nalog, aplikacija pa je tudi v slovenščini. Odlično se mi zdi, da vse naloge dajajo povratne informacije oz. te že sproti obveščajo, kaj si rešil narobe. Križanka je dobra naloga za preverjanje že pridobljenega znanja, pomagajo nam lahko črke, katerih besede smo že predhodno rešili. Naloga zapolni prazna mesta je prav tako dober način za utemeljevanje znanja, zraven se pa lahko naučimo še kaj dodatnih stvari, saj besede vstavljamo v že pripravljeno besedilo. Formative se mi zdi dobro orodje, ponuja veliko dobrih možnosti za izdelavo kviza. Vanj lahko vstavljamo tako slike, videje, zvočne datoteke kot tudi druge interaktivne naloge (povezovanje, vstavljanje besed ipd.).
Refleksija dela in samovrednotenje
- Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu?
Naučil sem se predvsem sestavljanja različnih in raznovrstnih interaktivnih nalog, ki lahko pomagajo pri tem, da se otroka nekaj novega nauči ali pa le da utrjuje svoje že pridobljeno znanje.
- Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a …
Če bi imel več časa, bi verjetno naredil zahtevnejše in bolj raznolike naloge. Predvsem orodje Educaplay bi lahko bolj izkoristil, saj ponuja res velik nabor izdelave nalog.
- Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?
Rekel bi, da sem za vsako izdelano nalogo porabil približno enako časa; sicer bi pa rekel, da mi je največ časa vzelo iskanje informacij, ki sem jih uporabil pri izdelavi interaktivnih nalog. Te sem našel predvsem na slovenski spletni strani safe.si.
- Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
Menim, da sem svoje delo dobro opravil, saj sem ustvaril tri raznolike naloge.
- Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
Pri tem projektu sem spoznal nove spletne strani za izdelavo nalog. Tekom študija jih bom lahko uporabil ob predstavitvi za utrjevanje znanja ali pa v šoli za učenje ali prav tako utrjevanje.
- Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj?
Najljubše mi je bilo sestavljati naloge. Izziv je bil, da bodo zanimive (predvsem za otroke), manj zanimivo mi je bilo iskati informacije po spletu.
- Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?
Pri projektu ne bi spremenil ničesar. Menim, da je dobro pripravljen.