Odkokodakalo je pišče čez dvorišče 🐥-fotofrafski material
TEMATSKI SKLOP: živa bitja
Učenec:
-opiše in zna razložiti, kaj živa bitja potrebujejo za življenje in katere so osnovne življenjske
razmere,
-ve, da so rastline in živali živa bitja in da živa bitja rastejo, se razmnožujejo in umrejo,
-poveže in opiše živa bitja in njihova življenjska okolja,
-razvrsti živa bitja v skupine po preprostih zunanjih pojavnostih,
-prepozna človeka kot sestavni del narave,
-razume, da so živa bitja zaradi hrane med seboj soodvisna,
-ve, da se živa bitja po smrti razgradijo,
-ve, da živa bitja iz okolja nekaj sprejemajo, predelujejo in v okolje oddajajo.
POSKRBIMO ZA VARNOST:
Otroci naj bodo vedno na varni razdalji od živali. Preden svojemu otroku dovolimo stik z njimi, se prepričamo, da zmore biti miren, tih in ne dela nenadnih gibov. Poučimo ga in mu pokažemo, kako naj spoštljivo in
varno ravna z živalmi.
Otroci naj bodo stalno pod nadzorom odrasle osebe, ko so v bližini kmečkih živali ali jih hranijo.
Živali se približamo počasi in enakomerno, tako da nas opazi, se zaveda naše prisotnosti in bližine. Dokler
žival ostaja mirna, se ji približujemo od spredaj. Govorimo tiho z rahlo iztegnjeno roko. Ustavimo se dovolj
blizu, da nas lahko žival povoha ali seže proti nam.
Žival božamo in hranimo tako, da držimo roko plosko in prste skupaj, kar zmanjša možnost za ugriz. Poskrbimo, da si otroci po dotikanju živali vedno umijejo roke, da ne pride do prenosa okužbe z živali.
Pomembno je, da prepoznamo opozorilne znake, kadar je žival vznemirjena ali prestrašena. Vsaka žival v samoobrambi uporablja enega ali več obrambnih mehanizmov, npr. uporabi kremplje, grize, brca, steče stran
ipd. Če jih poznamo in predvidimo, lahko pravilno odreagiramo in tako zmanjšamo tveganje za poškodbe.
Otrokom ne pustimo v bližino samic, ki še hranijo svoje mladiče, odraslih samcev ali bolnih živali. Te živali so
lahko zaščitniške, agresivne in manj predvidljive, zaradi česar so bolj nevarne za otroke. Majhni otroci naj se
izogibajo živalim tudi v času hranjenja.
Poskrbimo, da so vse ograde za živali nedostopne majhnim otrokom. Agresivne živali, kot so biki in žrebci,
naj bodo v ogradah, ki so daleč od hiše.
Za jahanje izberemo konja, ki je primeren otrokovi starosti in njegovim jahalnim sposobnostim, npr. starejšega, mirnega konja ali ponija za učenje jahanja. Otroka na konju ves čas nadzorujemo. Otroci morajo med
jahanjem vedno uporabljati varovalno opremo: jahalno čelado, ki se pravilno prilega glavi in je skladna z varnostnimi standardi, ter čvrste škornje z zaščito za prste in ustrezno peto, ki prepreči, da bi stopalo zdrsnilo
skozi stremena.
Električne ograje označimo z opozorilnimi znaki in starejše otroke poučimo, naj se izogibajo tem območjem.
Slika je pridobljena s pixabay licenco
“Chicken Traffic Jam” by Living Off Grid is licensed under CC BY 2.0 .
Živali na kmetiji by MiŁena is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Vse slike v drugi galeriji so pridobljene s Pixabay licenco.
Menim, da bi si za nalogo lahko vzela več časa in tako bi bil rezultat boljši, zagotovo bi izboljšala kvaliteto slik in dodala bolj raznolike slike. Največ časa sem posvetila navajanju pravilnih licenc in pa urejanje velikosti slik. Glede na časovno omejenost sem se morala osredotočiti na bistvene elemente naloge, kar je zahtevalo hitro in učinkovito učenje novih konceptov ter prilagajanje na uporabo novih orodij. Zahtevnost naloge je bila povečana zaradi mojega omejenega predznanja. Prvič sem se srečala s temi spletnimi stranmi in orodji, kar je povzročilo začetno negotovost in potrebo po dodatnem času za raziskovanje in razumevanje njihovega delovanja. V samorefleksiji prepoznavam, da čeprav nisem dosegla popolnosti v nalogi, sem dokaj zadovoljna s svojim delom. Pridobljeno znanje urejanja slik, navajanja licenc in virov ter na splošno celotne naloge je lahko izjemno koristno tako pri nadaljnjem šolanju kot na poklicni poti. Pomagalo mi bo pri pripravi učnih gradiv za različne učne materiale za svoje učence npr. razne predstavitve, diaprojekcije, infografike… Pri projektu se mi je zelo zabavno zdelo, ko smo morali sami pridobiti slike, tako sem lahko šla malo v naravo in poslikala živali ter se ob tem sprostila. Najmanj ljubo pa mi je bilo navajanje virov in licenc, ki mi je kot sem že prej omenila povzročalo kar nekaj težav. V definiciji projekta bi spremenila časovno omejenost, da bi imeli več časa za opravljanje dane naloge in bolj natančna navodila, saj se mi je zdelo da sem se na trenutke kar izgubila.
Viri in orodja:
- Program osnovna šola naravoslovje in tehnika. Učni načrt. (2022). Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Izobrazevanje-otrok-s-posebnimi-potrebami/OS/Ucni-nacrti/spoznavanje_okolja_1_3_r.pdf
- Licence so pridobljene s spletno stranjo Chooser beta. https://chooser-beta.creativecommons.org/
- Nekaj slik je prevzetih s spletne strani Pixabay. https://pixabay.com/
- Vse fotografije so urejene s programom Fotografije.