Prikaz postopka sajenja, kaljenja in rasti solate v lončku

Spoznavanje okolja v 2. razredu

Tematski sklop: ŽIVA BITJA

  • znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje zlasti zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo
  • znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, potaknjencev
  • spoznajo vrt kot življenjsko okolje

1. korak: priprava materiala in potrebščin

Pred dejanskim sejanjem katerekoli rastline moramo vedno pripraviti vse, kar bomo potrebovali pri nadaljnjih korakih. Za naš projekt bomo potrebovali:

  • lonček
  • semena
  • zemljo

2. korak: priprava lončka

Pri izbiri lončka, v katerem bomo vzgojili solato, moramo biti previdni pri njegovi velikosti. Ko smo prepričani, da je lonček neprepusten in primeren za našo rastlino, vanj natrosimo zemljo. Tudi ta mora biti primerna za posaditev naših semen. Informacije o tem, v kakšnih pogojih naj bi seme vzklilo, vedno lahko izvemo na internetu ali pa paketu s semeni.

3. korak: posaditev semen

Na zemljo posipamo semena, nato pa preko njih narahlo potresemo dodaten tanek sloj zemlje. Vsa semena morajo biti prekrita.

4. korak: kalitev in rast semen

Ko so semena prekrita s plastjo zemlje, jih dobro zalijemo z vodo ter lončke postavimo na mesto, kjer bodo semena lahko vzklila. To pomeni, da mora biti mesto dobro osvetljeno z naravno svetlobo. Semena moramo v času kalitve redno zalivati ter poskrbeti, da ne bodo na premrzlem ali pretople ozračju. Po približno enem tednu bodo začeli rasti zeleni poganjki, ki se bodo po več tednih začeli spreminjati v obliko, ki bo bolj podobna solati.

Pomembne informacije

Skozi celoten proces moramo poskrbeti, da imajo rastline dobro pogoje za rast, saj drugače naše vzgajanje solate ne bo uspešno. Solata, tako kot vse rastline, potrebuje vodo in svetlobo za rast. Na spodnjih slikah lahko primerjate, kaj se zgodi s sadikami, če ji primanjkuje ena izmed omenjenih potreb.

Uporabljene povezave in aplikacije:

  • Zavod RS za šolstvo (2011). Učni načrt. Program za osnovno šolo. Spoznavanje okolja. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_spoznavanje_okolja_pop.pdf
  • PhotoScape. (b. d.). PhotoScape X. http://x.photoscape.org/
  • Creative Commons. (b. d.). Licence chooser. https://chooser-beta.creativecommons.org/

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

Še nikoli prej nisem potrebovala ustvariti lastne licence pri projektih, zato je bila ta izkušnja zame nova in zelo poučna. Prav tako zdaj vem več o tem, kako moram pravilno označiti uporabljeno gradivo, ki ga je naredil nekdo drug, česar nikoli nisem znala in bom od zdaj naprej redno uporabljala. Prvič sem tudi uporabila aplikacijo, s katero sem lahko urejala fotografije. Ravno ta dejavnost me je najbolj zanimala in jo bom najverjetneje tudi največkrat tudi sama uporabila v prihodnosti, saj rada ustvarjam in urejam slike, kar sem do zdaj počela le preko aplikacij na telefonu. Največ časa sem predvsem posvetila slikanju fotografi. Želela sem zajeti bistvo moje seminarske naloge, vendar pa sem želela narediti lepe, estetske fotografije. V sklopu kriterija ocenjevanja menim, da sem zajela vse, kar se je od mene zahtevalo. Slike sem podkrepila z besedilom, prav tako sem jih uredila z aplikacijo PhotoScape X; zaščitila sem svoje delo z avtorskimi pravicami; predvsem pa sem naredila spletno stran, ki jo bom lahko kasneje kot učiteljica uporabila. V prihodnosti bom veliko svojih projektov zaščititi z avtorskimi pravicami, da bom zagotovila varno in pravično rabo mojega dela, zato sem se ravno preko te seminarske naloge naučila vse potrebno za to. Mogoče bi posvetila še malce več časa ravno tej temi, saj tudi sama uporabljam gradiva, ki so jih pripravile in objavile druge osebe.

POMEN DIGITALNE TEHNOLOGIJE ZA BODOČEGA UČITELJA

Kot študentka Razrednega pouka sem že po nekaj tednih spoznala, kako drugače bo izgledalo moje poučevanje od tistega, ki sem ga bila deležna sama v osnovni šoli. S časom se je uporaba tehnologije povečala, ljudje pa smo bili primorani posvetiti vse več lastnega časa v to, da smo se naučili živeti z njo. Dandanes lahko do šolskega gradiva dostopamo le preko interneta, prav tako moramo lastne projekti oddati v raznih spletnih učilnicah. Vse to, kar trenutno doživljamo kot študentje, bomo kot bodoči učitelji morali upravljati z druge strani – strani, ki zastavlja naloge, ustvarja gradiva in objavlja naloge na internetu. Zato mislim, da bi ravno ta tema morala biti bolj pokrita znotraj priprav na ta poklic. Na praksi mi je moja mentorica veliko povedala o uporabi spletne učilnice, internetnega gradiva ter opravljanja drugih obveznosti preko računalnika, zato sem bila izjemno šokirana, ko sem izvedela, da znotraj učnega gradiva na faksu nimamo veliko predmetov o podobnih zadevah. Misel, da bom kot nova učiteljica morala sama ugotoviti in raziskati, kaj vse bom morala znati, me skrbi, saj nikoli nisem bila najbolj vešča glede tehnologije. In čeprav dandanes obstaja veliko aplikacij z uporabnimi funkcijami, ki naj bi mi olajšale delo, pa to ne pomeni, da bom čudežno izvedela za njih ter jih znala uporabljati. Vsi poklici se modernizirajo in tudi učitelji, ne glede na to kakšni, so vse bolj odvisni od digitalne tehnologije.

Prikaz postopka sajenja, kaljenja in rasti solate v lončku © 2024 by Manca Habjan is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 

(Skupno 6 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost