VODA JE TOPILO – fotografski material

5. razred osnovne šole

Učna tema: SNOVI V NARAVI; Voda

Učni cilji

Učenci znajo:

  • opredeliti pojme topilo, topljenec in raztopina,
  • prikazati, da se v vodi lahko raztapljajo samo določene snovi, nekatere pa le v omejenih količinah.

Izvajanje praktičnih poskusov pri pouku je zelo pomembno. Še posebej, če lahko poskuse učenci izvajajo kar sami, saj si tako učno snov hitreje zapomnijo in predvsem lažje predstavljajo. V objavi so s fotografskim materialom predstavljeni preprosti poskusi na temo raztapljanja različnih snovi v vodi.

Kaj potrebujemo

Za izvedbo poskusov bomo potrebovali:

  • 4 plastične lončke
  • 2 žlički
  • vodo
  • olje
  • pesek
  • Cedevito
  • sponke za papir
  • sladkor
  • sladkor v prahu

Kaj potrebujem by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

KAJ SE V VODI RAZTAPLJA

Kaj se raztaplja v vodi by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

KAJ VPLIVA NA HITROST RAZTAPLJANJA

Velikost delcev topljenca

Sladkor in sladkor v prahu by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Večji delci by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Temperatura topila

Hladna in topla voda by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Hladna voda by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Neraztopljen sladkor na dnu lončka by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Mešanje

Žlička sladkorja v vsak lonček by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Mešamo by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Sladkor raztopimo z mešanjem by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Počasnejše raztapljanje brez mešanja by ni.bi. is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Pomen digitalne tehnologije za bodočega učitelja razrednega pouka

Menim, da ima digitalna tehnologija in poznavanje le-te tudi za bodočega učitelja razrednega pouka velik pomen. Učitelji so tisti, ki učence poučujejo in hkrati vzgajajo ter so jim zgled. Uporaba digitalne tehnologije jim omogoča izboljšavo učnega procesa, tako iz vidika priprave, kot tudi izvedbe pa tudi sodelovanja s starši, hkrati pa jih postavlja pred določene izzive. Izredno pomembno je, da se učitelj zaveda svoje odgovornosti in učence uči o varni in pravilni uporabi ter nevarnostih digitalnega sveta, hkrati pa se po teh načelih ravna tudi sam. Pozoren mora biti predvsem na varnost ter varovanje zasebnosti, ne sme pa pozabiti na kritično oceno verodostojnosti informacij, ki se znajdejo na spletu. Pomembno je, da pozna in upošteva načela, ki veljajo za objavljanje podatkov na spletu- vse ni primerno za objavo. Tako v zasebnem, kot profesionalnem življenju mora znati oceniti, kaj lahko objavi in česa ne, kaj ima lahko posledice in ga dolgoročno zaznamuje, poleg tega pa je dobro da ve, kako lahko sebe in svoja avtorska dela ustrezno zaščiti. Digitalna identiteta je sestavljena iz vseh informacij in vsebin, ki so o nas na voljo na spletu, če tudi zanje ne vemo ali pa sploh niso resnične. Posebej mora učitelj varovati zasebnost učencev, zato brez privolitve staršev ne fotografira ali objavi ničesar, kar bi lahko pustilo njihov digitalni odtis. Ker je digitalna tehnologija postala del našega vsakdana in je prisotna na čisto vsakem koraku, tudi v šolah, pa je ključno, da učitelji ostanejo odprti za novosti in učenje ter razvijanje svojih digitalnih kompetenc, s katerimi bodo lahko lažje spodbujali učenje svojih učencev ter jih obenem vzgajali v odgovorne posameznike v svetu digitalne tehnologije.

Refleksija in samovrednotenje

Za nami je prvi projekt in naša prva spletna objava. Zase lahko rečem, da sem se ob poslušanju seminarjev in ustvarjanju svoje prve spletne objave naučila veliko novega, predvsem pa uporabnega. Znanja, kot so: priprava gradiva, pisanje spletne objave, ustvarjanje licenc in spoštovanje avtorskih pravic, ki sem jih usvojila, mi bodo kot bodoči učiteljici prišla prav tako pri lastnem delu, kot pri poučevanju učencev. Projekt se mi je zdel zelo zanimiv, če pa bi se ga lotila od začetka, bi poskušala ustvariti še vsebinsko bogatejšo objavo; več časa bi namenila ustvarjanju objave in zapisu teorije ob slikah, manj pa bi se posvečala fotografiranju in obdelavi fotografij, kar mi je vzelo tudi največ časa. Pri delu se mi je zdelo pomembno, da čim bolje sledim navodilom in zajamem vse elemente, ki jih mora naloga vsebovati, hkrati pa sem si želela pridobiti čim več novega znanja in biti z izdelkom zadovoljna (zato ga bom do končnega roka še dopolnila z besedilom). V veliko pomoč so mi bili tudi videoposnetki na spletni učilnici, še posebej pri izdelavi licenc. Sam projekt se mi je zdel tudi odlično zastavljen, saj je usklajeno povezoval teorijo s prakso.

Viri

Ministrstvo za šolstvo in šport. (2011) UČNI načrt. Program osnovna šola. Naravoslovje in tehnika. Ljubljana. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_naravoslovje_in_tehnika.pdf

Uporabljene povezave

Beta Chooser – ustvarjalnik licence

PhotoScapeX

Arnes Splet

Naravoslovje in tehnika, učni načrt

(Skupno 6 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost