GIMNASTIKA – osnove akrobatike v 5. razredu OŠ
Predmet: športna vzgoja
Tema: gimnastika z ritmično izraznostjo, akrobatika
Razred: 5. razred
Pomen digitalne tehnologije za bodočega učitelja razrednega pouka
Digitalna tehnologija ima v današnjem izobraževalnem sistemu izjemno pomembno vlogo in je zelo uporabna tudi za bodočega učitelja razrednega pouka. Spremembe, ki jih prinaša digitalna tehnologija, zahtevajo posodabljanje učnega procesa, inovativne pristope k poučevanju ter nenehno učenje in prilagajanje novim tehnološkim trendom.
Bodoči učitelj razrednega pouka se mora zavedati pomena digitalne tehnologije pri vzgoji in izobraževanju otrok. S pravilno uporabo digitalnih orodij lahko učenci boljše razumejo učno snov, razvijajo kritično mišljenje, krepijo komunikacijske veščine in širijo svoje znanje na inovativen način. Pomembno je, da učitelj digitalno tehnologijo uporabi kot dopolnilo k pouku in ne kot nadomestek za tradicionalne metode poučevanja.
Pri tem pa je izjemno pomembno tudi upoštevati načela, ki veljajo za objavljanje podatkov na spletu. Učitelj mora biti pazljiv pri deljenju osebnih informacij in fotografij ter se zavedati, da ima lahko njegov digitalni odtis dolgoročne posledice. Pomembno je, da učitelj skrbi za svojo digitalno identiteto in vzpostavi zaupen in profesionalen odnos z učenci in njihovimi starši tudi na digitalnih platformah.
Skupaj s pravilno uporabo digitalne tehnologije in spoštovanjem načel varnega in etičnega ravnanja na spletu, bodoči učitelj razrednega pouka lahko postane inovativen in učinkovit pedagog, ki bo navdušil svoje učence za učenje ter jih usmerjal k uspešni digitalni integraciji v sodobno družbo.
Operativni cilji
Učenec zna pravilno izvesti:
- prevali naprej,
- preval nazaj,
- preval naprej in nazaj v kombinacijah,
- preval naprej letno na mehke blazine,
- premet v stran (kolo) in
- stojo na rokah s pomočjo.
Gimnastika je pomembna dejavnost za učence od prvega pa vse do devetega razreda, saj spodbuja njihov motorični razvoj, koordinacijo in ravnotežje ter krepi mišice. Poleg tega gimnastika pomaga pri razvoju koncentracije, samozavesti in samodiscipline, ter spodbuja sodelovanje in ekipni duh. Učenci se skozi gimnastiko učijo tudi osnov gibanja, različnih vaj in elementov, ki pozitivno vplivajo na njihovo fizično pripravljenost in splošno zdravje. Gimnastika je torej odličen način za učence, da se gibajo, razvijajo svoje spretnosti in se zabavajo hkrati.
Na fotografijah so prikazani koraki pravilne izvedbe prevala naprej in nazaj. Ko učenci to usvojijo, so na vrsti izvedbe prevalov v različnih kombinacijah. To sta na primer preval nazaj v položaj deska in preval nazaj, ki se zaključi v stoji na rokah.
Osnovni elementi akrobatike by Leli is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
V 5. razredu se učence ocenjuje tudi premet v stran oziroma kolo. Pri tem je zelo pomembno, da učenci stegnejo nogi in roki ter elegantno izvedejo element. Postopek kolesa je prikazan na naslednjih treh fotografijah.
Osnovni elementi akrobatike by Leli is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Most in stoja na rokah sta osnovna elementa v akrobatiki, ki naj bi ju znal vsak učenec izvesti. Za pravilno izvedbo mosta je pomembna gibljivost v hrbtu in ramenskem obroču. Stojo lahko učenec izvede s pomočjo opore, vendar vseeno potrebuje moč v rokah. Ko stojo izvede pravilno in brez opore, lahko sestavi dva elementa, kot sta na primer stoja in most, in ju poveže v nov element, ki se imenuje stoja-most. Element stoja-preval je sestavljen iz stoje in prevala, kjer učenec zadrži stojo, se spodvije v hrbtu in pokrči roke ter nadaljuje v preval naprej. Na tretji fotografiji je prikazan prehod iz stoje v preval.
Osnovni elementi akrobatike by Leli is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Refleksija in samovrednotenje
Med ustvarjanjem svoje prve spletne objave sem širila svoje obzorje in pridobila veliko novih veščin. Spoznala sem, kako pomembno je posvetiti pozornost detajlom pri ustvarjanju fotografij – pomembno je, da so posnete pod pravim kotom, v pravilnem formatu ter da upoštevamo kompozicijo. Pri tem sem se naučila tudi postopka navajanja licenc za avtorsko in tuje foto gradivo, kar mi je bilo povsem novo, ter kako lahko fotografije urejam s pomočjo aplikacije Photo Scape X. Poleg tega sem pridobila znanje o objavljanju in urejanju objav na spletu. Zavedam se, da mi bodo ta nova znanja zelo koristila pri pripravi objav za šolske spletne strani in drugo gradivo v prihodnosti.
UPORABLJENE POVEZAVE IN VIRI:
Učni načrt. Program osnovna šola. Športna vzgoja. (2011). Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_sportna_vzgoja.pdf