Družabna omrežja
Živimo v svetu, kjer informacijsko-komunikacijska tehnologija iz dneva v dan prinaša tehnološke novosti. Družabna omrežja, kot so na primer Facebook, Instagram, Messenger, TikTok in še mnoga druga, uporablja vedno več ljudi. Zaradi tolikšne uporabe le teh, sem se odločila, da izdelam interaktivni video, v katerem sem navedla nekaj nasvetov za njihovo varnejšo uporabo. Eden iz med nasvetov je, da svoj profil zapremo za javnost. S tem dosežemo, da lahko naše objave vidijo le osebe, ki smo jih sprejeli za prijatelje. Odsvetovano je objavljanje razgaljenih fotografij, telefonske številke in deljenje lokacije. Za več nasvetov si lahko ogledate spodnji videoposnetek.
Videoposnetek je namenjen vsem starostnim skupinam, saj se s spletnimi omrežji srečujejo tako tisti v nižjih razredih osnovne šole kot gospe in gospodje v pokoju. Na splošno pa bom pridobljeno znanje uporabila bolj na svoji poklicni poti, torej bodo moja ciljna skupina učenci od prvega do petega razreda.
Postopek izdelave interaktivnega videa
Najprej sem si v Wordovem dokumentu izpisala vsebino projektne naloge. Podatke sem dobila na spletni strani Save.si. Nato sem v Canvi izdelala predstavitev. Sledilo je snemanje zvoka s snemalnikom Vocaroo, kjer sem postopoma posnela dele videa. Zatem sem posnetkom zvoka odstranila šume v Audacity. Te sem v programu Shotcut združila s slikovno predstavitvijo. Ko je bil video urejen, sem ga objavila na spletišču Arnes video. Za konec sem ustvarila interaktivne naloge z vtičnikom h5p Interactive video. S tem sem zaključila izdelavo videa.
Družabna omrežja by Dragi is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Refleksija in samovrednotenje
V tem projektu sem se seznanila s snemalnikom Vocaroo, programom Audacity za odstranjevanje šumov ter programom Shotcutom, kjer sem združila video in zvočno datoteko in na samem koncu končni izdelek tudi izvozila. Prvič sem tudi objavila video v spletišču Arnes Video. Na novo sem se naučila ustvarjati interaktivne naloge z vtičnikom h5p Interactive video.
Če bi imela več časa, bi zgoraj navedene programe še podrobneje preučila, katere vse funkcije ponujajo. Dodala bi še kakšno glasbeno podlago in morda se še bolj skoncentrirala na odstranitev šumov.
Največ časa sem posvetila izdelavi predstavitve v Canvi, saj sem želela da so drsnice čim lepše; izbor slik, animacije besedila je kar dolgotrajen proces. Imela sem tudi nekoliko težav s Shotcutom, saj mi ga enostavno ni želelo naložiti.
Mislim, da sem svojo delo v redu opravila. S takšnim projektom še nisem imela opravka, zato se zavedam, da je prostora za izboljšave še dosti. Ne glede na vse, sem s svojim izdelkom zadovoljna.
Tekom študija bom pridobljeno znanje uporabila pri izdelavi kakšnega drugega projekta. Na svoji poklicni poti bom znanje lahko uporabila za izdelavo učnih gradiv za učence, da si bodo doma lahko ponovno pogledali videe za kompleksnejše učne vsebine. Prav tako bom interaktivni videoposnetek uporabila za popestritev učne ure.
Pri projektu mi je bilo najljubše urejanje v Shotcutu in pa izdelava predstavitve v Canvi. Nič ni bilo takega, kar mi res ne bi bilo v redu. Idino kar je to, da je sam proces izdelave dolgotrajen, saj gre za najkompleksnejši projekt v tem letu. Tukaj je bilo potrebno izkazati in povezati vsa pridobljena znanja do sedaj. Nekoliko več časa sem porabila kot sem načrtovala, saj sem imela zaplet z nalaganjem Shotcuta.
Pri definiciji projekta nebi ničesar spremenila.
Zelo so mi bili všeč ponazarjani videi v spletni učilnici, saj so mi bili v veliko pomoč. Priznam, da bi bila brez njih nekoliko izgubljena.