KREIRAM SPLET
Lep pozdrav vsem!
Sem Tina, stara sem 19 let in obiskujem 1. letnik Pedagoške fakultete – smer razredni pouk. Za poklic učiteljice sem se odločila, saj zelo rada delam in se družim z otroci. V preteklosti sem imela veliko opravka z otroki, saj sem bila vodja ur pravljic kar 4 leta. V prostem času zelo rada potujem – najraje zaidem k morju na Hrvaško, bila pa sem že skoraj v vseh državah v Evropi. Ko pa ne potujem se zelo rada družim s prijatelji, vozim z avtom, kaj zaigram na klavir in zelo rada hodim.
(Vir: Pixabay.com)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Z uporabo IKT tehnologije sem se prvič srečala nekje v 4. razredu osnovne šole. Namreč že takrat je bilo »popularno« delanje predstavitev na PowerPointu in ne več v obliki plakata. Takrat sem se naučila dela z računalnikom na sploh – uporabo interneta, Microsoft storitev (word, PowerPoint), slikarja. V prvem letniku gimnazije smo bolj podrobno spoznali delo z video urejevalnikom, Microsoft Excelom in spletnim urejevalnikom slik (katerega ime se žal ne spomnim). V tretjem in četrtem letniku sem si kot izbirni predmet izbrala informatiko, kjer smo še bolj poglobili svoja znanja IKT-ja. Spoznali smo Gimp, Audiacity in Code HS. Vso to IKT tehnologijo sem uporabljala predvsem zaradi potreb šole – ker smo morali delati razne seminarske in predstavitve, pa tudi za lastno rabo – npr. za urejanje slik. Danes uporabljam predvsem Microsoft Office, programe za urejanje slik in videoposnetkov. To uporabljam predvsem za študijske namene, zelo rada pa tudi urejam slike za osebni namen.
Pomen IKT-ja v osebnem poklicu se mi zdi zelo velik, saj je vse več stvari odvisnih od interneta oziroma uporabe računalnika na sploh. Zdi se mi da bo v prihodnje še veliko večji in da bomo z učenci vse delali s pomočjo računalnikov (npr. e-učbeniki, gmail obvestila itd.). Posledično bomo morale kot bodoče učiteljice učence seznaniti z IKT tehnologijami že zelo zgodaj v razvoju. Na spletu je tudi mogoče najti ogromno gradiv za učitelje in učence (e-učbeniki, videoposnetki, razlage pojmov, snovi…). Naj omenim, da starši vse bolj zgodaj dovolijo otrokom dostop do tablic, telefonov, računalnikov na katerih lahko otrok hitro zaide v težave – zato je zelo pomembno, da se v šolah začne že zelo zgodaj opozarjati na varno rabo interneta.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
V tem projektu sem ponovila osnovno znanje IKT-ja, se naučila kako se vstavlja povezavo v besedilo, kje poiskati sliko, katero avtor dovoljuje objaviti ter jo pravilno označiti z CC. Razmislila sem tudi o tem, kako je IKT pomemben v življenju posameznika in kako je pomembno, da se zavedamo tega kot bodoči učitelji. Če bi imela več časa, bi malo več napisala o mojem mnenju pomena IKT-ja v prihodnosti. Menim, da je to zelo pomembna tema v šolstvu in da je čas, da se začne o tem opozarjati. Največ časa sem namenila pisanju o pomenu IKT-ja, saj si res želim, da bi ozavestila čim več ljudi. Mislim, da sem nalogo opravila, saj sem jo naredila v skladu z navodili. Svoje pridobljeno znanje bom lahko uporabila pri zaščiti svojega dela (z avtorskimi pravicami), znala spoštovati avtorske pravice drugih ljudi, vedela bom na katerih mestih lahko vzamem slike za v svoje predstavitve oziroma prikaze med poukom. Pri projektu mi je bilo najlepše ponoviti dodajanje avtorskih pravic, saj to velikokrat pozabimo, ko nekaj objavljamo na spletu. Najmanj pa sem se veselila vrednotenja, saj sem perfekcionistka in mi je zelo težko oceniti svoje delo. V definiciji projekta ne bi nič spremenila, saj se mi zdijo vse naloge zelo dobro premišljene in zasnovane na tem, da študenti ponovimo in obnovimo pridobljeno znanje.
Avtor: Tina Iskra
Mentorica: mag. Alenka Žerovnik
Predmet: komunikacijsko-informacijske tehnologije
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Razredni pouk, 1. letnik
Datum: 5. 5. 2020
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.