Majhni koraki za velike spremembe – fotografski material
POMEN DIGITALNE TEHNOLOGIJE
Menim, da je znanje o rabi digitalne opreme zelo pomembno, še posebej za nas, bodoče učitelje. Naše znanje bomo morali prenesti tudi na učence, saj se izobraževanje vedno bolj spreminja. Nedologo nazaj, ko smo bili v korona času, smo/so se učenci šolali na daljavo. Za to smo/so potrebovali računalnike in znanje o njegovem opravljanju za učinkovito pridobivanje znanja in interakcijo s profesorji/sošolci. Z uporabo digitalne opreme je dostop do informacij zelo enostaven. Moramo pa se zavedati, da te niso vedno zanesljive in preverjene in o tem ozaveščati tudi učence. Digitalna oprema nam omogoča enostavno komuniciranje in sodelovanje, olajša pogovore med učenci in učitelji ter učenci in starši. Omogoča tudi ustvarjanje interaktivnih učnih izkušenj, ki so privlačne za učence.
Kljub vsem pozitivnim stranem digitalne tehnologije, moramo učence seznaniti s tem, kako nevaren je lahko internet. Vsi moramo biti previdni kaj objavljamo in kako izgleda naš osebni profil. Preceniti moramo izbiro informacij, ki jih delimo na spletu, bodisi fotografije, bodisi komentarje. Vse to je digitalni odtis (=sled, ki jo posameznik pušča na spletu z objavljanjem fotografij, aktivnosti, komentarjev, itd.), ki pa lahko vpliva na naš ugled in prihodnje priložnosti, npr. zaposlitev. Previdni moramo biti tudi s kom se pogovarjamo, saj se veliko ljudi pretvarja za nekoga drugega.
Sama podpiram rabo digitalne tehnologije, se je pa potrebno zavedati in poznati tudi pomanjkljivosti.
Predmet: spoznavanje okolja
Razred: 3.
Učni cilji:
- vedo, da ob proizvodnji in v vsakdanjem življenju nastajajo odpadki,
- znajo opisati ustrezna ravnanja z odpadki, za varovanje in vzdrževanje okolja
Smetnjak za embalažo, steklo, papir, mešane in biološke odpadke by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Smetnjak za mešane odpadke by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Smetnjak za embalažo by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Smetnjak za papir by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Smetnjak za biološke odpadke by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Smetnjak za steklo in odpadno jedilno olje by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Zabojnik za oblačila in obutev ter smetnjak za odpadno električno in elektronsko opremo by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Smetnjak za pasje iztrebke by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Ločevanje odpadkov doma by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Papir doma by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Embalaža doma by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Biološki odpadki doma by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Zbiranje odpadnega jedilnega olja doma by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Zbiranje stekla doma by hanc is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
S to projektno nalogo se nisem naučila nič novega, saj sem o pomembnosti ločevanja odpadkov seznanjena že od malega. Moja družina skrbno ločuje odpadke, steklo, mešane odpadke, biološke odpadke, embalažo, papir in jedilno olje. Menim, da bi o tem morali ozaveščati učence že od prvega razreda dalje.
Če bi imela več časa, bi lahko fotografirala večje zaboje smeti, smetišče, kombi, ki odnaša smeti… To mi žal ni uspelo, ker sem si nekaj dni pred oddajo projektne naloge spremenila temo in začela z delom vse od začetka.
Največ časa sem posvetila urejanju slik, ker mi veliko pomenita dobra svetloba in kvaliteta fotografij. Nasploh zelo rada fotografiram, še posebej na raznih potovanjih. Ker delam najlepše fotografije od vseh v družini, sem pogosto zadolžena za vso slikanje.
Glede na kriterije, bi svoje delo ocenila kot dobro opravljeno. Poslikala sem 14 fotografij, od tega jih je 6 slikanih od blizu. Upoštevala sem tudi dimenzijo slik 16:9, vendar bi lahko fotografije določenih smetnjakov slikala bolj od daleč in ne bi odrezala zgornjega in spodnjega roba.
Tekom študija bi lahko znanje o temi projektne naloge, tj. ločevanje odpadkov, uporabila pri praksi, če bom vodila uro naravoslovja in tehnike ali spoznavanja okolja. Enako je z mojo poklicno potjo. Učence bom lahko že od prvega razreda ozaveščala o tem kako pomembno je ločevanje.
Najljubše mi je bilo urejanje slik (svetloba, kvaliteta, kontrasti…) in licenc. Sprva sem mislila, da je licence težko narediti, ko pa sem “naštudirala” postopek, ni bilo nič groznega. Najmanj mi je bil všeč začetek te projektne naloge, ker sem površno prebrala navodila. Kot prvo temo sem si izbrala nekaj, kar sploh ne bi mogla narediti in po natančnem branju sprejela odločitev, da temo zamenjam. Spet sem morala premišljevati katere fotografije bodo najbolj primerne za nalogo, ampak na koncu tudi to uspešno opravila.
Projektna naloga mi je bila všeč predvsem zato, ker je sestavljena večinoma iz fotografij in ne toliko iz besedila. Spremenila bi mogoče to, da bi bilo pri refleksiji in samovrednotenju manj vprašanj in da bi lahko določene slike fotografirali pokončno in ne samo ležeče.
VIRI IN UPORABLJENE POVEZAVE
Ministrstvo RS za šolstvo in šport (2011), Program osnovna šola: Spoznavanje okolja, učni načrt, Zavod RS za šolstvo
https://chooser-beta.creativecommons.org/