Sajenje, kaljenje in rast koruze v lončku – fotografski material

PREDMET: Spoznavanje okolja

RAZRED: 2. razred

TEMATSKI SKLOP: Živa bitja

UČNI CILJI:

  • Znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, podtaknjencev.
  • Znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje zlasti zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo.

Učenci se v drugem razredu osnovne šole pri predmetu spoznavanje okolja spoznajo z osnovnimi pogoji za rast rastlin. Poskus sajenja, kaljenje in rasti koruze v lončku je dober primer, da si učenci snov lahko tudi vizualno predstavljajo.

Corn field” by fishhawk is licensed under CC BY-NC 2.0 .

Slika je pridobljena s Pexels licenco.

KALITEV KORUZE

Odločila sem se, da bom opazovala kako koruza po kalitvi raste v različnih pogoji. To pomeni, da je bila kalitev za vsa semena enaka, kar prikazujejo prve tri slike v galeriji. Semena sem dala v posodico in jih prekrila z zemljo, a ne čisto. Potem sem zemljo v posodico zalila, posodico pokrila s prozornim pokrovčkom in jo postavila na okensko polico, ker semena koruze za kalitev poleg vode potrebujejo tudi svetlobo.

NADALJNJA RAST KORUZE

Ko so semena vzklila in pognala skoraj centimeter dolge poganjke, sem jih presadila v dva različna lončka. Enega sem nato postavila nazaj na okensko polico, kjer je imel dovolj sončne svetlobe, drugega pa sem zaprla v omaro, kjer je bila tema. Odločila sem se namreč, da bom opazovala kako svetloba vpliva na rast koruze. Ker sem spremenila samo ta dejavnik, sem tako lonček na okenski polici kot tistega v omari zalivala enako. Čisto na začetku ni bilo vidne velike razlike, a kmalu se je izkazalo, da je koruza, ki je rasla v omari, veliko bolj rumena, skoraj daljša, ampak se je tudi pobesila, ker ni imela nikakršne opore za rast. Na fotografijah sem ju večkrat postavila skupaj, da so razlike še bolje vidne. Koruza na okenski polici je rasla navpično in je bila lepe zelene barve.

Koruza v lončku by SARAA is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

POMEN DIGITALNE TEHNOLOGIJE ZA BODOČEGA UČITELJA RAZREDNEGA POUKA

Digitalna tehnologija ima velik pomen za bodoče učitelje razrednega pouka, saj so dandanes ves čas v stiku s tehnologijo. Po eni strani se moramo zavedati pomena varovanja osebnih podatkov, hkrati pa nam lahko tehnologija služi tudi kot zelo dober pripomoček. Učenci potrebujejo vizualne prikaze, da si lažje zapomnijo učne vsebine in na spletu lahko s pomočjo tehnologije najdemo veliko interaktivnih prikazov in aktivnosti za učence.

REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE

Ko smo na vajah začeli s prvo projektno nalogo, se mi je zdelo, da je to čisto pretežko in ne bo nič uspelo, ker mi je bilo vse novo in nepoznano. Tekom projektne naloge sem se naučila uporabljati Arnes splet, narediti prvo objavo, urejati slike v Photoscape X in še marsikaj drugega. Čeprav je bilo težko, mi je res pomagalo, da nas je asistentka vedno počasi po korakih vodila do želenega cilja, da smo lahko dojeli kaj pravzaprav počnemo. Res lahko vidim, koliko truda je potrebno vložiti, da znaš na koncu uporabljati tehnologijo in ti je lahko v pomoč. Med urejanjem in nalaganjem slik sem ugotovila, da bi si želela, da bi bolj pogosto fotografirala koruzo med samo rastjo, da bi imela potem na primer primerjave po dnevih in bi bil napredek v rasti še bolj viden. Kljub temu sem v samem sajenju in potem opazovanju ter skrbi za rastline zelo uživala. Me je spomnilo tudi na čas, ko sem sadila in opazovala fižol v osnovni šoli, prav tako pa je bil moj projekt zanimiv tudi mlajši sestri, ki je nedolgo nazaj počela nekaj podobnega. Ravno iz podobnih razlogov se veselim, da bom ta projekt lahko pokazala tudi nekoč mojim bodočim učencem v razredu, ker se mi zdi, da jim veliko več pomeni, če vidijo nekaj, kar si naredil sam, ne pa samo še enega primera s spleta. Tako imajo tudi oni večjo motivacijo pri izvajanju svojega projekta. Pri projektu nisem imela večjih težav, veliko sem preizkušala pri urejanju fotografij, pri določanju licenc pa so mi pomagale tudi sošolke in asistentkina razlaga na vajah. Največ časa sem posvetila fotografijam, sploh pri zajemanju fotografij, ker je bilo kdaj težko zajeti celo rastline in ne preveč dodatne okolice, ki bi odvračala pozornost na končni fotografiji.

UPORAVLJENE POVEZAVE V PROJEKTNI NALOGI

VIRI IN LITERATURA

  • Kolar, M., Krnel, D., Velkavrh, A. (2011). Učni načrt. Program osnovna šola. Spoznavanje okolja. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_spoznavanje_okolja_pop.pdf
(Skupno 46 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost